Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bajenmases

Solstolar i Patong

Rekommendera Poster

Frågan är, vem bryr sig?

Vill man ha solstolar, parasoller och allt som hör till kanske man får söka sig till andra områden.

Ja eller så får dom som inte vill ha solstolar åka till något annat ställe. Kata, Karong och Pattong kommer att minska mycket i turister om inte stolar kommer tillbaka. Gärna i mindre skala men finns nog flera som jag med ryggproblem som verkligen vill vara på stranden om dagarna och verkligen behöver stolarna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågan är, vem bryr sig?

Vill man ha solstolar, parasoller och allt som hör till kanske man får söka sig till andra områden.

Ja eller så får dom som inte vill ha solstolar åka till något annat ställe. Kata, Karong och Pattong kommer att minska mycket i turister om inte stolar kommer tillbaka. Gärna i mindre skala men finns nog flera som jag med ryggproblem som verkligen vill vara på stranden om dagarna och verkligen behöver stolarna

Så är det, själv väljer jag strand eller plats på stranden beroende vad jag känner för.

Oftast väljer jag att ligga på handduken i lugn och ro. Ibland så vill man sitta och äta en bit, dricka nå't och spana lite och då blir det en solstol bland alla andra.

Det är inte något problem med andra ord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar man en titt på exempelvis Karons vackra strand under högsäsong så ser man att den genomsnittlige besökaren är pensionär. Det finns inte en chans att dessa orörliga människor tänker tillbringa en hel dag sittandes eller liggandes på en matta eller en handduk direkt på stranden. Dessa stela individer kommer då att tillbringa sina vinterveckor någonstans där de kan hyra en solsäng, och därmed vända Thailand ryggen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Patong kanske man kan ha lite solstolar men frågan är var man ska dra gränsen?

Som det var innan gick de ju knappt springa på stranden för alla stolar och jetskis som log överallt..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror absolut inte att turismen minskar, de soltörstiga som inte längre hittar några solsängar/stolar på stranden kommer i stället att hänga/ligga runt poolerna, vilket gör att resorterna/hotellen kommer att tjäna ännu mer pengar. Inget ont utan även  något gott för detta beslut med sig - i alla fall för hotellägarna.

De som tidigare bott på lite billigare boenden, de utan pool, har inte heller i någon större utsträckning nyttjat strändernas dyra solsängar.

Personligen tror jag dessa nystädade stränder kommer att dra till sig mer turister, totalt sett.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror absolut inte att turismen minskar, de soltörstiga som inte längre hittar några solsängar/stolar på stranden kommer i stället att hänga/ligga runt poolerna, vilket gör att resorterna/hotellen kommer att tjäna ännu mer pengar. Inget ont utan även  något gott för detta beslut med sig - i alla fall för hotellägarna.

De som tidigare bott på lite billigare boenden, de utan pool, har inte heller i någon större utsträckning nyttjat strändernas dyra solsängar.

Personligen tror jag dessa nystädade stränder kommer att dra till sig mer turister, totalt sett.

Helt enig med dig :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag ska ligga vid poolen för att få ha en solstol kan vi lika gärna resa till något annat ställe. De flesta hotellområdena är ganska lika. Vi väljer bort Thailand i år efter 6 tidigare resor. Som sagt kan man behöva ha solstol o parasoll av många olika anledningar men ändå vilja ta del av allt som stränderna och området runt har att erbjuda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har gått överstyr sista 2 åren speciellt på Patong, tänkte på det sist, skräp i vattnet, plastpåsar som låg överallt. Smäck med solstolar,knappt jag som brukar ligga på handduken fick plats framför. MEN jag tycker det är trevligt med dom små haken som säljer mat o dryck, kan vara bra också att ha möjlighet till parasoll då man annars bränner ihjäl sig efter en dag på stranden. Denna vinter när barnen ska med blir det till att ha hotell med bra poolområde för stranden kommer inte funka utan parasoll....tyvärr...hoppas det kanske blir solstolar igen men i mindre skala.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi kanske ska skramla ihop till 500 st solstolar här på forumet och placera ut de på stranden i Patong halva priset till de som är medlem här

Eller 500 handdukar eftersom många verkar föredra det.

Jag står över insamlingen eftersom jag troligen aldrig kommer att vara på stranden i Patong igen (sen 99).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit ett par gånger på stranden i Patong (2009 och 2010). Vid de båda tidpunkterna så var det överfullt med folk och vattnet var grumligt. Solstolarna var bra och det jag gillade mest var nog att det gick omkring matförsäljare och sålde vårrullar etc.

Nu när stranden har fått en helt annan karaktär så kanske det kan innebära att vattenkvaliteten kan bli bättre. Om man sedan bara kan komma på hur man ska hantera skugga och liggplats så kan det säkert bli fler besök de närmaste åren. Tills dess håller jag mig i Krabi-området.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har aldrig varit på stranden i Patong. Däremot mycket på norra delen av Karonstranden. Där har det nog varit betydligt glesare mellan solstolarna. Undrar vad Bau gör nu. Han har på bästa sätt servat oss med solstolar, dricka m.m de senaste 6 åren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja,ja men det är bara till slutet av månaden  :tatice_03: :tatice_03:

Tybdligen pengar som styr. Allt är snart som det var tidigare.Militären rådde tydligen inte på att få ordning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i Thailand sen 1997, mest i Patong. Är 60+ och har redan bokat nästa resa i februari. Hade jag vetat om att det nu inte finns varken solstolar eller parasoll, hade jag nog valt något annat resmål. Rörligheten blir ju sämre med åren, och ta sig upp/ner på en handduk på stranden blir svårare. Och utan parasoll är det ju kört. Mitt hotell har ingen pool, men jag vill ju helst bada i havet.  :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
:viannen_55: Blev glatt överraskad vid besök på Kamalabeach idag. En rätt stor städning hade ägt rum. En väldig massa skräp var bortforslad. Det hade även kommit några massörer, några panncake vagnar. Väldigt lite folk, mestadels nedanför Ving. De små restaurangerna vid Dengs hade öppnat men endast en handfull gäster.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×