Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
JEri

Hjälp!! Boende på Koh Chang!!

Rekommendera Poster

Bor just nu  KC grande och åker till koh Kood i morgon för 2 nätter. Vi har inte fixat boende ännu när vi kommer åter från Kood, vad rekommenderar ni.?? Någon som har erfarenheter från koh Chang tropicana resort? Hjääälp ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åkte från Koh Kood till Koh Chang och åkte då till Kaibei beach (vet inte om  det stavas så) Vi bodde då på KB Resort. Vi var nöjda med det stället.

Efter sju dagar åkte vi till WSB och bodde på KC Grande. Kanon ställe (tyckte vi)så hoppas att ni inte blir besvikna av de andra hotellen ni väljer nu när ni bott där  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tips! Undvik KC:s beach front deluxe bungalows, super låg kvalitet, gammalt, sunkigt och en AC som låter som en osmord skördetröska. Överpris så det förslår. Det blir en lång natt vill jag lova och i morgonbitti ska KC staffen få höra ett och annat, verbal bakåt kammning deluxe!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter lite påtryckningar så skulle de ta en titt på AC eländet och nu på eftermiddag sa dom "AC has been fixed, sir!". Men eller hur, den låter ju mera nu haha, blir galen! Två nätter kvar här bara, vi får bita ihop. Måste säga att igår när solen brassade på här så var WSB riktigt nice, specielt norra biten efter KC med sin lite mer backpacker betonade feeling. Sen konstigt nog tycker jag inte man märker av ryssen här likt nere i Klong Prao, Kai Bai och Lonely Beach. Dock sjönk modet lite på kvällen då plaststolarna dominerar på beachen, fick någon olustig Chaweng känsla. Så i kväll hänger vi på norra delen, ölar lite på Independent Bo eller liknande.

Men det jag tänkte nämna egentligen i denna post, beach restaurangen på Kacha är en enda stor byggarbetsplats just nu, värt att beakta kanske, kan vara störande om man ska bo där. Vill man sen bo helt i lugn och ro i sitt egna lilla paradis, Koh Chang Spa and Resort på östra sidan, magiskt ställe!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tips! Undvik KC:s beach front deluxe bungalows, super låg kvalitet, gammalt, sunkigt och en AC som låter som en osmord skördetröska. Överpris så det förslår. Det blir en lång natt vill jag lova och i morgonbitti ska KC staffen få höra ett och annat, verbal bakåt kammning deluxe!

Vi bodde också i en beachfront deluxe…Kan bara instämma, AC:n lät förjäkligt OCH det bokstavligen stank mögel :(

Annars gillade vi WSB, och läget :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×