Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
anka68

Urtrist ställe

Rekommendera Poster

Avslutar våran härliga resa med att åka från koh tao och avsluta sista natten på Big Buddha beach på norra koh Samui. Urtrist ställe men en strand som består av helt mörkbrunt vatten och en helt dö gata med helt tomma restauranger. Finns inget att shoppa. Inte en någon krimskrams butik och inte kan jag köpa den där sarongen jag behöver. Inte ens så man kan avsluta med en  chokladpannkaka för det finns Absolut inget här. Vi skippade t.o.m middagen och tog en varm macka på 7-11 istället för att sätta oss på någon folktom restaurang. Ångrar att vi inte tog Chaweng sista dagen , fastän jag inte var något större fan av det stället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, prova 3 månader på 75% CSN i utkanten av Maha Sarakam istället.

Nu snackar vi lite halvtrist... En kväll utan chokladpannkaka - hahaha....

Å jag min dumme fan funderar på att åka tillbaka dit  :cr en månad eller så, kortar ner det lite i alla fall.

Utsikt från balkongen

vänster: motorväg, 2 filer åt varje håll och det hörs jättebra åxå.

rakt fram: ruckel med tillhörande höns, kycklingar och tuppar som börjar gala vid 4-snåret,

höger: palmskog åsså skymtar det fram nån ko/oxe där ibland. Dock var dom ganska tystlåtna av sig.

Lite bad, tja 50 mil sydväst ligger ju pattaya/jomtien ifall man vill ta sig ett dopp.

Skrivet med glimten i ögat såklart. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I det läget hade jag nog bytt hotell... Skulle inte låta sista dagen bli förstörd av nåt sånt.. bara å boka nytt å åka vidare..

Eller åka ner och shoppa och äta på Chaweng om det bara gäller en natt. Trist för er Anka!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns de som väljer att åka till Indien och blir förbannade på att det är folk överallt och det finns de som åker till någon by och blir förbannade att de inte ens har ett shopping center. Läs på nästa gång för du valde fel ställe med tanke på vad du sökte!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla ställen har sin charm och kan ge en upplevelser som man inte räknat med. Fast om man vill bada så ska man inte åka till ett ställe som saknar stränder  :D fast det hade ju inte TS gjort. Brunt vatten är ju inte kul men det kanske fanns annat att se och göra. Dom gånger jag hamnat mitt i nowhere så har det varit riktigt intressant. Att gå flera km för att hitta nånstans att äta och sen när man äntligen hittar nåt så finns ingen meny och ingen kan engelska. Då är det en upplevelse att på extremt stapplande thai lyckas beställa mat som visar sig vara bland det godaste man ätit. Klart mer intressant än turistställen med shopping och annat krimskrams.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla ställen har sin charm och kan ge en upplevelser som man inte räknat med. Fast om man vill bada så ska man inte åka till ett ställe som saknar stränder  :D fast det hade ju inte TS gjort. Brunt vatten är ju inte kul men det kanske fanns annat att se och göra. Dom gånger jag hamnat mitt i nowhere så har det varit riktigt intressant. Att gå flera km för att hitta nånstans att äta och sen när man äntligen hittar nåt så finns ingen meny och ingen kan engelska. Då är det en upplevelse att på extremt stapplande thai lyckas beställa mat som visar sig vara bland det godaste man ätit. Klart mer intressant än turistställen med shopping och annat krimskrams.

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns de som väljer att åka till Indien och blir förbannade på att det är folk överallt och det finns de som åker till någon by och blir förbannade att de inte ens har ett shopping center. Läs på nästa gång för du valde fel ställe med tanke på vad du sökte!

Jag läste allt på. Bra shopping på gatan och härligt hav skrevs det men eftersom det bara var för en sist natt där så var det inte hela världen. Jag om någon är väldigt noga med vart vihamnar men här blev det lite fel för våran smak :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns de som väljer att åka till Indien och blir förbannade på att det är folk överallt och det finns de som åker till någon by och blir förbannade att de inte ens har ett shopping center. Läs på nästa gång för du valde fel ställe med tanke på vad du sökte!

Jag läste allt på. Bra shopping på gatan och härligt hav skrevs det men eftersom det bara var för en sist natt där så var det inte hela världen. Jag om någon är väldigt noga med vart vihamnar men här blev det lite fel för våran smak :)

Tja, då har du ju gjort det du kan. Men ibland får man bara ta fram sitt goda humör och stå ut. För hotellen ser inte ut som på bilderna, vattnet är lynnigt. osv.

