Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ejje

Storstädning

Rekommendera Poster

Under mina 15 års resande till Patong-Kamala har jag adrig sett så skitigt och skräpigt som nu. Kamalabeach med omgivning ser för bedrövligt ut. Hoppas verkligen att det blir upprensat tills säsongen startar.Det gör mig verkligen illa att se förfallet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det är ju solstolsfolket som städat stranden tidigare, när dom blivit bortkörda från sin inkomst, klart det blir skräpigt. :cr

Som vanligt tänker en Thai inte lägre än näsan  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det är ju solstolsfolket som städat stranden tidigare, när dom blivit bortkörda från sin inkomst, klart det blir skräpigt.

Så var det också i Nai Yang. Varje morgon krattade de stranden men en stor räfsa. De satte också ut korgar, där man kunde slänga skräpet. En gång i månaden samlades alla inkl folk från strandrestaurangerna till en städdag.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att Dewa Phuket gjort lite snyggt nedanför hotellet och på "sin" strandremsa då. Blir väldigt tveksam och orolig för hur det kommer se ut. Jaja, detta var inget vi visste om när vi bokade. Bara göra det bästa av det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att Dewa Phuket gjort lite snyggt nedanför hotellet och på "sin" strandremsa då. Blir väldigt tveksam och orolig för hur det kommer se ut. Jaja, detta var inget vi visste om när vi bokade. Bara göra det bästa av det!

Du behöver inte oroa dig. Utanför Dewa fanns egentligen inte så  mycket att "städa bort" vid stranden. Rivningarna har skett längre söderut från Dewa, där alla strandrestauranger m.m. fanns.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att Dewa Phuket gjort lite snyggt nedanför hotellet och på "sin" strandremsa då. Blir väldigt tveksam och orolig för hur det kommer se ut. Jaja, detta var inget vi visste om när vi bokade. Bara göra det bästa av det!

Du behöver inte oroa dig. Utanför Dewa fanns egentligen inte så  mycket att "städa bort" vid stranden. Rivningarna har skett längre söderut från Dewa, där alla strandrestauranger m.m. fanns.

Hasse

Puh, tack Hasse! Vet att du gillar/t Nai Yang länge och jag förstår att för er som varit där tidigare blir det väl närmast en chock när ni ser förändringen som skett. Finns det verkligen INGA strandrestauranger kvar? Var inga lagliga? Om jag inte missminner mig nu men var det inte med ett visst avstånd från havet och vilka som skulle få slå igen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tilläggsfråga: Finns det fortfarande lite ställen att gå ut o käka på längs med nån gata/shopping i små stånd mm på kvällarna eller är man helt låst till hotellet då?

Vet ej, men jag tror att de flesta är borta. En som är kvar i varje fall är Octopus, Leek som driver stället har tagit frågan till domstol. Se http://www.octopus-restaurant.com/index.htm

Men jag har också hört att det dyker på nya på andra sidan av strandgatan från stranden sett med myndigheternas godkännande. Skall kolla upp läget när vi kommer ner efter jul.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tilläggsfråga: Finns det fortfarande lite ställen att gå ut o käka på längs med nån gata/shopping i små stånd mm på kvällarna eller är man helt låst till hotellet då?

Vet ej, men jag tror att de flesta är borta. En som är kvar i varje fall är Octopus, Leek som driver stället har tagit frågan till domstol. Se http://www.octopus-restaurant.com/index.htm

Men jag har också hört att det dyker på nya på andra sidan av strandgatan från stranden sett med myndigheternas godkännande. Skall kolla upp läget när vi kommer ner efter jul.

Hasse

Jag åker dit om exakt två veckor så jag kan uppdatera i tråden när jag kommer hem  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om Dang Sea beach finns kvar i Nai Yang?

Fick i början på oktober mejl från vänner från Irland, som då bodde där. Jag citerar: Staying at Dang Sea Beach, very nice room , new, clean, good air con, sheets bathroom etc etc, Baht 1000 per night. First we had the best room with terrace looking on to beach but, as we were watching the Army knock our house the owner came to us and said she needed our keys, wanted to move our things. We said:"No, we will not move, we like the room" ans she replied:"No, you have to, the Army is going to knock it, they say it stretches too far on to the beach"!  So we had to move back to another room!

Så tydligen finns det kvar, även om de fått riva rummen närmast stranden.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×