Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Paradise

Solparasoller på Phukets stränder!

Rekommendera Poster

Har vart sju ar i rad pa Karon Beach och alltid trivts kanon. Efter solstolarna och parasollerna har forsvunnit ar inget sig likt. Alla forsoker kno in sig under de fa traden som finns. Stranden ar numera mycket skiten eftersom ingen stadar den. FULLT MED SKRAP. 2 timmar orkade vi med och imorgon kommer vi inte ligga vid stranden. PS. ak inte hit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har vart sju ar i rad pa Karon Beach och alltid trivts kanon. Efter solstolarna och parasollerna har forsvunnit ar inget sig likt. Alla forsoker kno in sig under de fa traden som finns. Stranden ar numera mycket skiten eftersom ingen stadar den. FULLT MED SKRAP. 2 timmar orkade vi med och imorgon kommer vi inte ligga vid stranden. PS. ak inte hit

  Håller med dig Är själv i Kata och samma sak där Jättemycket skräp där med nu när ingen städar Så alla ni som inte vill ha tillbaka stolar och parasoller lycka till på en äcklig strand istället

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett fall för Superhjältarna, dom kanske kan städa.   >:D

Alla dom som vill ha sina stränder utan stolar och parasoller kan ju gå där och städa så dom har sina fina stränder att vara på

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fy fan vilka puckon det finns ?! Är det inte dom som skitar ner som borde städa ?

Givetvis skall dom "vita" verksamheterna som betalar skatt gynnas. Inte som det var innan = laglöst land där alla pengar gick i solstol/jetski maffians ficka.

Nästa steg borde vara att styra upp tuk-tuk verksamheten.

Minns det underbara 80-90-talet i thailand...UTAN SOLSTOLAR PÅ STRANDEN :))

Ps. Nästa vecka blir det Khao Lak för första ggn...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

Fy fan vilka puckon det finns ?! Är det inte dom som skitar ner som borde städa ?

Givetvis skall dom "vita" verksamheterna som betalar skatt gynnas. Inte som det var innan = laglöst land där alla pengar gick i solstol/jetski maffians ficka.

Nästa steg borde vara att styra upp tuk-tuk verksamheten.

Minns det underbara 80-90-talet i thailand...UTAN SOLSTOLAR PÅ STRANDEN :))

Ps. Nästa vecka blir det Khao Lak för första ggn...

Ja, är det inte märkligt att t.ex. White Sand Beach på Koh Chang är ren och fin, trots att det aldrig funnits några solstolar på stranden?

Kan ju vara så att den lokala, legala, företagsamheten förstår att rena stränder är viktigt och samordnar städning, det driver ju iland en del naturligt skräp också oavsett om folk skräpar ner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen ni som klagar på att det är skräpigt på stränderna, vad gör NI åt saken?

Varför inte ta en promenad på stranden och plocka lite skräp, det gör gott både för dig och miljön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen ni som klagar på att det är skräpigt på stränderna, vad gör NI åt saken?

Varför inte ta en promenad på stranden och plocka lite skräp, det gör gott både för dig och miljön.

Nej bättre tillbaka med stolar så blir det städat med Gärna i lite ordnade former. Men vill inte vara på stranden nu utan stolar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen ni som klagar på att det är skräpigt på stränderna, vad gör NI åt saken?

Varför inte ta en promenad på stranden och plocka lite skräp, det gör gott både för dig och miljön.

:kla :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen ni som klagar på att det är skräpigt på stränderna, vad gör NI åt saken?

Varför inte ta en promenad på stranden och plocka lite skräp, det gör gott både för dig och miljön.

Kan faktsikt hålla med. Nu åker jag aldrig till Phuket då jag tycker det är en rätt trist ö. Mnen nästan så man skulle vilja åka dit och bara börja städa. Visa åt olika håll att det är betydligt trevligare med en ren strand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är en som gärna åker till Phuket av den enkla anledningen av att det brukar var rent och snyggt och finns stolar med parasoll(Phuket är bra ur ren avkopplings synpunkt varit där flera gånger) Jag och familj planerar att åka dit nästa vinter så man följer denna soppa ganska noga då det är aktuellt att boka snart när bolagen släpper resorna. Jag hade varit väldigt förvånad om inte dom låter solstolsuthyrarna komma tillbaka hyggligt snart för hela ön kommer förlora enorma pengar på detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle inte någon som är i Phuket, tex i karon, lägga upp en bild på hur stränderna ser ut nu efter solstolarna försvunnit?  :)

Om det nu är så nedskräpat som det skrivs.. låter tråkigt!

Personligen är jag glad att alla imperier med solstolar och parasoller är borta så att man kan se stranden, men synd om det är helt nedskräpat..  :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis, detta är det stora problemet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

Precis, detta är det stora problemet...

Det är konstigt att det är rent och fint på stränder som aldrig varit drabbade av solstolsghetton.

Jag tror att det, legala, näringslivet löser det där om det visar sig att de förlorar inkomster p.g.a. skräpiga stränder.

Stränderna skräpar väl inte ner sig själva?

OT

Årets julkalender på SVT är inspelad i Bol på ön Brac i Kroatien. Den fina stranden Zlatni Rat där har under de >10 år vi semestrat där gått från att det fanns en hög med enkla solstolar ovanför stranden som man kunde hämta och hyra för en billig peng, till att hela stranden är full med permanenta solstolar och parasoll. Dessutom surrar det nuförtiden hela tiden av jetskis och snabbgående motorbåtar med diverse flytetyg med folk på.

Utveckling för att "folk" vill ha det så?

Vi kommer hur som helst leta efter något mindre "utvecklat" ställe att semestra på i fortsättningen.

Tipps på något sådant, gärna längs adriatiska havet, mottages tacksamt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är konstigt att det är rent och fint på stränder som aldrig varit drabbade av solstolsghetton.

Jag tror att det, legala, näringslivet löser det där om det visar sig att de förlorar inkomster p.g.a. skräpiga stränder.

Stränderna skräpar väl inte ner sig själva?

En hel del skräp blåser in från havet. Plast, grenar, glas och allt möjligt. Det märks speciellt när högsäsongen är slut och städningen på stränderna har upphört. Sen beror det ju på hur mycket det blåser också. Mina små favoritstränder har endast haft lokala moppekök som haft några solstolar och dom är borta nu. Där finns inget legalt näringsliv inom en km. Dom rapporter jag fått är att det är heldött där nu. Beror väl delvis på att man inte kan köpa mat och dryck. Ska bli spännande att se hur det är där denna vinter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte läst allt men slänger in ett par oredigerade bilder som jag tog idag när vi körde förbi Kata och Karon. Såg inte speciellt skräpigt ut måste jag säga men jag var aldrig nere vid vattnet så vad vet jag :) Men dom vi känner som håller till på Karon har definitivt inte klagat i alla fall.

Nä, nu blev det fel.. blev ju 2 från Karon. Laddar upp en till från Kata.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte läst allt men slänger in ett par oredigerade bilder som jag tog idag när vi körde förbi Kata och Karon. Såg inte speciellt skräpigt ut måste jag säga men jag var aldrig nere vid vattnet så vad vet jag :) Men dom vi känner som håller till på Karon har definitivt inte klagat i alla fall.

Nä, nu blev det fel.. blev ju 2 från Karon. Laddar upp en till från Kata.

Här  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×