Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Plexus

Hur kunna behålla tel nr?

Rekommendera Poster

Jag har ett sk InterSim kontantkort med TrueMove. Det går via mobilnätet True H. Jag har inte fattat fullt ut hur det funkar. Först fick jag inloggning till deras WiFi @Truewifi men täckning fanns bara ibland. Då fixade jag i inställningarna så att mobildata är uppkopplad hela tiden och det funkar bra men det skulle ju vara bra om även WiFi funkade så att man kunde välja det där det finns för att spara på pengarna. Den första inloggningen med lösenord funkar inte längre, förmodligen gällde den bara i 30 dagar. Jag vill vara uppkopplad hela tiden, inte bara använda restaurangers och hotells WiFi.

En annan fråga är hur kan jag behålla mitt nummer fram till jag kommer hit igen i januari nästa år? När jag laddar kortet så flyttas datum bara fram 30 dagar. Det verkar inte ha någon betydelse vilket belopp jag lägger in. Jag har kollat på deras hemsida och försökt hitta alternativ men ej lyckats. Jag måste åka ganska långt för att komma till ett serviceställe. 7/11 kan inte hjälpa mej med detta. Eller finns det nån annan operatör som det är lättare att att hantera detta med? I så fall kan jag skaffa en annan operatör nästa gång jag kommer hit.

Nån som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå in i någon telefonbutik. På Koh Lanta finns det en alldeles intill Southern Lanta. Där hjälper de till och ändrar ditt kort så att det gäller 1 år från senaste refillbetalningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta gäller generell på laddning av kontantkort.

När det gäller påladdning av kontantkort finns det ofta automater utanför 7/11 där man för en liten slant kan fylla på ditt kort en månad för en mycket liten slant. Själv har jag Dtac där man kan fylla på tre månader åt gången för en mycket liten slant. Hur det är med andra operatörer kan jag inte svara på. Ais är en månad per gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå in i någon telefonbutik. På Koh Lanta finns det en alldeles intill Southern Lanta. Där hjälper de till och ändrar ditt kort så att det gäller 1 år från senaste refillbetalningen.

Tack för tipset! Då gäller det att hitta en telefonbutik i närheten av Rawai.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det mesta går att lösa direkt med telefonen. Själv förlängde jag mitt DTAC-abonnemang med 180 dagar här i veckan, kostade 12 bath.

Keypress Codes för de olika leverantörerna finns här: http://thaiprepaidcard.com/ussd-keypress-codes/

Tack för länken! Ringde på extend validity men tyvärr blev det ingen skillnad. Länken var hur som helst jättebra. Där framgår hur man fixar WiFi. Jag har hittat en mobilbutik i Saiyuan så jag ska dit och kolla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det mesta går att lösa direkt med telefonen. Själv förlängde jag mitt DTAC-abonnemang med 180 dagar här i veckan, kostade 12 bath.

Keypress Codes för de olika leverantörerna finns här: http://thaiprepaidcard.com/ussd-keypress-codes/

Tack för länken! Ringde på extend validity men tyvärr blev det ingen skillnad. Länken var hur som helst jättebra. Där framgår hur man fixar WiFi. Jag har hittat en mobilbutik i Saiyuan så jag ska dit och kolla.

Tänkte bara berätta hur det gick. Inge bra! Han ringde kundtjänst och fick en massa support. Jag fick ladda kortet med 300 bht och sen skulle jag kunna få ett år. Resultatet blev en månad till. Han försökte med koden för förlängning men fick bara invalid code. Så nu har jag 400 bht på kortet som gäller till 15/6 och jag åker hem om 2 veckor. Typiskt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det mesta går att lösa direkt med telefonen. Själv förlängde jag mitt DTAC-abonnemang med 180 dagar här i veckan, kostade 12 bath.

Keypress Codes för de olika leverantörerna finns här: http://thaiprepaidcard.com/ussd-keypress-codes/

Tack för länken! Ringde på extend validity men tyvärr blev det ingen skillnad. Länken var hur som helst jättebra. Där framgår hur man fixar WiFi. Jag har hittat en mobilbutik i Saiyuan så jag ska dit och kolla.

Tänkte bara berätta hur det gick. Inge bra! Han ringde kundtjänst och fick en massa support. Jag fick ladda kortet med 300 bht och sen skulle jag kunna få ett år. Resultatet blev en månad till. Han försökte med koden för förlängning men fick bara invalid code. Så nu har jag 400 bht på kortet som gäller till 15/6 och jag åker hem om 2 veckor. Typiskt!

Du får byta till DTAC nästa gång. Där är det väldigt smidigt att sköta alla tjänsterna via Presscodes.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×