Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tima

berätta om det knasigaste som hänt under din thailandsresa

Rekommendera Poster

Tråkigast och underligast var när vi kom hem från Khao lak och öppnade aftonbladet och läste Tsunamin hade rullat in över Khao Lak, gick inte att förstå att vi var där bara 22 timmar innan detta hände, svårt att smälta! :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigast och underligast var när vi kom hem från Khao lak och öppnade aftonbladet och läste Tsunamin hade rullat in över Khao Lak, gick inte att förstå att vi var där bara 22 timmar innan detta hände, svårt att smälta! :(

Förstår att det där kan sätta igång tankarna ordentligt. 22 timmar från en trolig tragedi familjetragedi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag själv hoppade på fel båt med min familj. Vi var på Phuket hamn och skulle till Phi Phi under två dagar. Vi fick det där klistermärket som vi aldrig förstått vikten av då vi tidigare åkt. Vi klistrade på oss det och undrade vilken av de båtar som stod där som vi skulle med! Vi har åkt två gånger innan och lycktas pricka rätt båt, men denna gången fick vi följa med på en ofrivillig, vacker snorkeltur precis utanför Maya Beach! Tro det eller ej, men jag var såååå arg :diablo::ireful1:  för jag ville bara komma fram och hitta ett hotell innan alla andra tog de som jag kunde tänka mig...........Vi började ana oråd när de hojtade i mikrofonen och folk började klä på sig flytvästar och snorkelsaker "vad 17 håller folk på med, vi ska ju snart hoppa iland" tänkte vi, alla fyra. Vi insåg att vi hoppat på fel båt och att alla hade andra klistermärken än vi.. :kla :kla    Bra, tänkte jag, då "slipper" vi åka till Maya Beach med longtail denna gång, för nu fick vi se det från håll. Efter mycket GGRRR från mig valde även jag att faktiskt hoppa i det vackra vattnet bland alla firrar. fram till ön där man bor kom vi ju, fast 1,5 timme senare än tänkt.... :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tuktuken som jag skulle åka hem till byn med körde fel mitt i natten. Vi åkte runt runt länge utan att hitta. Till sist var jag tvungen att kliva av mitt ute i ingenstans. Vandrade fram och tillbaka efter vägen, inte en kotte ute. Till sist kom en bil men han visste inte heller vart jag skulle. Efter nån timme till kom en moppe. Jag hade tur! Han var född i byn jag skulle till så han förstod direkt vart. Fick åka nån mil på moppen mitt i natten. Ganska kul i efterhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En annan knasig grej som hände mej var när jag skulle gå till mitt hotell på Raya Island i becksvart mörker för några år sedan. En stig ca 1/2 m bred genom djungeln. Hade en dålig ficklampa som jag lyste strax framför fötterna med så att jag inte skulle trampa fel. Helt plötsligt...PANG!!! Gick rakt in i en svart varm vägg! Panik! Tappade lampan som slocknade. Lyckades hitta den och tände. Jag hade gått rakt in i en vattenbuffel som stod tvärsöver stigen. Inte en chans att kunna komma förbi. Jag hade tur som inte blev trampad på. Fick gå en omväg på någon km för att ta mej runt till hotellet en annan väg. Berättade för personalen och undrade om dom är farliga. "Bara om du viftar med röda skynken" svarade dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha ha, kul där med vattenbuffeln  ;)

Själv så fick jag böter av polisen när de sa att jag först kört mot rött(hände absolut inte för då hade jag kört rakt ut i trafikerade motorvägen, väg 2, norr om Korat och på det anklagades jag för att ha backat 10-15 m för att komma på påfarten för samma väg(inga bilar stod bakom mig). Det var ju trafikbrott som ger 15 års fängelse, eller vad tycker Ni.

Böteslappen hänger på väggen här hemma, en aning skrynklig, som ett bevis på vad jag tyckte om det polisarbetet  :nau

Lite kul i efterhand  :angel:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En annan knasig grej som hände mej var när jag skulle gå till mitt hotell på Raya Island i becksvart mörker för några år sedan. En stig ca 1/2 m bred genom djungeln. Hade en dålig ficklampa som jag lyste strax framför fötterna med så att jag inte skulle trampa fel. Helt plötsligt...PANG!!! Gick rakt in i en svart varm vägg! Panik! Tappade lampan som slocknade. Lyckades hitta den och tände. Jag hade gått rakt in i en vattenbuffel som stod tvärsöver stigen.  Inte en chans att kunna komma förbi. Jag hade tur som inte blev trampad på. Fick gå en omväg på någon km för att ta mej runt till hotellet en annan väg. Berättade för personalen och undrade om dom är farliga. "Bara om du viftar med röda skynken" svarade dom.

Haha, vilken grej!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig måste det nog vara när vi åkte Songthaew och föraren helt plötsligt stannar vid vägkanten och plockar upp ett kylskåp, där satt vi smått förvånade och  delade vi vårar utrymme på flaket med ett stort jävla kylskåp och fick agera som mänskliga rep!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är dråpliga historier i Asien för en ickeAsiat. Tog buss en gång fr Malaysia , vet ej om jag kom fr KL, terenganu ellerTaman Negara...

Jag var sådär nån mil fr thaigränsen. Plötsligt stannar busdriver o LÄMNAR bussen. Jag tänkte han måste gå på toa, kanske var sjuk eller nåt....

När tio minuter gått började jag fråga runt vad i h-vete han tog vägen, efter den typ sjunde passageraren fick jag till svar att det var fredag och 😬 hade gått till en moske` för att be...!

Jag gick av direkt o stoppade en bil som gick till Thailand. De fick hundra bath. Så var jag klar med den resan...😯

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För ganska många år sedan var jag med en väninna i Krabi town. Där träffade vi en munk, som guidade oss en hel eftermiddag. Vi fick se hur han bodde, jag fick agera lärare i en munkskola och berätta om Sverige. När jag pratat klart, frågade en av de unga munkarna om jag kände Svennis! Han fixade kokt ris så vi kunde mata fiskarna på området och visade oss det nya templet de höll på att bygga. Vi fick vara med på begravningen av en ung flicka som dött i en MC-olycka, han tog med oss uppför trappan till krematorieugnen och berättade hur allt gick till, vi fick hälsa på flickans föräldrar och fick "begravningspresenter". Nedanför oss satt ca. 200 gäster, och där var vi klädda i shorts och blus med en massa shoppngkassar i händerna.Det sista bjöd han oss på glass och dricka och välsignade oss. Verkligen en upplevelse man aldrig glömmer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×