Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Blancobas

Undervattens kamera Nikon coolpix S32

Rekommendera Poster

Funderar på att införskaffa denna kamera innan jag beger mig till Thailand.

Vill snorkla lite och hoppas på att fota något snyggt under vattenytan.

Någon som har använt denna kamera och kan tala om ifall det blir bra kvalite på bilder under vattnet.

http://www.elgiganten.se/product/foto-video/kompaktkamera/COOLPIXS32YLW/nikon-coolpix-s32-kompaktkamera-gul

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tips.

Har du någon vanlig (ej vattentät) kamera, kompakt eller system. Köp ett undervattenshus till den :)

Vilket iofs oftast är bra mycket dyrare än att köpa en ny kompaktkamera som är vattentät :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tips.

Har du någon vanlig (ej vattentät) kamera, kompakt eller system. Köp ett undervattenshus till den :)

Vilket iofs oftast är bra mycket dyrare än att köpa en ny kompaktkamera som är vattentät :)

Helt korrekt. För min kamera kostade dykhuset mer än själva kameran.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tips.

Har du någon vanlig (ej vattentät) kamera, kompakt eller system. Köp ett undervattenshus till den :)

Ska man bara snorkla så finns det ingen anledning alls att investera i ett dyrt dykhus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dykhus är dyra tyvärr och passar endast den modell man köper den till.

Jag har haft hur många kompakta som helst (olika märken) och de brukar paja efter ett tag :(

Gogglar men efter recentioner händer det flera av märkena, men om man sköter dem väl kanske de håller längre. Den jag har nu tänker jag ladda från kameran och sätta i jättestort minneskort så jag sipper öppna luckan för ofta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dykhus är dyra tyvärr och passar endast den modell man köper den till.

Jag har haft hur många kompakta som helst (olika märken) och de brukar paja efter ett tag :(

Gogglar men efter recentioner händer det flera av märkena, men om man sköter dem väl kanske de håller längre. Den jag har nu tänker jag ladda från kameran och sätta i jättestort minneskort så jag sipper öppna luckan för ofta.

Jag har haft min Panasonic på flertalet långresor och använt den flitigt både utan och med dykhus. Den fungerar alldeles utmärkt.

Men som sagt du måste sköta om dom ordentligt om du vill ha en bra livslängd.

Det finns dessutom dykhus som är universala men även dessa är mkt dyra. Och ska man bara snorkla så är det en helt onödigt kostnad, då är det bättre att ha kameran i en vattentät påse (som nödlösning)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollar tunt lite på S32 för att köpa den till sonen och den har fått bra recensioner för att vara så billig. Tydligen lite gryniga bilder men det funkar bra om man inte skall förstora bilderna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som provat Biltemas action kamera för 349kr skall vara vattentät till 10 meter, jula har något liknande i den prisklassen, vore skoj att veta om det är ok eller bara skräp.

//Fia

Köpte en Denver AC-5000W på ICA för 499:-. Mest för skoj skull!

Snabbtestade den hemma och det blir förvånansvärt bra kvalitet på film.

Otroligt vad mycket man får för pengarna. Massa olika fästen, fjärrkontroll etc. Den har ju även wi-fi så man parar ihop den med en smartphone och ser kamerabilden i mobilen.

http://www.3wisemonkeys.co.uk/denver-ac-5000w-helmet-action-camera/

http://www.icahemma.se/actionkamera-ac5000w-denver-p-28587-c-596.aspx?gclid=CjwKEAiAlb6lBRCBw4jC-bb3uykSJAB55Ti95HwRpf7xJ4jtRMpnLOtUKDqFHCdZ9KG_zMoz_8py6BoCKmbw_wcB

Ska jag leka lite med nästa resa! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×