Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Blancobas

Solstolar Karon beach / kata beach

Rekommendera Poster

Någon som precis varit på Karon eller Kata beach som kan tala om om det finns solstolar eller inte?

Jag tolkar det som om att de vill rensa upp bland diverse försäljare och därför har förbjudit all typ av försäljning på stränderna.

Får man köpa sin egen stol & parasoll och slå ner på stranden? Eller har de förbjudit solstolar och parasoll helt?

Ni som är mer rutinerade Thailands åkare kan ju gärna dela med er av eran erfarenhet. Tror ni försäljarna kommer tillbaka strax?

Åker i mitten av december?

Är det mycket strandloppor på Karon beach?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då det här fenomenet är alldeles nytt så är det inte lätt att svara på hur det kommer att vara om 2 månader eller vad man får göra eller inte göra.

Vi som är i Thailand kan ju bara berätta om hur det är just nu på olika platser. Det är väldigt olika kan jag tillägga.

Bästa rådet är, att ta det lugnt och kolla in hur det funkar när ni kommer ner.

Kanske kommersen är igång igen, kanske folk har med sig egna stolar/parasoller.

Gör som alla andra när ni kommer ner, det är bara att gilla läget och göra det bästa av det.

Själv så har jag legat i en solstol i helgen och haft det gott på beachen.  :beach:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då det här fenomenet är alldeles nytt så är det inte lätt att svara på hur det kommer att vara om 2 månader eller vad man får göra eller inte göra.

Vi som är i Thailand kan ju bara berätta om hur det är just nu på olika platser. Det är väldigt olika kan jag tillägga.

Bästa rådet är, att ta det lugnt och kolla in hur det funkar när ni kommer ner.

Kanske kommersen är igång igen, kanske folk har med sig egna stolar/parasoller.

Gör som alla andra när ni kommer ner, det är bara att gilla läget och göra det bästa av det.

Själv så har jag legat i en solstol i helgen och haft det gott på beachen.  :beach:skullr det inte bli lite rensning där nere hos dig med sa dom ju förut. Har du hört något??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då det här fenomenet är alldeles nytt så är det inte lätt att svara på hur det kommer att vara om 2 månader eller vad man får göra eller inte göra.

Vi som är i Thailand kan ju bara berätta om hur det är just nu på olika platser. Det är väldigt olika kan jag tillägga.

Bästa rådet är, att ta det lugnt och kolla in hur det funkar när ni kommer ner.

Kanske kommersen är igång igen, kanske folk har med sig egna stolar/parasoller.

Gör som alla andra när ni kommer ner, det är bara att gilla läget och göra det bästa av det.

Själv så har jag legat i en solstol i helgen och haft det gott på beachen.  :beach:

skulle det inte bli lite rensning där nere hos dig med sa dom ju förut. Har du hört något??

Det senaste jag såg i förra veckan var detta:

I Pattaya/Jomtien har man liberalare syn på "problemet". Vid ett möte i går konstaterades att av 200 undersökta solstolsuthyrare så hade 80% av dem tänjt lite på marginalerna och nyttjat för mycket av stranden.

Man enades om att varje uthyrare skulle tillåtas endast 35 parasoller och 40 stolar på en 49 m² stor yta för att organisera strandområdena i Pattaya, Jomtien och Koh Larn.

http://pattayatoday.net/news/news-from-around-pattaya/beach-vendors-surveyed/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då det här fenomenet är alldeles nytt så är det inte lätt att svara på hur det kommer att vara om 2 månader eller vad man får göra eller inte göra.

Vi som är i Thailand kan ju bara berätta om hur det är just nu på olika platser. Det är väldigt olika kan jag tillägga.

Bästa rådet är, att ta det lugnt och kolla in hur det funkar när ni kommer ner.

Kanske kommersen är igång igen, kanske folk har med sig egna stolar/parasoller.

Gör som alla andra när ni kommer ner, det är bara att gilla läget och göra det bästa av det.Ok Är ju underligt att dom tillåter det där och inte i Phuket

Själv så har jag legat i en solstol i helgen och haft det gott på beachen.  :beach:

skulle det inte bli lite rensning där nere hos dig med sa dom ju förut. Har du hört något??

Det senaste jag såg i förra veckan var detta:

I Pattaya/Jomtien har man liberalare syn på "problemet". Vid ett möte i går konstaterades att av 200 undersökta solstolsuthyrare så hade 80% av dem tänjt lite på marginalerna och nyttjat för mycket av stranden.

Man enades om att varje uthyrare skulle tillåtas endast 35 parasoller och 40 stolar på en 49 m² stor yta för att organisera strandområdena i Pattaya, Jomtien och Koh Larn.

http://pattayatoday.net/news/news-from-around-pattaya/beach-vendors-surveyed/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×