chrisA

Köpa mark

8 inlägg i detta ämne

Pratade med en kanadensare idag om att bilda bolag i thai bara för att kunna köpa mark,, han påstår att det är helt ok, han har gjort det,,, 30000 att bilda bolag sedan 16000/år i skatt,,,,???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pratade med en kanadensare idag om att bilda bolag i thai bara för att kunna köpa mark,, han påstår att det är helt ok, han har gjort det,,, 30000 att bilda bolag sedan 16000/år i skatt,,,,???

Det där är en variant som jag hört talas om många gånger. Tänk på att bolaget oftast måste ägas av Thai till 51%.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Meningen med att köpa mark genom sitt bolag brukar just vara, att man har större äganderätt, istället för att frugan äger marken till 100%. Har hört allt för mycket historier om faranger som köper mark, hus och allt möjligt, som den stackars Thaifamiljen behöver. Många blir ordentligt blåsta den dag kärleken tar slut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Meningen med att köpa mark genom sitt bolag brukar just vara, att man har större äganderätt, istället för att frugan äger marken till 100%. Har hört allt för mycket historier om faranger som köper mark, hus och allt möjligt, som den stackars Thaifamiljen behöver. Många blir ordentligt blåsta den dag kärleken tar slut.

Jo, det förstår jag men de flesta köper väl mark och allt det andra för att frugan vill det. Jag tror inte det är många faranger som själva skulle komma på idén att köpa mark och bygga hus ute i någon risby.

Det är ju mycket krångel med att starta ett företag och jag tycker summorna du nämner är alldeles för låga.

Måste välan vara bättre att skriva papper mellan dig och frugan som gör att hon inte kan sälja utan att du får dina pengar tillbaka.

Ps. jag vet ju inte var du vill köpa land, risbyn var bara ett exempel som är ganska vanligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

bäst/billigast är väl att hyra lessnar man på ett ställe är det bara att flytta

Det tror jag med (det gör ja nu)

Priserna fick jag av en kanadensare här på phangan fick även namn till en advokat som kan hjälpa till med detta,,om det stämmer vet jag inte än

Ställen jag funderat på är Koh phangan (dyrt om man vill ha lite utsikt,och tror att man tröttnar att bo på en ö)

hua hin,,,ban phe,,inte inne i själva byarna lite utanför, på +sidan är närheten till allt shopping sjukvård,(,hyra ut om man vill ha sem på  2-3 mån) men har inte varit dä några längre perioder än

Mycke funderingar ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu