Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lennyy

Koh Lipe- Longtails överallt?

Rekommendera Poster

Koh Lipe verkar vara en supermysig ö, men på de flesta bilderna från stränderna där är det en massa båtar överallt. Vet någon som har varit där om det finns någon strand där man kan bo där det inte är fullt med båtar? Och hur är det med uppradade solstolar? Är det mycket sånt? För det vill jag inte heller ha. Hur mycket folk är det på stränderna kring jul?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Lipe verkar vara en supermysig ö, men på de flesta bilderna från stränderna där är det en massa båtar överallt. Vet någon som har varit där om det finns någon strand där man kan bo där det inte är fullt med båtar? Och hur är det med uppradade solstolar? Är det mycket sånt? För det vill jag inte heller ha. Hur mycket folk är det på stränderna kring jul?

Var där för 2 år sen och tyckte det var, precis som du säger, en supermysig ö. Bodde på pattayastranden, ingen höjdare. Vi råkade gå fel när vi skulle gå mot Sunset-beach en dag och hamnade på en liten strand, med ett litet boende, men ack så charmigt. Spanjorer som ägde det:

http://www.pitiusasbeachresortkohlipe.com/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja Lipe har mycket gott om longtail båtar och en del hotell har rader av solstolar,typ Sita lite lyxigare.Jag personligen tycker att longtails är Thailand,ett sätt för öbefolkningen att försörja sig.De som vill slippa båtarna t ex så åk någon annanstans då,undvik Lipe.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag bodde på Pattayastranden, och skulle aldrig göra om det ifall jag åkte tillbaka till Lipe igen. Lipe var en jättefin ö, men alla dessa båtar som knattrade dag ut och dag in förstörde mitt intryck av ön. Jag skulle valt någon strand på andra sodan ön, så länge de nu får vara ifred....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det var lite så jag tänkte, att det kanske var mycket båtar på vissa stränder, men inte på alla. Så Pattayastranden är då inget för mig.:)Det är inte det att jag vill slippa båtarna helt, men jag har hört just som ni säger, att det är ovanligt många på Lipe, och bilderna gjorde att jag kände att jag ville veta lite mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi var på Lipe i december 2012, och bodde på norra delen av Sunrise beach. Det var varken båtar eller uppradade solstolar där då. Väldigt lugnt och folktomt med tanke på öns popularitet och tiden på året. (Bodde på Andaman)

Vi gick över till Sunrise beach en dag, inga båtar där heller, men lite mer folk då stranden är mindre och det blir mer "koncentrerat". Härligt laid back feeling där ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det Andaman-hotellet såg ju mysigt ut! Och inte en enda båt på bilderna! This could work.

Ja, om ni vill lyxa till det lite så kan jag verkligen rekommendera beach front bungarna (finns två st).

Men slösa inte tid eller pengar på att äta på stället - dyrt och inte speciellt bra mat, frukosten dötrist! Men känslan av att nästan ha en private beach var härlig, vet ju inte hur det är nu förstås, det kan ju ändras snabbt...

Lägger upp en bild på utsikten från bungen en solig dag i december 2012...  :cool

De longtails som ligger där utanför låg stilla mest hela dagen, inget som störde alls.

post-1595-14768713936833_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×