Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
maddemaddis

Nyår i Kata - Hur firar man den bäst

Rekommendera Poster

Jag och min sambo kommer att befinna oss i Kata beach på nyårsafton.

Min fråga är var man firar den bäst? Vi vill självklart käka något riktigt gott men också ha lite partystämning när man firar in nya året  :dan. Vi är 40+  :)

//Madelene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns många restauranger att äta på men sen vid 12 slaget så skulle jag rekomendera att vara på stranden. Det är verkligen en upplevelse. Är samma på Kata, Karon och pattong. Sen är det ju party på varenda bar runtomkring. Är själv 60+ men tycker det är helt otroligt där och kommer att vara i Kata med

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara att välja och vraka men det enda jag kan avråda ifrån är att bo på ett hotell där nyårsbuffén är obligatorisk. Brukar vara hutlöst dyrt och absolut inte värt pengarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara att välja och vraka men det enda jag kan avråda ifrån är att bo på ett hotell där nyårsbuffén är obligatorisk. Brukar vara hutlöst dyrt och absolut inte värt pengarna.

Vi ska bo på Ricos Bungalows och där har de ingen nyårsbuffé. Funderar på att boka bord på Two chefs. Vi åt där när jag fyllde 40 för 3 år sedan och då var maten fantastisk så där kan jag tänka mig att äta en god nyårsmiddag :). Sen blir det absolut stranden som ni rekommenderat. Antar att det kommer smällas av en å annan fyrverkeripjäs.

Första gången vi åker till Thailand under vintern och dessutom under jul och nyår. Ska bli så skönt att komma bort till värmen. Har alltid åkt under lågsäsong annars. Men det var ju en prischock de luxe när vi så vad det kostade att åka under den svenska vintern  :o. Men man får ju skylla sig själv när man bokar sent  :cr. Vi är ju vana vid ganska lite turister också när vi åkt iväg vilket jag misstänker inte kommer att vara så nu. Men det ska ändå bli skönt att komma till värmen och Thailand. Avslutar ju med en vecka i Khao Lak vilket ska vara lite lugnare.

Tack för era tips. Vi käkar helt enkelt lite gott och glider sen omkring lite för att avsluta kvällen och 12-slaget på stranden  :).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min sambo kommer att befinna oss i Kata beach på nyårsafton.

Min fråga är var man firar den bäst? Vi vill självklart käka något riktigt gott men också ha lite partystämning när man firar in nya året  :dan. Vi är 40+  :)

//MadeleneNär kommer ni ner till Kata Jag är där från 18 November så hinner ju kolla om det kommit några nya bra ställen och sen så hör man ju alltid av andra vad som verkar vara bra. Kan ju skriva lite här senare när jag varit där ett tag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stranden kring 12-slaget är ju alltid trevligt.

Funderar bara lite på hur det blir om alla solstolar är borta, kommer folk ner och sätter sig i alla fall?

Det är ju lite det som är grejen, att kunna sitta och dricka något gott och få något att äta till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Över hela jul och nyår brukar det vara extra ställen där så även om dom nu tagit bort alla solstolar så kommer det att finnas där då. Brukar finnas typ kuddar att sitta på och små bord bredvid och kall öl

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kuddar och solstolar? En "gräsmatta" duger väl och nån bira kan man ju ställa i sanden.

Hade bara ett badlakan på första trippen och satt i sanden, inget fel med det. Men nu undviker jag stränder så jag vet inte hur bra det funkar med badlakan/gräsmatta. Såg ju videon med sandsparkaren ping.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej då Du tänkte rätt och för mänga så duger det med filt på dagarna. Nu skulle jag nog tro att solstolarna är tillbaka innan högsäsången börjar fast i mindre skala ch lite mer organiserat

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×