Bra att du skriver om stället så andra slipper göra samma sak. Men så är det väl alltid, det går bättre med planering - men perfekt... Tja, jag förväntar mig lite missöden istället. Det blir liksom enklare att ta dom då.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla ställen har sin charm och kan ge en upplevelser som man inte räknat med. Fast om man vill bada så ska man inte åka till ett ställe som saknar stränder  :D fast det hade ju inte TS gjort. Brunt vatten är ju inte kul men det kanske fanns annat att se och göra. Dom gånger jag hamnat mitt i nowhere så har det varit riktigt intressant. Att gå flera km för att hitta nånstans att äta och sen när man äntligen hittar nåt så finns ingen meny och ingen kan engelska. Då är det en upplevelse att på extremt stapplande thai lyckas beställa mat som visar sig vara bland det godaste man ätit. Klart mer intressant än turistställen med shopping och annat krimskrams.

:JC_goodpost:

Vi vandrade längs vägen en kväll och hamnade efter enevighet tillslut mitt i en nattmarknad så vi blev nöjda trots allt:) sen blev det lite shopping hos den goa tanten som hade sin försäljning vid big buddha. Vi lyckades t.o.m få känna på ett par efterlängtade regndroppar strax innan taxiresan  till flygplatsen. Som vi hade längtat efter det i denna hetta. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns de som väljer att åka till Indien och blir förbannade på att det är folk överallt och det finns de som åker till någon by och blir förbannade att de inte ens har ett shopping center. Läs på nästa gång för du valde fel ställe med tanke på vad du sökte!

Jag läste allt på. Bra shopping på gatan och härligt hav skrevs det men eftersom det bara var för en sist natt där så var det inte hela världen. Jag om någon är väldigt noga med vart vihamnar men här blev det lite fel för våran smak :)

Tja, då har du ju gjort det du kan. Men ibland får man bara ta fram sitt goda humör och stå ut. För hotellen ser inte ut som på bilderna, vattnet är lynnigt. osv.

Bra att du skriver om stället så andra slipper göra samma sak. Men så är det väl alltid, det går bättre med planering - men perfekt... Tja, jag förväntar mig lite missöden istället. Det blir liksom enklare att ta dom då.  ;)

Det var lite det jag ville få fram att det inte var ett toppenställe att bo på( trots att boendet var hur fint som helst) det var omgivningen som inte var bra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns de som väljer att åka till Indien och blir förbannade på att det är folk överallt och det finns de som åker till någon by och blir förbannade att de inte ens har ett shopping center. Läs på nästa gång för du valde fel ställe med tanke på vad du sökte!

Jag läste allt på. Bra shopping på gatan och härligt hav skrevs det men eftersom det bara var för en sist natt där så var det inte hela världen. Jag om någon är väldigt noga med vart vihamnar men här blev det lite fel för våran smak :)

Tja, då har du ju gjort det du kan. Men ibland får man bara ta fram sitt goda humör och stå ut. För hotellen ser inte ut som på bilderna, vattnet är lynnigt. osv.

Bra att du skriver om stället så andra slipper göra samma sak. Men så är det väl alltid, det går bättre med planering - men perfekt... Tja, jag förväntar mig lite missöden istället. Det blir liksom enklare att ta dom då.  ;)

Det var lite det jag ville få fram att det inte var ett toppenställe att bo på( trots att boendet var hur fint som helst) det var omgivningen som inte var bra

OK, då är jag med. Du tappade bort mig vid chokladpannkakorna nånstans, och jag hade kommit hem från Isaan med en tuppuppfödare under fönstret i 3 månader. Så kan det åxå gå. Sånt tänkte jag ju inte på när jag bokade för 3 månader. Gratis väcklarklocka vid 3-4 snåret är ju inte fel.

Så ta det inte som kritik utan mer som att det var ju bara en kväll... Dom kan dessutom vara dom man av nån anledning kommer ihåg dessutom.

Av lumpen (värnplikten) kommer jag nog bara ihåg små liten bitar och jägarmarschen är en av dessa episoder. Inte var det kul då, men nu kan det faktiskt vara lite roligt att berätta om den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, prova 3 månader på 75% CSN i utkanten av Maha Sarakam istället.

Nu snackar vi lite halvtrist... En kväll utan chokladpannkaka - hahaha....

Å jag min dumme fan funderar på att åka tillbaka dit  :cr en månad eller så, kortar ner det lite i alla fall.

Utsikt från balkongen

vänster: motorväg, 2 filer åt varje håll och det hörs jättebra åxå.

rakt fram: ruckel med tillhörande höns, kycklingar och tuppar som börjar gala vid 4-snåret,

höger: palmskog åsså skymtar det fram nån ko/oxe där ibland. Dock var dom ganska tystlåtna av sig.

Lite bad, tja 50 mil sydväst ligger ju pattaya/jomtien ifall man vill ta sig ett dopp.

Skrivet med glimten i ögat såklart. 

Og dette mener du om mitt kjære Maha Sarakham. Thailands beste sted å bo. Jeg tar deg gjerne med på en guided tour rundt i byen og provincen for vise deg hvor fantastisk stedet er. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, prova 3 månader på 75% CSN i utkanten av Maha Sarakam istället.

Nu snackar vi lite halvtrist... En kväll utan chokladpannkaka - hahaha....

Å jag min dumme fan funderar på att åka tillbaka dit  :cr en månad eller så, kortar ner det lite i alla fall.

Utsikt från balkongen

vänster: motorväg, 2 filer åt varje håll och det hörs jättebra åxå.

rakt fram: ruckel med tillhörande höns, kycklingar och tuppar som börjar gala vid 4-snåret,

höger: palmskog åsså skymtar det fram nån ko/oxe där ibland. Dock var dom ganska tystlåtna av sig.

Lite bad, tja 50 mil sydväst ligger ju pattaya/jomtien ifall man vill ta sig ett dopp.

Skrivet med glimten i ögat såklart. 

Og dette mener du om mitt kjære Maha Sarakham. Thailands beste sted å bo. Jeg tar deg gjerne med på en guided tour rundt i byen og provincen for vise deg hvor fantastisk stedet er. 

Tackar, men efter 3 månader där så har jag min uppfattning ganska klar. Det är lika livat i Borabue (30 km därifrån, hemma hos familjen) som i utkanten av city, försök hitta en simbassäng/pool som liknar ett badhus (som finns överallt i Sverige) för att lära tjejen simma tex... Nu kan hon ju ha mörkat för att hon var rädd, men enligt henne så fanns inte ens det.

Visst kan man ta en songthew in till city, men det är ganska dött om man jämför med mindre ställen, ska ju vara en provinsstad... Khon Kaen var det i alla fall liv i.

Jag trivdes på mitt sätt, men jag kan sitta i en kojja ute i skogen och trivas åxå.

Det jag svarade på var om jag skulle kunna gå ut och fixa en chokladpannkaka eller doppa mig i havet. Visst, men det tar ett tag.

Dock lärde jag mama nere på hörnet att göra en Laab Muu som jag gillar, så mat fick jag i alla fall. Chokladpannkaka skulle jag inte ens vilja ha. Undviker alla söta saker (vilket inte var helt lätt i Thailand upptäckte jag).

Men, som sagt: jag åker gärna tillbaka. Men nästa gång så kollar jag efter tuppar innan jag väljer lägenhet.  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, prova 3 månader på 75% CSN i utkanten av Maha Sarakam istället.

Nu snackar vi lite halvtrist... En kväll utan chokladpannkaka - hahaha....

Å jag min dumme fan funderar på att åka tillbaka dit  :cr en månad eller så, kortar ner det lite i alla fall.

Utsikt från balkongen

vänster: motorväg, 2 filer åt varje håll och det hörs jättebra åxå.

rakt fram: ruckel med tillhörande höns, kycklingar och tuppar som börjar gala vid 4-snåret,

höger: palmskog åsså skymtar det fram nån ko/oxe där ibland. Dock var dom ganska tystlåtna av sig.

Lite bad, tja 50 mil sydväst ligger ju pattaya/jomtien ifall man vill ta sig ett dopp.

Skrivet med glimten i ögat såklart. 

Og dette mener du om mitt kjære Maha Sarakham. Thailands beste sted å bo. Jeg tar deg gjerne med på en guided tour rundt i byen og provincen for vise deg hvor fantastisk stedet er. 

Tackar, men efter 3 månader där så har jag min uppfattning ganska klar. Det är lika livat i Borabue (30 km därifrån, hemma hos familjen) som i utkanten av city, försök hitta en simbassäng/pool som liknar ett badhus (som finns överallt i Sverige) för att lära tjejen simma tex... Nu kan hon ju ha mörkat för att hon var rädd, men enligt henne så fanns inte ens det.

Visst kan man ta en songthew in till city, men det är ganska dött om man jämför med mindre ställen, ska ju vara en provinsstad... Khon Kaen var det i alla fall liv i.

Jag trivdes på mitt sätt, men jag kan sitta i en kojja ute i skogen och trivas åxå.

Det jag svarade på var om jag skulle kunna gå ut och fixa en chokladpannkaka eller doppa mig i havet. Visst, men det tar ett tag.

