Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
johanbakke

Lång tid mellan utcheckning och flygets avgång

Rekommendera Poster

Ett problem som jag gissar att fler har ställts inför. Vårt hotell i Jomtien har utcheckning 12.00, flyget hem går 01.10. Vad gör man under dessa 13 timmar?

Ok, taxi eller buss till flygplatsen tar runt 2 av dom timmarna och man bör vara på plats minst 3 timmar före avgång men det är ändå 8 timmar kvar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller så checkar ni ut klockan 12 låter hotellet ha hand om väskorna...

Sen drar ni ut på stan äter lite god mat går på bio för att senare gå tillbaka till hotellet och låna dushen innan ni tar taxin till flygplatsen..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är ett problem ?

Bokar alltid en extra natt och beställer hämtning 20.00 för transport till Suvarnabhumi , bor man på dyrt hotell är det bara att bo sista nätterna på ett billigare eller fråga om det går att betala halva priset för sista dagen

Novotel är ett av de dyrare ställena från 1000 kr för 24 timmar , finns ju flera billigare  hotell lite längre från flygplatsen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har testat lämna väskorna på hotellet (receptionen) och släntrat runt lite sista dan, men på ett hotell där jag verkar fått in en fot (via tjejen troligen) så var det variabel utcheck så vi hade rummet tills taxin kom på kvällen.

Ett alternativ (som jag inte testat då jag hatar att shoppa) är ju bagageförvaring på typ MBK (jag tror det finns, men som sagt bara hörsägen).

Ska man nu shoppa upp sista slantarna, käka lite osv så finns väl det mesta i dom stora varuhusen. Och att spara shoppingen till sist innebär ju att man slipper släpa fynden kort och tvärs över landet åxå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Be om att få checka ut lite senare mot en mindre kostnad... Alternativt betala för en extra natt..

Tummen upp för det förslaget. Finns inget värre för min del om man måste vara aktiv hela dagen och kan inte i lugn och ro vila innan resan och ta en dusch ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar låta hotellet ta väskorna sen ligger jag vid poolen.

Kul förslag, men om det inte finns nån pool på billighotellet (som jag bor på) så faller ju den idén.

Har dom pool och det är OK för hotellet så ska jag dock norpa det förslaget. Tackar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är ett problem ?

Bokar alltid en extra natt och beställer hämtning 20.00 för transport till Suvarnabhumi , bor man på dyrt hotell är det bara att bo sista nätterna på ett billigare eller fråga om det går att betala halva priset för sista dagen

Novotel är ett av de dyrare ställena från 1000 kr för 24 timmar , finns ju flera billigare  hotell lite längre från flygplatsen

Novotel var det enda med 24 timmars uthyrning jag kände till. Vilka fler har det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×