Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gizmo

Vilka är era favorit rätter?

Rekommendera Poster

Om dryga 2 v bär det av till Thailand igen, blir 10:e resan och denna gången blir det Koh Samui och Koh Phangan.

Älskar verkligen thaimat men trots att vi varit där ganska mycket så faller jag ändå in i att  hela tiden beställa det jag känner mig "trygg" med. Så det blir mest pad thai, paneng, massaman, Fried rice och egentligen uteslutande beställs dessa rätter med kyckling till.

Så nu undrar jag vilka era favoriter är? Vilja rätter har jag gått miste om och borde prova på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att sätta fingret på en speciell rätt tycker det kan variera från ställe till ställe. En sak som ofta blir ett säkert kort är en Som Tam följt av kyckling med vitlök och peppar.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Loaded Otto cheesburger på Klong Nin!

Annars går det ner en hel del Massaman och Penang vanligtvis med squid, jätteräkor, red snapper, squid tempura samt squid med chili, squid med de mesta egentligen. Portionerna är rätt små och vi brukar beställa en talrik eller två extra.

Till förrätt beställs vanligen fish eller prawn cake.

Tröttnar rätt fort på Thai käk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Paneng Gai!

Det är dock stor skillnad på hur restaurangerna gör den då vissa ställen är supergoda och vissa ställen är mindre goda...

Favoritrestaurangen är Tre Troll på Koh Samui och Baan Thai på Koh Lanta. Dom gör den ungefär lika...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Termidor med två jätteräkor på ett av dom sju haken vid stranden i södra Karon.

Oslagbart.

Försökte få det på Samui men där visste dom inte, enda besvikelsen på Samui.

Men egentligen omöjligt tycker jag att svara på favoriträtt, beror ju helt på tillfälle.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns inte mycket som slår en bra tillagad Yam Nuea Yang (Grillad biff sallad).

Moo Dadio (Soltorkat friterat fläsk med bbq-sås och Tom Yam Gai Hääng (Kyckling stekt i en Tom Yam kryddblandning) går heller inte av för hackor :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns inte mycket som slår en bra tillagad Yam Nuea Yang (Grillad biff sallad).

Moo Dadio (Soltorkat friterat fläsk med bbq-sås och Tom Yam Gai Hääng (Kyckling stekt i en Tom Yam kryddblandning) går heller inte av för hackor :)

Mums!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Onekligen finns det massa Goa rätter som man missat genom åren, har gett mig fasen på att jag ska testa lite nytt denna gången, men får väl se hur det blir när man väl sitter där med menyn och är hungrig.....blir lätt att man går på säkra kort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar ni alltid ris till er mat eller kör ni tex Mussaman Curry som det är?

Just Mussaman kan man ju äta utan ris om det är tillräckligt med potatis i. Det brukar ju dock vara lite snålt med det när man äter ute.

Nu har man ju alltid ris till de övriga rätterna och då blir det även till den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×