Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sandranilsson

Koh phangan juni/juli

Rekommendera Poster

Jag, mannen och sonen på 3 år åker till Thailand i slutet av juni och stannar i 3,5 vecka, det blir koh samui som vi varit på tidigare och några nätter i bkk på hemresan men funderar nu på om det är värt det att konka oss över till koh phangan när vi ändå är så nära?! Har aldrig varit där så hade varit kul att se något nytt. Nu till mina frågor, vilka stränder är badvänliga under denna tid? Har försökt läsa mig till men inte hitta så mycket info om detta, den östra sidan verkar vara badbar men ligger ju en bit ifrån piren, men någon har även skrivit att haad yao ska funka under sommaren, vilket ser fint ut, men vågar inte gå på vad en person skrivit;) så om nån erfaren har tips är det välkommet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bodde på Buri Rasa i början på juli förra året, kanonhotell och ok strand men lite långgrunt. Men det är det nog på de flesta stränderna den årstiden. Varför inte även Koh Tao, en riktig höjdare som jag gärna återbesöker :)!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Tyvärr kan lågt vatten i kombination med rev vid Haad Yao göra det svårt att ta sig i under stora delar av dagen.

Dom senaste gångerna som vi varit på Koh Phangan har vi bott vid Thong Nai Pan Noi, ingen snorkling att tala om men sand långt ut i vattnet.

http://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g303907-d556523-Reviews-Thong_Nai_Pan_Noi-Ko_Phangan_Surat_Thani_Province.html

Tyvärr är det väl så att dom dyrare resorten tagit över, men du kan å andra sidan bo väldigt bra till en hygglig peng eftersom hotellen ofta rear ut rummen. Billiga rum , dyr mat och spabehandling. Fast den billiga maten och massagen är en kort promenad bort.

Santhiya som vi brukar bo på kör ofta "bo tre nätter, betala för två".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Ser jättefint ut men är lite över vår prisklass på runt 500/natt, hur var vädret när ni var där? :)

Fundera på nästa strand Thong Nai Pan Yai, där finns gott om budget boenden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Ser jättefint ut men är lite över vår prisklass på runt 500/natt, hur var vädret när ni var där? :)

Det kom någon skvätt regn på kvällen/natten emellanåt, tror det var endast en dag på 3,5 vecka som vädret var såpass tråkigt att vi inte badade. Vi betalade "bara" runt 700:-/ natten när vi var där, de reade ut rummen lite närmare inpå :).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har varit på Koh Phangan flera somrar och bott på östra sidan pga av lågvatten. Vi har vid ett tillfälle bott på Haad Yao. Jättefin strand men inte badbart i havet. Det finns inte så mycket att göra där heller.

Nu ska vi åka i sommar igen. Var är bäst på västra sidan? Ett ställe med pool. Någon liten gata med mysig stämning o trevliga restauranger. Några tips?

Östra sidan är fantastisk men kul med något nytt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lånar denna tråd lite. Önskar förslag på vilken strand och vilket hotell man ska välja. Vi funderar på att besöka Koh Phangan i mitten på juli 2016 och rummet/rummen kan kosta runt 1000:- (SEK) inkl. frokost sammanlagt  för oss 4.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lågvatten även på Nai Pan Yai i juli när vi var där.

Skulle jag åkt tillbaka dit skulle jag bott på Nai pan noi. Lite större utbud på restauranger där, jämfört med nästan obefintligt på Yai.

Uppe vid stora vägen var nästintill allt stängt på kvällskvisten och dessutom hade jag inte gett mig upp på den vägen med en treåring.

Nej, satsa på Koh Tao istället. Tar en timma till med båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lånar denna tråd lite. Önskar förslag på vilken strand och vilket hotell man ska välja. Vi funderar på att besöka Koh Phangan i mitten på juli 2016 och rummet/rummen kan kosta runt 1000:- (SEK) inkl. frokost sammanlagt  för oss 4.

