Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tobz

Koh Phangan i feb med 3-åring? Eller bättre med annan ö?

Rekommendera Poster

Hej!

Vi är två rätt resvana personer som funderar på att åka till Thailand igen, denna gång med 3-årig son.

Kravlista:

* Många autentiska restauranger med god mat i närheten av hotellet

* Fina stränder

* Gärna ganska lugnt

* Inte tokmycket svenskar

* Helst inte jättelång transfer.

* Nånstans i jan-mars, tre veckor.

* Ingen risk för malaria.

En kollega nämnde Koh Phangan, kan det vara nåt? =) Andra alternativ?

Mvh,

  Tobias.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi va på salad beach med vår dotter när hon va tre, vet dock inte om jag skulle lägga tre v där? Kombinera det med Samui eller Tao i så fall. I och med att du ville ha kort transfer så hade jag nog börjat på Samui innan Phangan för att slippa färjan första dagen.... Detta under förutsättning att rutten går med flyg via Samui....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi va på salad beach med vår dotter när hon va tre, vet dock inte om jag skulle lägga tre v där? Kombinera det med Samui eller Tao i så fall. I och med att du ville ha kort transfer så hade jag nog börjat på Samui innan Phangan för att slippa färjan första dagen.... Detta under förutsättning att rutten går med flyg via Samui....

Precis så jag tänkte också. Vill gärna vara på två ställen iaf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi va på salad beach med vår dotter när hon va tre, vet dock inte om jag skulle lägga tre v där? Kombinera det med Samui eller Tao i så fall. I och med att du ville ha kort transfer så hade jag nog börjat på Samui innan Phangan för att slippa färjan första dagen.... Detta under förutsättning att rutten går med flyg via Samui....

Klockren kombo!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Lanta, där finns fina stränder, shopping och restaurangutbud, lugn och ro. Ingen charterkänsla som på Phuket. Man kan söka de ensliga stränderna och man kan bo närmare Saladan för lite mer liv och rörelse. Transfer från Krabi är ca 1,5 - 2 tim. Koh Phangan m fl öar är lite för lugna i min smak, besöker dem gärna 2-3 nätter men åker sen gärna därifrån.

Kan rekommendera Koh Jum och Koh Muk för några nätter. De ligger mellan 30 min - 1 tim från Koh Lanta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Börja med Chaweng Garden på Chaweng beach, kanske inte direkt det lugnaste stället på Samui, tror dock att lillflickan kommer att stortrivas.

Nära till restauranger + allt annat som gör livet värt att leva.

Du lär absolut inte kunna klaga på stranden eller vattnet.

Flyger ni till Thailand med Thai kan ni vara incheckade och befinna er på stranden kl 10.30 lokal tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×