ReGGae

UT för fruns dotter?

5 inlägg i detta ämne

Hej

Vi vill ta hit min frus 12-åriga dotter, men hittar inget specifikt om hur man går tillväga om man vill ta hit ett barn? Måste man gå igenom samma helvetesprocess som när min fru skulle få 2års UT? dvs. flera besök i Bangkok, lååång väntetid etc.

Tittat på MIG's hemsida men tycker den är rätt kass och det enda jag hittar är lite information om den vanliga processen, inget om anhöriga/barn.

Någon som vet vart jag kan läsa hur det går till, eller vet av egen erfarenhet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag minns är det samma, Mig. Blankett 162011 och 238011

Sedan måste Din fru ha vårdnaden, annars måste den processen också göras. Alt. pappan går med på att barnet flyttar till Sverige. osäker där, för min dotters pappa skrev på och lämnade över vårdnaden utan besvär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sedan måste Din fru ha vårdnaden, annars måste den processen också göras. Alt. pappan går med på att barnet flyttar till Sverige. osäker där, för min dotters pappa skrev på och lämnade över vårdnaden utan besvär.

Ja pappan finns inte med i bilden, min fru har vårdnaden. Är det samma process med intervju på ambassaden i BKK osv? Samma väntetid etc? Känns väl som att det borde vara lättare för min frus barn att få komma hit till sin mamma än vad det var för henne att få sitt UT? Jag menar man kan väl fasen inte neka ett barn till att få bo tillsammans med sin mor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja pappan finns inte med i bilden, min fru har vårdnaden. Är det samma process med intervju på ambassaden i BKK osv? Samma väntetid etc? Känns väl som att det borde vara lättare för min frus barn att få komma hit till sin mamma än vad det var för henne att få sitt UT? Jag menar man kan väl fasen inte neka ett barn till att få bo tillsammans med sin mor?

Blir nog en vanlig ansökan men ni borde kunna få förtur...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Barn tror jag i en del fall kan söka från Sverige.

Betala för kompetent hjälp så går det säkert mycket snabbare och smidigare än när hon fick UT.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu