Glegolo

Fast boende ELLER turist i Thailand

1 inlägg i detta ämne

Vill på detta sätt framföra information ifrån svenska ambassaden i Bangkok.

Antingen ni läsare är här i Thailand som fast boende eller som turister, så är det önskvärt om ni kunde vända Er till ambassaden i Bangkok på nedan adress-detaljer och registrera Er där. Detta göres för att Ambassaden skall veta om Er existens här i landet.

Denna registrering har funnits ganska länge nu, kommer ihåg att jag själv registrerade mig redan 2008, året då jag ankom som fast boende till Thailand. En god anledning att registrera sig är att ifall en nödsituation uppkommer,  UD och ambassaden kan nå oss.

Ambassaden nås här på detta sätt, och följande text är saxad ur deras hemsida och mailet som skickades till mig;

Om du är ute och reser eller flyttar utomlands, anmäl dig till ambassaden genom:

www.swedenabroad.com/svensklistan

eller ladda ner UD:s rese-app för smartphones och läsplattor,

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bangkok/Aktuellt/Nyheter/Ny-rese-app-fran-UD-sys/

Detta för att kunna bli kontaktad av UD eller ambassaden om det blir nödvändigt i en större krissituation.

Unquote

För de av Er som tycker att ni inte vill dela med Er om Er vistelse här, så säger ambassaden rent ut att informationen inte på några villkor kommer att delas med några andra myndigheter i Sverige. OM det skulle vara så att en myndighet söker någon av Er, så kommer det bara ut en förfrågan ifrån ambassaden som berättar vem det är som söker Er, och så får ni själva fälla avgörandet om ni vill svara på kontakt-förfrågan.... Så inget att vara rädda för.

Själv så känner jag, att om något händer, så är det nog bra att våra myndigheter vet var jag finns, ty Thailands myndigheter lär inte bry sig i alla fall....

Redigera inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu