Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Zmulan

Halloj!

Rekommendera Poster

Har läst lite i forumet några veckor och kom på igår att jag inte ens var medlem ännu.  ;)

Carola heter jag och i November åker jag på min allra första resa till Thailand med min pojkvän. Vi ska bo 12 dar på Samui & sen blir det 4 dagar i bkk. Har redan resfeber.  :laugh:

Vet inte om det är så mycket aktivitet här på forumet, de flesta forumen verkar ha övergivits till förmån för facebook...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen, synd bara att ni valde Samui mitt under regnperioden. Finns risk att ni kommer att bli något besvikna - Samui eller Phangan är inte till sin fördel just den årstiden.

Solskyddsmedlet kan ni gott och väl lämna hemma, det är oftast nämligen så illa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit! Vad spännande att se fram emot första resan. Här kan du hitta massor med information och ställa alla möjliga och omöjliga frågor. Var beredd på att bli Thailandsfrälst, och se upp med Forumberoendet...!  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ert varma välkommnande :D.

Jo risken är nog stor att bli Thailandsfrälst, verkar som att nästan alla blir det som varit dit :).

Är det så illa med regnperioden i slutet av November & början av December på Samui?  :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ert varma välkommnande :D.

Jo risken är nog stor att bli Thailandsfrälst, verkar som att nästan alla blir det som varit dit :).

Är det så illa med regnperioden i slutet av November & början av December på Samui?  :o

Tyvärr är det den blötaste perioden där. Har ni spikat hotellen redan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vi har ju tyvärr det. Läste på nätet en massa innan vi bokade och den info vi kom fram till var att det inte var så farligt mycket regn pga att det är i slutet på regnperioden.

Hmm, jaja det blir säkert kul iaf. :)::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vi har ju tyvärr det. Läste på nätet en massa innan vi bokade och den info vi kom fram till var att det inte var så farligt mycket regn pga att det är i slutet på regnperioden.

Hmm, jaja det blir säkert kul iaf. :)::)

Ni kommer säkert få en hel del sol så ni inte kommer att komma hem vita men räkna med att det kommer regna varje dag. Men oftast regnar det ju inte hela dagen utan man kan sola mellan skurarna..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vi har ju tyvärr det. Läste på nätet en massa innan vi bokade och den info vi kom fram till var att det inte var så farligt mycket regn pga att det är i slutet på regnperioden.

Hmm, jaja det blir säkert kul iaf. :)::)

Ni kommer säkert få en hel del sol så ni inte kommer att komma hem vita men räkna med att det kommer regna varje dag. Men oftast regnar det ju inte hela dagen utan man kan sola mellan skurarna..

Det låter ju bra det. Lite regn gör inte mig något :).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj på dig själv!

Kul med en resa bokad...

Som många redan sagt så blir det mer liv här när fler och fler får skrapar is från sina vindrutor på morgnarna.  :big grin:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj på dig själv!

Kul med en resa bokad...

Som många redan sagt så blir det mer liv här när fler och fler får skrapar is från sina vindrutor på morgnarna.  :big grin:

Låter bra det, alltid trevligt med mer fart på forumen. Här uppe har vi snö redan, alldeles för mycket snö i September, så nu längtar man ännu mer efter att få åka iväg. 2 månader kvar bara :P.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×