Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jungfrun

Egna solstolar med, smart eller dumt?

Rekommendera Poster

Inget problem för oss! Där vi brukar vara så ingår det egna solstolar till varje bungalow och palmer som ger skugga vid behov. :sun:sun2

Så gott,då slipper du ju tejpa fast egna solstolar på resväskan :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget problem för oss! Där vi brukar vara så ingår det egna solstolar till varje bungalow och palmer som ger skugga vid behov. :sun:sun2

Så gott,då slipper du ju tejpa fast egna solstolar på resväskan :dan

Hehe.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men herregud, hur fan klarar ni er hemma i Sverige på Beachen

en sarong eller handduk funkar faktiskt rätt bra fortfarande :cr

Smaken är som baken. Ligger aldrig på handuk hemma.....

Håller med, sitta är det som gäller.

Ligga på solsäng eller marken har aldrig varit min grej.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderat på om det inte skulle vara bra att ta med ett sånt här hemifrån?

om man har flera väskor kan man dela upp och köra silvertejp på varje del kanske? :laugh:

Det kan vara smart ja, för även om jag sett LIKNANDE kök i Thailand har jag nog inte sett just detta (som med stolarna) så jag hade nog tagit med det, för att vara på den säkra sidan menar jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderat på om det inte skulle vara bra att ta med ett sånt här hemifrån?

om man har flera väskor kan man dela upp och köra silvertejp på varje del kanske? :laugh:

Det kan vara smart ja, för även om jag sett LIKNANDE kök i Thailand har jag nog inte sett just detta (som med stolarna) så jag hade nog tagit med det, för att vara på den säkra sidan menar jag.

:dan får nog bli ett partytält också när jag ändå är igång!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är sant men hörde talas om ett par som kedjade fast samma solstolar varje natt på Koh Chang…För att inte tala om det där charter beteendet att ställa väckarklockan för att gå upp i ottan och paxa solstolar. Minns när vi bodde på ett charterhotell i Turkiet där helt sonika en städare som ledsnat på beteendet och valde att lägga alla handdukar i en gemensam hög..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är väl mest pansjisar som inte sover och är uppe i ottan med sina handdukar och paxar stolar. Sedan kommer de sent och är inte där hela tiden där då det är för varmt för dem. Släng handdukarna i poolen så lär de sig snabbt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är sant men hörde talas om ett par som kedjade fast samma solstolar varje natt på Koh Chang…För att inte tala om det där charter beteendet att ställa väckarklockan för att gå upp i ottan och paxa solstolar. Minns när vi bodde på ett charterhotell i Turkiet där helt sonika en städare som ledsnat på beteendet och valde att lägga alla handdukar i en gemensam hög..

Jajjemän!  Turkiet .... Fast i detta fall beskådade vi handdukar i poolen!  👠 Vi njöt! 😜

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är sant men hörde talas om ett par som kedjade fast samma solstolar varje natt på Koh Chang…För att inte tala om det där charter beteendet att ställa väckarklockan för att gå upp i ottan och paxa solstolar. Minns när vi bodde på ett charterhotell i Turkiet där helt sonika en städare som ledsnat på beteendet och valde att lägga alla handdukar i en gemensam hög..

Jajjemän!  Turkiet .... Fast i detta fall beskådade vi handdukar i poolen!  👠 Vi njöt! 😜

ðŸ‘

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte sett någon på Koh Lanta som har egna brassestolar. Tror inte det är tillåtet faktiskt.

Jodå, jag har en kompis som alltid tar med sig en ny brassestol varje vinter, och sedan lämnar kvar.

Själv köpte jag en sådan där relaxvariant i plast på marknaden på Lanta för 500 baht som jag använde några år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm vet inte om jag ska skratta med er eller ta det här som mobbning.....Tja, många mot en... ???

Läs tråden igen så kanske du upptäcker att det är skrivet med glimten i ögat, vilket jag tror även TS har gjort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm vet inte om jag ska skratta med er eller ta det här som mobbning.....Tja, många mot en... ???

Läs tråden igen så kanske du upptäcker att det är skrivet med glimten i ögat, vilket jag tror även TS har gjort.

Är der inte TS du just svarade? ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm vet inte om jag ska skratta med er eller ta det här som mobbning.....Tja, många mot en... ???

Läs tråden igen så kanske du upptäcker att det är skrivet med glimten i ögat, vilket jag tror även TS har gjort.

Är der inte TS du just svarade? ;)

555, ja där ser man så det kan bli och då vet jag nu att inte TS uppfattat det så fram till nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå visst har jag ju skrattat åt vissa kommentarer :) men vissa går lite över gränsen.

Dessutom ska jag berätta att mina föräldrar (70 år) just kom hem därifrån och hade tillbringat största delen av dagen vid hotellpoolen av denna anledning, och berättade att de var besvikna att strandlivet uteblev, OCH att många andra gäster på hotellet tyckt lika. Min mammas syster hade valt att åka till Cuba i år p.g.a detta. Fler och fler ratar helt Thailand nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå visst har jag ju skrattat åt vissa kommentarer :) men vissa går lite över gränsen.

Dessutom ska jag berätta att mina föräldrar (70 år) just kom hem därifrån och hade tillbringat största delen av dagen vid hotellpoolen av denna anledning, och berättade att de var besvikna att strandlivet uteblev, OCH att många andra gäster på hotellet tyckt lika. Min mammas syster hade valt att åka till Cuba i år p.g.a detta. Fler och fler ratar helt Thailand nu.

Tacka fan för det när man måste köpa med sig stolar och tejpa fast dom på väskorna ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har fått info från Koh Lanta, att där finns inga solstolar på stranden, men att det tydligen inte funnits där tidigare heller. Men hon bor nära stranden så det är bara att ta sig ett dopp efter jobbet.

Bor man inte i tätorterna så ligger ju hotellen ofta vid stranden så Freddebois råd att boka hotell intill stranden är nog det som återstår för barnfamiljer och för många av oss pensionärer.

Om det stämmer vad som sades i P4Värden igår, så får man ju inte ta med sig egna solstolar heller, men man får ta med sig parasoll som inte får säljas i anslutning till stränderna!!!!!!!!

:oser

Kanske blir parasoller hårdvaluta på marknaderna! Eller starka solskyddsmedel!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×