Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
alexeliasson

Kontantkort som är data-tungt (3G)?

Rekommendera Poster

Hej!

Har försökt googla lite före jag ställer frågan till er. Flera operatörer erbjuder t.ex. fri surf 1 månad för 800/1000baht. När man sedan läser det finstilta så står det ofta att första 1gb är 3g, och sen blir resterande cappat till 2g. Inte riktigt vad jag letar efter...

Jag stannar en månad och jag skulle vilja ha ca. 3/5gb i 3G hastighet, och jag kommer hålla mig på östkusten (Pattaya). Vad kan ni rekommendera för operatör och lösning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har försökt googla lite före jag ställer frågan till er. Flera operatörer erbjuder t.ex. fri surf 1 månad för 800/1000baht. När man sedan läser det finstilta så står det ofta att första 1gb är 3g, och sen blir resterande cappat till 2g. Inte riktigt vad jag letar efter...

Jag stannar en månad och jag skulle vilja ha ca. 3/5gb i 3G hastighet, och jag kommer hålla mig på östkusten (Pattaya). Vad kan ni rekommendera för operatör och lösning?

Jag och tjejen köpte på flygplatsen direkt efter du kommit ur till ankomsthallen en bit bort till Höger,

du kan välja 1Gb 4.5Gb 8Gb datatrafik om jag minns rätt, med one to call (Ais)

vi valde 4.5Gb data och det kostade ca 550Baht, var riktigt bra iallafall Bangkok och Pattaya

Dom hjälper dig med alla inställningar och det tar oftast bara några minuter om det inte är kö

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2018-01-12 på 09:54, SteffeP säger:

 Hej!

 

Funderar på täckningen i Thailand längs med kusten om man seglar? Finns det 3G/4G där? Eller måste man ha satellitinternet? Någon som har erfarenhet?
 

 

 

Borde la gå att få tag i täckningskarta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2015-01-07 på 21:10, alexeliasson säger:

Hej!

Har försökt googla lite före jag ställer frågan till er. Flera operatörer erbjuder t.ex. fri surf 1 månad för 800/1000baht. När man sedan läser det finstilta så står det ofta att första 1gb är 3g, och sen blir resterande cappat till 2g. Inte riktigt vad jag letar efter...

Jag stannar en månad och jag skulle vilja ha ca. 3/5gb i 3G hastighet, och jag kommer hålla mig på östkusten (Pattaya). Vad kan ni rekommendera för operatör och lösning?

AIS 4G  4 Mbps funkar kanon, simkort  inklusive 1 månads surf no limit kostar 550 baht, sen fyller du på varje månad för 500 baht på något AIS kontor, hittar du på BigC bland annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×