Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
many

Att leva i Thailand (The Land off smilleing faces )Det är inte bara solsken

Rekommendera Poster

Att leva i Thailand (The Land off smilleing faces )

Jag bor i Thailand nästan nio år, fyra år i Phuket, Det var bra. kanske därför det fanns mera falangs där. Fem år  i norra Bangkok enbart vid Thai,s den där utlänningar den promenerande bankomaten. Dom tro man lever här på deras bekostnad. för att leva här måste jag visa upp 800000 Bath sen kan jag få min 1 år,s visa. Och inga som helst rättigheter.

Har bod i många länder, här är det som en förfinad Rasism.Dom le mot dej ,och du vet redan var dom är ut efter.

Stå man i kö nånstans drängar dom sej fram le mot dej,de är so mycket som du kan vända. Man Leva här inga rättigheter bara skyldigheter betala och se glad ut.

Vi har Hus och Bil det kan hända att dom öppna brevlåda och försöka läsa posten, endå kan dom inte engelska eller svenska.

I början hade jag S för Sverige på bilen det var ett helvete hur många som vill krocka med mej, var tvungen ta bort S skylten, svarta bilrutor se man inte om en falang sitter vid ratten.

Om jag Tanka bilen sitter ensam inne tala om för dom 95 okt

500 Bath gå de bra. Sitter Frugan med i Bilen då titta dom inte ens på mej och vänder först tills frugan säga det.

Jag bli irriterad om jag är ensam ute och handla frugan är inte i närheten ska man köpa nåt att  dricka , eller vad som helst, få man räkna med att man betala dubbla priset nu annonsera dom vid slottet ska du har massage ,få falang betala 3 gånger mera en thai.

Många svenska , européer har flyttad hem efter många år dom har fått nog eller till Vietnam. Dom flesta Thai,s är ohyfsad,Falsk

och är bara ut efter att lura oss Falangs

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett troll?

Eller ytterligare en som kommit hit och flashat med pengarna, blivit utnyttjad och bitter.

Allt är inte LOS(Land Of Smiles) utan det är mera av TiT (This is Thailand). Listar man inte ut det och lär sig att leva med det så blir det jobbigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han kvalar inte in för att ha ett S på bilen tycker jag.   :angel:

En reflektion över hur han inbillar sig att thaiarna försöker krocka med honom pga. det.

Jag tror att de thaiare som känner till att ett S på bilen betyder att det är en svensk är ganska lätträknade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg tror nok at mange utlendinger som bor i Thailand for en lengre periode vil oppleve at det kan oppstå diverse problemer relatert til det faktum at man er en utlending. Dessverre så finnes det rasisme i Thailand. Og dette kommer tydelig fram på steder som Grand Pallace i Bangkok og andre turistatraksjoner eller når man tar inn på et hotel. Men ikke i den grad som TS beskriver. Nå tror jeg at TS overdrev litt med vilje for å få utløp for litt fustrasjon.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men norlund då! Låter som om du kommit på bättre tankar gällande Thailand och thaiarna ;)

En ting er å ha en personlig mening om Thailand. Men det trenger nødvendigvis ikke å være den fulle og hele sannhet. Jeg tror nok at TS bare gir sin versjon av Thailand på samme måte som jeg gir min. Dersom man toner ned innlegget litt til TS så finnes det mye der jeg er enig i. Men mye av det som gjør livet til TS "slitsomt" i Thailand går det faktisk ann å unngå. Man trenger bare å si nei når noen ønsker noe av deg. Og begynner dem å kalle deg "cheap Charlie" så er det bare å late som man ikke hører og etter hvert så gir dem opp med maset. Når det gjelder alle turistprisene så er det bare å holde seg unna steder hvor det finnes. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig norlund. Det jag tyckte är lite kul är att TS låter så där bitter som du kunde göra ibland.

Det är inte lätt att leva i ett nytt land om man inte är anpassningsbar.

De som klarar av att anpassa sig till både det positiva och till det negativa kommer att "överleva".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och att lära sig att tyvärr blunda för en del elände. Man orkar tyvärr inte angagera sig i allt. Bland annat för deras "säkerhetstänk" ,  för deras sätt att behandla sina barn och inte minst sina djur. Och att lära sig att blunda för alla eländiga herrelösa hundar.

När man är i Thailand så "plockar man russinen ur kakan"!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även om också jag tycker att trådstartaren låter väl bitter, så är han nog, tror jag i alla fall, bara en naiv kille som knappast har bott här i flera år som han säger. I så fall så har han bott innanför ett stängsel, och inte fått komma ut.

De sakerna han nämner är typiska "stenbords-rykten" ifrån gubbarna nere i Pattaya, och de stämmer inte om man är normalt funtad, och kan "ta för sig" aldrig så lite.

Antingen så är han ett barn, ett troll, eller troligtvis bara ett resultat av ett ganska dåligt översättnings-program......

Glegolo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför har man ett S på bilen i Thailand, jag förstår inte det?  ::)

Jag har en svensk flagga på min balkong och en Hammarbydekal på motorcykeln så jag förstår.

Jag har även en thaiflagga på balkongen hemma i Eskilstuna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför har man ett S på bilen i Thailand, jag förstår inte det?  ::)

Jag har en svensk flagga på min balkong och en Hammarbydekal på motorcykeln så jag förstår.

Jag har även en thaiflagga på balkongen hemma i Eskilstuna.

Det jag menade att ha ett S på bilen, normalt så har man väl det för att visa var bilen kommer ifrån, i Thailand så kommer ju inte bilen från Sverige, möjligen ägaren i detta fall, tycker i alla fall att det är lite konstigt. Att ha en svensk flagga hemma i Thailand förstår jag att en del vill ha så det är inget konstigt, men ett S på bilen i Thailand. Fast han får ha hela alfabetet för mig om han vill, själv så skulle jag aldrig ha ett S på min bil som jag har i Thailand, jag kanske inte skulle ha kommenterat detta från början.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför har man ett S på bilen i Thailand, jag förstår inte det?  ::)

Jag har en svensk flagga på min balkong och en Hammarbydekal på motorcykeln så jag förstår.

Jag har även en thaiflagga på balkongen hemma i Eskilstuna.

Det jag menade att ha ett S på bilen, normalt så har man väl det för att visa var bilen kommer ifrån, i Thailand så kommer ju inte bilen från Sverige, möjligen ägaren i detta fall, tycker i alla fall att det är lite konstigt. Att ha en svensk flagga hemma i Thailand förstår jag att en del vill ha så det är inget konstigt, men ett S på bilen i Thailand. Fast han får ha hela alfabetet för mig om han vill, själv så skulle jag aldrig ha ett S på min bil som jag har i Thailand, jag kanske inte skulle ha kommenterat detta från början.  ;)

Det har nog att göra med att man vill visa att man är svensk och i mitt fall så är jag stolt över det och över den svenska flaggan.

Ps. vi har även thaiflagga och kungens gula flagga tillsammans med den svenska. Annars vore det ohövligt tycker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×