jungfrun

Egna solstolar med, smart eller dumt?

49 inlägg i detta ämne

Förlåt om det tjatas om solstolar igen, men tänkte att borde man ta med brassestolen, som man brukar ha här hemma på sommaren, på resan till Phuket? Den är ju lätt och blir platt. Typ sätta i sopsäck och med på flyget.  Dumt? Ge bättre tips! Vill kunna sitta på stranden med ryggstöd och läsa.

post-7327-1476871407634_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sådan har jag haft med många gånger och sedan lämnat till någon behövande sista dagen. Jag har inte sett något liknande och lika smidigt som en brassestol i Thailand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns att köpa i Patong, om dom nu inte var för uthyrning.

Såg ett gäng killar bära ner lite lyxigare variant av brassestol när jag var på immigration i Patong.

Kanske någon som varit på Patong beach vet bättre..................

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp två nya och tag med, du kan säkert sälja dem för dubbla priset innan du åker hem. M.a.o. smart tänkt och görande.

Du kanske t.o.m. kan tejpa fast dem på utsidan av resväskan (använd silvertejp) och dra sedan några varv med krymplast runt hela skiten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läs din egna rubrik så har du svarat på frågan själv ;)

Jag frågar, smart eller dumt? Vilket anser du vara svaret, och motivera varför, tack.

Han kanske tycker att du är bäst lämpad själv att svara på frågan? Bara du vet ju om du vill släpa på stolen från Sverige, släpa tillbaka den, har råd att köpa den och att lämna kvar den, har lust att släpa med den till och från stranden, till och från restaurangen du äter lunch på,  osv osv.

Personligen skulle jag aldrig släpa med en solstol från Sverige så mitt svar blir dumt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns stolar att köpa överallt, även i Patong. Det kanske inte blir nå'n brassestol men något liknande eller bättre lär inte vara något problem att hitta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God fortsättning forumvänner!

På tal om solstolar. Vet någon hur det är med solstolar i Jomtien/Pattaya området?

Skiter björnen i skogen? ;)

Klart att det finns solstolar och allt som hör därtill.

Det blev nå'n mindre justering här och där men de flesta håller sig till de överenskomna reglerna. D.v.s. att varje uthyrare tillåts att ha 35 parasoller och 40 stolar på 49 m²

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men herregud, hur fan klarar ni er hemma i Sverige på Beachen

en sarong eller handduk funkar faktiskt rätt bra fortfarande :cr

Nja, det är väl en viss skillnad. En svensk sommar på stranden vill man ha så mycket sol på sig som möjligt, man vill ligga ner för att få lite värme från sanden och för att utgöra ett så litet vindfång som möjligt för den kalla vinden.

I Thailand behöver man skugga, man behöver sitta upp för att få känna av vinden som fläktar skönt och man vill kunna sitta upp för att njuta en kall Chang och äta en bit mat coh njuta av det man ser omkring sig.

Själv ligger jag oftast på mina strandhanddukar under träden men jag är ju å andra sidan oftast själv på stranden med en god bok som sällskap. När jag blir hungrig går jag upp till mig och tar mig nå't att äta med ACn påslagen.

När jag går med vänner blir det solstol under parasoll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På tal om solstolar. Vet någon hur det är med solstolar i Jomtien/Pattaya området?

Det blev nå'n mindre justering här och där men de flesta håller sig till de överenskomna reglerna. D.v.s. att varje uthyrare tillåts att ha 35 parasoller och 40 stolar på 49 m²

Tackar! Då vet vi att stolar,skugga och Chang finns på plats när vi kommer den 27e!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar! Då vet vi att stolar,skugga och Chang finns på plats när vi kommer den 27e!!

Välkommen till det "riktiga Thailand" där saker och ting är som de skall vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag frågar, smart eller dumt? Vilket anser du vara svaret, och motivera varför, tack.

Han kanske tycker att du är bäst lämpad själv att svara på frågan? Bara du vet ju om du vill släpa på stolen från Sverige, släpa tillbaka den, har råd att köpa den och att lämna kvar den, har lust att släpa med den till och från stranden, till och från restaurangen du äter lunch på,  osv osv.

Personligen skulle jag aldrig släpa med en solstol från Sverige så mitt svar blir dumt ;)

Tycker med andra ord också att det låter lite smådumt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker med andra ord också att det låter lite smådumt ;)

Tänk att jag anade det ;)

Välkommen tillbaka förresten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns liknande att köpa här. Dom ser lite robustare ut än våra brassestolar men väger inte speciellt mycket mer. Man ser alla möjliga varianter på stränderna nu istället för bara bastmatta  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp två nya och tag med, du kan säkert sälja dem för dubbla priset innan du åker hem. M.a.o. smart tänkt och görande.

Du kanske t.o.m. kan tejpa fast dem på utsidan av resväskan (använd silvertejp) och dra sedan några varv med krymplast runt hela skiten.

+1

blev flera goda skratt i denna tråd, men  nöjer mig med att plussa denna  :laugh1: :laugh1: :laugh1:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad tror ni om att släpa med sig en badenbaden till thailand då ?

Tycker det låter bra. Även ett trädgårdsbord kan  komma väl till pass att ställa Changen på.

Och när vi är på gång så kan även ett eget parasoll vara bra att ha  :cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu