Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
IL

LINE

Rekommendera Poster

Slå av datakommunikation (vet inte vad det skall kallas, men så du inte går över telenätet) och kör line/skype eller whatever på hotellets wifi så kostar det inte nåt (mer än du redan betalat).

Roaming skall åxå vara av, GPS är det enda du inte behöver betala för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det räcker med det ena eller det andra. Är dataroaming avslagen fungerar inte mobildata utomlands. Slår man av mobildata så har man ju slagit av det helt oavsett roaming.

Jag använder Line dagligen och det kostar inget men man måste såklart ha internet access.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det räcker med det ena eller det andra. Är dataroaming avslagen fungerar inte mobildata utomlands. Slår man av mobildata så har man ju slagit av det helt oavsett roaming.

Jag använder Line dagligen och det kostar inget men man måste såklart ha internet access.

Hade jag haft abonnemang hade jag nog kört med både livrem och hängslen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det räcker med det ena eller det andra. Är dataroaming avslagen fungerar inte mobildata utomlands. Slår man av mobildata så har man ju slagit av det helt oavsett roaming.

Jag använder Line dagligen och det kostar inget men man måste såklart ha internet access.

Hade jag haft abonnemang hade jag nog kört med både livrem och hängslen...

Ja det gör man ju som man vill. Jag brukar då i alla fall bara ha dataroamingen avslagen på min svenska så jag behöver inte ändra något eftersom data ändå fungerar som vanligt när jag är i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×