Dock lärde jag mama nere på hörnet att göra en Laab Muu som jag gillar, så mat fick jag i alla fall. Chokladpannkaka skulle jag inte ens vilja ha. Undviker alla söta saker (vilket inte var helt lätt i Thailand upptäckte jag).

Men, som sagt: jag åker gärna tillbaka. Men nästa gång så kollar jag efter tuppar innan jag väljer lägenhet.  :D

Min personlige mening når det gjelder thai kvinner er å ALDRI stole på hva dem sier.

Dette er et nydelig basengområde som ligger 20 km. utenfor Maha Sarakham.

post-8028-14768713971553_thumb.jpg

post-8028-14768713971714_thumb.jpg

post-8028-14768713971854_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dersom noen påstår at det ikke finnes et natteliv i Maha Saarakham så tror jeg nok at vedkommende mangler et kort eller to i kortstokken. For her er det "full rulle" til klokken 4 om morgenen hver eneste dag i hele uken. Det finnes 2 store "thai style" discothequer og et litt mindre sentralt i byen. Og en masse barer og restauranter langs den ene halvdelen av kanalen. Langs elven Mae Nam Chi så finnes det også noen hyggelige restauranter på dagtid. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dersom man har interesse for golf så finnes det en 9-hulls golfbane 20 km. utenfor Maha Sarakham. Og det finnes også 2 shooting ranger i utkanten av byen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åfan, jag var mest på Big C och handlade, in till centrum nån gång för att leta lite prylar men jag var ju inte där som "turist" heller. På CSN pengarna kommer man inte så långt och så pluggade jag ju på distans så jag hade liksom annat att göra.

Utflykter (förutom att förlänga visum i KK) var ju till familjen.

Men att det finns pooler var ju en nyhet, jag anar att hon inte vill lära sig simma helt enkelt. Jag hade ju tänkt börja lite lugnt i en pool, havet och vågor i tex jomtien var inte så optimalt för henne som faktiskt är rädd eller har väldigt stor respekt för djupt vatten. Såpass att jag inte fick med mig henne ut till nån ö med båt. 

Discon i thailand var jag sist på -95 och det gör jag inte om. Fick nån lottkupong som ingick i inträdet och utlottningen var när discot stängde, såklart vägrade sällskapet gå före dragningen var klar och temperaturen i lokalen var nog närmare 40 grader. Aldrig mer... jag trodde jag skulle dö innan dom stängde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg har mange ganger opplevd å møte utlendinger som hardnakket påstår at Isaan bare er et "bondehøl" hvor absolutt ingenting hender. Dette påstår dem etter å ha vært på besøk hos familen i Isaan 2-3 ganger og oppholdet har vart i 2-4 dager.

I deres øyne så er dem "eksperter" på Isaan og uansett hvor mye fakta man legger på bordet så er det helt umulig å rokke ved deres påstander om Isaan.

Nå viste jeg bilder av et bassengområde som som ligger mellom Maha Sarakham og Roi Et. Det finnes også to mindre bassenger i selve byen og et stort "olympic size" basseng på universitetet som er åpent for publikum på ettermiddagen. Langs elven så finnes det en badestrand i utkanten av Maha Sarakham og en strand ca 25 km. utenfor med retning Khon Kaen.

 

   

post-8028-14768713971997_thumb.jpg

post-8028-14768713972134_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, där ser man. Då hade hon kunnat dra till familjen så hade jag farit och badat istället... Så jäkla kul var det inte i borabue. Slappa i hängmattan, leka med ungarna eller kolla på thai-tv... Tja, egentligen var det nog faktiskt ganska bra...  :D

Universitetets pool hade jag läst om, men jag antog att den inte var öppen för allmänheten eftersom hon inte nämnde den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns de som väljer att åka till Indien och blir förbannade på att det är folk överallt och det finns de som åker till någon by och blir förbannade att de inte ens har ett shopping center. Läs på nästa gång för du valde fel ställe med tanke på vad du sökte!

Jag läste allt på. Bra shopping på gatan och härligt hav skrevs det men eftersom det bara var för en sist natt där så var det inte hela världen. Jag om någon är väldigt noga med vart vihamnar men här blev det lite fel för våran smak :)

Jag kan komma på minst 5 ställen på Samui som har det du sökte. Tripadvisor är ett tips och tänk på att det skiljer på när man åker, om det är säsong eller inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi var på flera bra ställen men det var just bara besvikelsen att sista dagen blev som den blev. Var ändå glad när jag insåg att vi faktiskt på planeringsstadiet tänkt att bo där en hel vecka,nu kom vi ju undan med bara en dag :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×