Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ThaiInvesterare

Parti med 500+ T-shirts slumpas pga flytt

Rekommendera Poster

Hej,

För ca 6 månader sedan flyttade vi och hela vår verksamhet till Kuala Lumpur i Malaysia. Vår verksamhet handlar i huvudsak om dropshipping men under årens gång har även T-tröje försäjning varit en bidragande faktor till vår framgång. Då vi innan flytten begav oss till Sverige var vi tvugna att göra någonting med de tröjor vi hade kvar, närmare bestämt 533 st. Detta tröjor befinner sig nu hemma hos min far i en liten by som heter Ban Kaeng 1 h från Chaiyaphum och 1,5 h från Khon Kaen. För er som som "har vägarna förbi" ges hans telefonnummer ut via PM.

Totalt handlar det om ett par olika märken, Thanabat, Haluhala, Heavy Metal osv i M och L. Tröjorna är nerpackade och inplastade (se bilder) i totalt 4 st flyttkartonger.

För att ge en ide om vilken typ av förtjänst som kan förväntas vid försäljning av dessa tröjor har det sett ut följande för oss: Inköp 100-150 b/st beroende på märke (Om det är någon som tror att detta är ett uppsatt inköpspris välkomnar vi kontroll av detta i respektive märkes butiker på bottenvåningarna av Baiyoke, i Indra Square och i Platinum Mall). Försäljningspris på Ebay, Tradera och QXL har vi under alla år haft 119 kr + 39 kr i frakt. Nu är det förstås svårt att förutse en försäljningskvantitet för någon annan men vi har snittat 7 "fast pris" tröjor om dagen de senaste 5 åren.

Tröjorna har möjlighet att åka till både Bangkok och Pattaya mellan den 2-9 April då vi ska till Jomtien på semester då och har tillgång till bil.

Allt detta säljes väl under 50% av inköpspris för 25.000 B. I detta pris ingår även individuellt tagna bilder på manekäng docka (se exempelbilder).

Med vänliga hälsningar

Thaiinvesterare

post-10663-14768713892868_thumb.jpg

post-10663-14768713893597_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick hem ett parti på tolv tröjer från frugans moster, i BKK för en månad sedan.

Inga kopior, utan det Thailändska märket Tangmo som håller väldigt bra kvalité.

6 t-shirt och 6 piké. Med snik frakt, som tar 2 veckor kom jag ner på 40 kronor per tröja. Har använt Tangmo i många år och vet att det är bra kvalité.

Bra pris tycker jag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

låter inget  vidare att  köpa ett restparti som nån annan inte lyckats sälja

gäller att de man ska sälja till gillar t-shirten motivet och storleken

Hej Diseledvin,

Nu är det inte riktigt rätt uppfattat när du skriver "inte lyckats sälja". Vi har såld dessa märken de senaste 5 åren och dessa är de som blev över då vi tämligen hastigt flyttade verksamheten till Malaysia ca 6 månader sedan. I snitt har vi mellan 2500-3000 tröjor ute till försäljning på de nämnda sidorna ovan och dessa 533 råkar vara de som är kvar.

Hälsningar

Thaiinvesterare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror absolut att man kan få sålt det. Tror ju dock inte att man kommer kunna sälja alla för 100 kr styck...

lägger man ut dom för 20 kr plus frakt kan det nog gå..

Hej Jimmiboy,

Nä precis, har man för avsikt att på alla 533 tröjor sålda på en vecka blir det nog svårt att få 100 kr/st för dom. Detta parti skulle passa någon som redan bedriver en web- eller butiksanpassad försäljning som då för en väldigt billig penning får detta som ett tillskott i sitt sortiment.

Som jag nämde i ursprungsposten har vi snittat ca 7 tröjor/dag sista 5 åren på de försäljningssidor jag nämt, och då för priset 119 kr + 39 kr i frakt. Utöver detta har vi haft auktioner där slutpriset landat på allt mellan 1 kr till (tro det eller ej) 377 kr.

Hälsningar

Thaiinvesterare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×