Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bajenmases

Solstolar i Patong

Rekommendera Poster

Det kommer bli så skitigt på stränderna och i vattnet. Har märkt skillnad på bara den lilla stund vi har varit här.

Finns folk som inte plockar upp efter sig. På vissa ställen på Karon beach är det små högar med skräp. Jag som brukar gå längst hela stranden har sett hur dessa högar blir större och större för var dag.

Så lycka till ni som åker längre fram.

Men vad f-n, på stränder där det aldrig funnits solstolar är det rent och fint.

Kanske är det så att folk som gillar solstolsghetton är större grisar än de som åker till andra ställen?

Mycket av skräpet flyter ju i land...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

Det kommer bli så skitigt på stränderna och i vattnet. Har märkt skillnad på bara den lilla stund vi har varit här.

Finns folk som inte plockar upp efter sig. På vissa ställen på Karon beach är det små högar med skräp. Jag som brukar gå längst hela stranden har sett hur dessa högar blir större och större för var dag.

Så lycka till ni som åker längre fram.

Men vad f-n, på stränder där det aldrig funnits solstolar är det rent och fint.

Kanske är det så att folk som gillar solstolsghetton är större grisar än de som åker till andra ställen?

Mycket av skräpet flyter ju i land...

Visst, och hamnar i små högar på stranden.

Har varit på WSB Koh Chang i en vecka nu och har väl inte sett något ilandflutet skräp ännu.

Jo förresten, typ två PETflaskor och en större bit av någon slags palm idag, har varit rätt blåsigt.

Flaskorna plockade jag upp och kastade i en soptunna, palmskräpet fick ligga kvar.

Det kanske krävs att både lokala verksamheter och turister tar nåt j-la ansvar också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det är trevligt att ligga i en solstol under ett parasoll och avnjuta en god bok och en eller annan Chang med jämna mellanrum.  :'(

Tur man inte tänker vistas på Phuket mer än på flygplatsen och transportsträckan från Phuket.  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu legat på sanden i över en vecka och jag måste säga att solstolar är något jag vill ha.

Jag vill slippa få någon annans parasoll i huvudet eftersom de inte kan köra ner stången ordentligt i sanden.

När folk ska gå hem så vill jag även slippa få allt sand i ansiktet när de skakar sina handdukar och liggunderlag.

Jag vill även se en renare strand för de tog väl bort solstolarna pga skydda den Thailändska naturen.

Jag vill kunna ligga på en solstol och läsa en bok, jag hittar ingen skön ställning i sanden.

Jag vill slippa boxa till sanden för att få det hyfsat behagligt för ryggen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kata Beach är min favoritstrand. Tycker det fungerar bra att ligga där utan solstolar, men hade det funnits hade jag givetvis hyrt.

Karon Beach däremot har enligt mig blivit mer skitig sen solstolarna togs bort!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läst hela den intressanta tråden och visst är det spännande utan solstolar.

Lite fakta kan vara på plats

Man kan visst var på stranden många timmar bara man använder bra solskyddsfaktor.

Brukar börja vår semester i januari i Ao Nang där inga solstolar eller parasoller brukar finnas.

Solskyddsfaktor 30 över hela kroppen och inte missa några ställen. Sedan solar man växelvis så man inte bara tar rygg och mage. Badar flitigt för att hålla temperaturen. Brukar endast lägga på lite extra i ansikte.

Funkar bra på vinterblek hy om man solar måttligt länge.

Brukar vara på stranden (Phra Nang) vid 10 och åker hem vid 15 tiden.

En vecka där och vidare till Kata Beach och tidigare solstolar med parasoller. Visst är det skönt med stolar men inget måste. Har dock förståelse med de som har kroppsliga orsaker. 

Och så dessa "dåliga" plastmattor.

Vi köpte ett par för 4 år sedan och fundera på att lämna dem kvar men lyckades få ner dem i bagaget. De har hängt med 4 resor och åker med nu igen när vi åker i januari. Finns nog skillnad i kvalitet men våra ser ut som de flesta brukar göra. Dock ligger de aldrig i solen mer än när vi är på stranden.

Bifogar bil från januari 2014 med 4 år "gamla" plastmattor. Visst ser fruktfatet underbart ut.  :)

post-7785-14768714071701_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

Hörde på radion idag att turismen minskat med 20% på Phuket jämfört med förra året, helt säkert är dessa stolligheter en stor orsak. ::)

Mycket ryssar som brukat åka dit och med fritt fallande rubel bör en stor del av minskningen bero på just färre ryssar, vilket borde vara positivt.  ;)

I Pattaya har beläggningen på hotellen minskat från 90% 2013 till 70% 2014, utan att det förekommit några "stol(l)igheter", varav ryssar minskat med 50%.

http://www.nationmultimedia.com/business/Russian-economic-crisis-hits-Pattaya-Phuket-30250841.html

I slutet av artikeln står det dessutom att hotellbeläggningen i bl.a. Phuket har ÖKAT sedan 2013.

Sedan har turismen ö.h.t. minskat i Thailand under 2014.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick några färska bilder från Kamala idag, väldigt lite folk på stranden, inga soltolar förstås, några parasoll men det var nog dom få besökarna som släpat med sig, någon enstaka matmoppe kom in på strandpromenaden.

Så inte är det som förr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick några färska bilder från Kamala idag, väldigt lite folk på stranden, inga soltolar förstås, några parasoll men det var nog dom få besökarna som släpat med sig, någon enstaka matmoppe kom in på strandpromenaden.

Så inte är det som förr

Kom hem från Kamala i lördags efter 3 underbara veckor, å då fanns d allt du kan behöva att hyra för billig peng :) solstolar(tältsängar) parasoll å god mat från moppekök... Pratar vi om samma Kamala?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi ska till Kamala Phuket om en månad för 4e ggn. Kul att höra något positivt. Jag har stora förväntningar på det nya ☺

Vi e ju stammisar i Kamala, å efter alla ggr  måste ja säja att detta e perfekt..

Hör gärna av dig om du har fler frågor :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×