Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lillamom

Hjälp!! åker till Ban Phe på tisdag, väder??

Rekommendera Poster

Hej alla glada, Vi är tio personer som åker till Ban Phe på Tisdag och det ser VÄLDIGT regnigt ut... :-\ stämmer vädret enligt yr eller hur har ni det? Kommer att vistas mellan Ban Phe och Mae Phim. Vet att det kan skilja mycket med vad man läser på YR och hur det egentligen är.

SKriv gärna en rad och berätta

Kram

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu ser jag inte riktigt ända bort till Ban Phe från balkongen ;) men vädret där är överlag som det är här i Jomtien.

En hel del regn sista veckan med rejäla åskskurar. Ebligt rapporterna så blir det bättre till helgen med mindre regn och åska.

Regnskurar får man räkna med vid den här tiden. Ofta är det väldigt lokala regn som är snabbt övergående.

Ni har ju närheten till Samet som brukar ha betydligt bättre väder än fastlandet så här i regntider. Förra året i oktober när jag var dit så var det strålande sol hela dagarna och en del regn på nätterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Usch då !

Vi brukar inte vanligtvis åka den här tiden på året, men pga numera skolbarn blev vi tvungna att ta det ihop med höstlovet. Har även lurat med bekanta som aldrig varit i Thailand så nu börjar jag få lite ångest, tänk om jag har lurat dit dem till konstant regn :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Usch då !

Vi brukar inte vanligtvis åka den här tiden på året, men pga numera skolbarn blev vi tvungna att ta det ihop med höstlovet. Har även lurat med bekanta som aldrig varit i Thailand så nu börjar jag få lite ångest, tänk om jag har lurat dit dem till konstant regn :'(

Är det alltför dåligt så kan ni ju flytta på er ner mot västkusten. Koh Lanta brukar vara jättefint under höstlovet, även om det säkert regnar där också ibland.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar som det är samma väder i år som i början på oktober som 2013. Det är bara att hoppas att det vänder och blir lika bra som det var i andra halvan på oktober 2013.

Se vädertråden sida 286 och framåt.

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=443.5700

Vi åker den 18 oktober och hoppas på lika bra väder i år.  :pra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×