Vi brukar kombinera 1 vecka på TNP och 1 på Salad Beach.

På TNP Yai bor vi på Longtail Resort, enkelt men supertrevligt ställe. Man tar sig snabbt över till Noi med en taxibåt om man vill!

På Salad Beach har vi bott på flera olika ställen, senast var det Salad Hut som är klart bäst hittils! Rekommenderas!

Koh Tao var vi till förra sommaren, inget vi åker tillbaka till...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lågvatten även på Nai Pan Yai i juli när vi var där.

Skulle jag åkt tillbaka dit skulle jag bott på Nai pan noi. Lite större utbud på restauranger där, jämfört med nästan obefintligt på Yai.

Uppe vid stora vägen var nästintill allt stängt på kvällskvisten och dessutom hade jag inte gett mig upp på den vägen med en treåring.

Nej, satsa på Koh Tao istället. Tar en timma till med båten.

Koh Tao och Samui besökte vi 2010 hela familjen på första Thailandsresan med barnen (har även besökt Samui 1995), nu skulle vi vilja testa Phangan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle rekomendera Salad Buri resort på Salad Beach och deras "private pool villa" där man får ett stort boende med en härlig avsvalkningspool.Har bott där 3 år i rad och det är riktigt bra. En av gångerna bodde vi där i juli. Annars har det varit i april. Tror man får bäst pris direkt med hotellet. Vi betalade i juli för 4 personer 4500 baht/natt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle rekomendera Salad Buri resort på Salad Beach och deras "private pool villa" där man får ett stort boende med en härlig avsvalkningspool.Har bott där 3 år i rad och det är riktigt bra. En av gångerna bodde vi där i juli. Annars har det varit i april. Tror man får bäst pris direkt med hotellet. Vi betalade i juli för 4 personer 4500 baht/natt

Har kollat lite på det hotellet faktiskt, men det verkar få lite blandat med omdömen på Tripadvisor. Bra med kommentar från forumkollega.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att bo där för fjärde året i rad i början på April, tycker som sagt att det är ett toppen ställe. Frukosten är bra, men är väl kanske inget i hästväg, men dom står som vanligt och fixar omelett och pannkakor, har ett par thailändska alternativ. Yoghurt frukt müsli ja det vanliga helt enkelt. Poolområdet är bra men vi tyckte för 2 år sedan att området runt om var lite slitet såsom parasoll och dynorna till solstolarna, när vi var där senast så var dynorna utbytta så känns som att dom håller på att fixa det. Annars absolut inget att klaga på, är rent och fräscht. Avsvalkningspoolen är guld värd när man kommer upp på eftermiddagen. Eller om man vill ta ett dopp när man kommer hem på kvällen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har varit i Thailand flera gånger på sommaren. Har bott på Had Salad på Koh Phangan men tycker knappt det går att bada där på sommaren. Funderar också på Thong nai pan noi i slutet av juni och har tittat på Buri Rasa. Tänkte stanna ca en vecka. Önskar mig ett lugnt ställe med badbar strand, restauranger och massage på stranden samt att stranden ska vara bra att promenera på. Är det så det är här så är jag nöjd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har varit i Thailand flera gånger på sommaren. Har bott på Had Salad på Koh Phangan men tycker knappt det går att bada där på sommaren. Funderar också på Thong nai pan noi i slutet av juni och har tittat på Buri Rasa. Tänkte stanna ca en vecka. Önskar mig ett lugnt ställe med badbar strand, restauranger och massage på stranden samt att stranden ska vara bra att promenera på. Är det så det är här så är jag nöjd.

Stranden på Noi är jättefin och badbar. Blir relativt snabbt djupt så det är betydligt bättre bad där än Salad Beach.

Det är inte tokmånga restauranger just på stranden, de flesta ligger uppåt gatan.

Buri Rasa är fint och ligger perfekt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×