Jaspe

Ao Nang och Phoda

13 inlägg i detta ämne

Efter att besökt Koh Lanta och Koh Lipe. Avslutar vi våran semester i Ao Nang. Vi besökte Phoda igår vilken vi alltid har gillat, konstaterar att Phoda har förvandlats till en soptipp med taggtråd och staket. Ao Nang är ingen trevlig plats längre, dålig service, dyrt och många ryssar :( :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter inget vidare. Ska till AN första gången nu i mars. Bara några dagar men det känns ju som att man inte kommer att gilla det speciellt :(

Vilka andra ställen skall ni besöka?

Stranden utanför Krabi Resort är ganska ok (lite folk och bra strand).

Vi skall besöka Hong förmodligen på onsdag hoppas att inte även detta paradis är fördärvat. :cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(citerar inte, blir så långt då)

Vi startar i AN, ska möta upp min syster och man och umgås några dagar. Där räknar vi med att göra mycket utflykter på dagarna. Har ju tänkt alla kända öar och Railey. EGentligen enda anledningen till att vi valt AN. Därefter vet vi inte. Bo på Mook eller Ngai eller kanske båda. Är ju bara där två veckor så vi bestämmer oss när vi är på plats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi kommer ju vara mycket på öar så jag skulle kunna tänka mig lanta för att kunna åka runt lite med moppa och utforska andra stränder osv. Om vi åker så hade jag först siktet instället på Long beach men nu börjar jag titta mer på klong nin och kantinang. Synpunkter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har bara bott på Long Beach men har även åkt runt på ön. Har inga synpunkter på de andra stränderna men ta en båttur ut till Emerald Cave och Koh Rok :cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Emerald blir det väl.... om jag inte känner att det är för klaustrofobiskt och jobbigt med skrikande, ej simkunniga japaner i flytväst ;) Om vi bor på Mook så tar vi det nog då, fick tipset att paddla dit för egen hand med kajak tidigt på morgonen. Rok vill jag absolut till. Bamboo island med :) Längtar till värmen!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Emerald blir det väl.... om jag inte känner att det är för klaustrofobiskt och jobbigt med skrikande, ej simkunniga japaner i flytväst ;) Om vi bor på Mook så tar vi det nog då, fick tipset att paddla dit för egen hand med kajak tidigt på morgonen. Rok vill jag absolut till. Bamboo island med :) Längtar till värmen!!!

Bra idé med emerald cave. Men tiden är inte så viktig som tidvattnet. Att paddla in om det är lågt kan vara lite scary, om man kommer i kläm med båten mellan klipptak och vatten. Det är mörkt, trångt och 80 m. Vi har ett par gånger tagit en local long tail från Charlies på mook, man brukar kunna boka på stranden, billigare än på resorten. Då bestämmer skepparen med hänsyn till tidvattnet när det är bäst att simma in. (ev med flytväst)

Vi har på det sättet fått lagunen/grottan helt själva någon halvtimma, det är ganska magiskt. Men, har hört andra som upplevt nära dödenupplevelse med havskajak och högvatten. (fast de kan ju ha överdrivit...)

Koh haa och koh Rok är utmärkta att besöka från Lanta, liksom koh Kradan från mook, där man lätt kan fördriva en dag, och se på de som kommer med speedboat och får åka från den fina ön efter en timma. Finns fin snorkling och djungel och flera stränder.

På mook kan man gå över ön på en timma, fanns billiga matställen i djungeln när vi var där. På andra sidan är stranden vid Sivalai sevärd. Men stranden vid Charlies är inte heller fy skam... Usch nu börjar jag längta...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu