Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
trampolin

Mae Nam - Koh Samui

Rekommendera Poster

Har funderat på Mae Nam beach på Koh Samui i juni- juli. Tittar just nu på ett hotell som heter Hacienda. Har besökt Samui många gånger men aldrig denna strand. Undrar om någon vet hur stranden är. Lite orolig över att det ska vara gyttjebotten som det ät på Bo Phut stranden. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi bodde på båda dom stränderna för två årsedan i februari och då tyckte iaf jag att Maenam va klart bättre. Bodde på ett enkelt men mycket prisvärt hotell som hette Florist resort som jag även vet rekommenderas av många här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stranden på Maenam är bra. Rummen på Florist var OK, men frukosten var väldigt basic när ni  besökte det sommaren 2010. Länge sedan,så hur det är i dagsläget kan säkert andra svara på, eller kolla:

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1182465-d1070689-Reviews-Florist_Resort-Mae_Nam_Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

Det finns en riktigt bra restaurang i närheten av infarten till hotellet vid huvudgatan som heter Twins.

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g293918-d2220003-Reviews-Twins_Restaurant-Ko_Samui_Surat_Thani_Province.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite speciell sand på Maenam, i mitt tycke trevlig, dock blir det även där dyigt när du kommer en bit ut (sommartid - lågvatten). Upplever också att vattnet kan vara lite grumligt - beroende på olika vattengenomströmningar.

Bäst både sand och strand är utan konkurrens södra delen av Chaweng inte minst sommartid.

För övrigt är MaeNam annars en lugn och harmonisk beach.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite speciell sand på Maenam, i mitt tycke trevlig, dock blir det även där dyigt när du kommer en bit ut (sommartid - lågvatten). Upplever också att vattnet kan vara lite grumligt - beroende på olika vattengenomströmningar.

Bäst både sand och strand är utan konkurrens södra delen av Chaweng inte minst sommartid.

För övrigt är MaeNam annars en lugn och harmonisk beach.

Jag tycker att Lamai sommartid är lika bra sand och strand som Chaweng noi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är toppen att vi alla har lite olika åsikter, på så sätt kommer alla inte att samlas på samma strand, för övrigt är Chaweng Noi en ypperlig strand, nackdelen är att man är beroende av transportmedel för att komma någonstans (nattliv/shopping/restauranger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi var på Maenam i Juni,inte ett dugg dyigt där vi var :)

favoritstranden på Koh Samui,väldigt lugnt o inte ett dugg långgrunt.

vi bodde på Lolitas Bungalow,jättebra ställe med fina bungalows,trevlig personal och bra mat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×