Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Drusse

Vår fjärde resa

Rekommendera Poster

Jaha med sorg i ögat och med en längtan tillbaka sitter man nu i ett slaskigt Sverige sen igår.

Vi åkte med Turkish den 14/1, intrycket var inget vidare, sur och grinig personal (speciellt på planet mellan sthlm och Istanbul) ena muggen var avstängd och man fick absolut inte gå till dem där fram för de var ju bara för businessclass....maten var ju ok i alla fall. När vi landat i BKK så fick vi ta shuttlebussen till Don Muang vilket gick hur smidigt som helst, tog ca en timme och inga stopp på vägen. Efter en liten kaotisk incheckning på air asia så klev vi på planet till Krabi. Bodde två nätter i ao nang på hotel Miti. Det var ganska ok men lite långt från stranden. Blev lite massage mm innan vi drog vidare till phiphi. Där bodde vi 3 nätter på JJ Bungalow, tycker det är nice att bo lite utanför allt festande och ljud. Vi var ju där för att dyka vilket vi också gjorde med Princess Divers. Har nyttjat dem förut och var lika nöjd denna gång. Sen bar det av till Lanta för en övernattning på Lanta Good Days resort. Jättetrvlig personal och ok rum med fläkt. Läget var kanon alldeles vid beachen. Sen tog vi vårat pick och pack och hamnade på Koh Ngai på Fantasy Resort. Perfekt läge, trevlig personal och en kanonbuffè på tisdagar och fredagar. Gjorde utflykt till Emerald cave och lite snorkling utanför Koh Ma. Verkligen häftliga fladdermöss och flygande hundar(?) som hängde längs väggarna på Koh Ma, måste ha varit flera hundra! Sen speedboat tillbaka till Lanta och två nätter påkaw kwang beach resort. Lite besviken på rummet där men läget var ju helt ok. Det var nog i alla fall det sämsta hotellet av de hotell vi bodde på denna trip. Ao nang blev det härnäst med övernattning på the verandha vilket var bra hotell, bra läge och trevlig personal. Lite trångt vid frukost är väl det man kan anmärka på. Bkk väntade härnäst och vi bodde som vanligt på Samran place hotell. Upp tidigt och skulle cykla med Arne dagen efter men vi fick ringa och väcka den stackarn och fråga efter alternativ väg i stället för taxi. Taxibilarna sa att pga av avspärrningarna skulle det ta 1,5 timmar att ta sig till bkk by bike. Det fick bli flodbåt och mc taxi och till slut kom vi fram. Vi blev guidade av Jam och bangkok by bike är nog bland det häftigaste vi har gjort! Rekommenderas alla som åker till bkk. Sen blev det mest shopping och det ska jag inte tråka ut er med  ;) Tack för oss och hoppas kanske på en femte resa om ett tag. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åkte också med Turkish + för maten men stort minus för att min biljett som jag fått i Helsingfors inte dög i Istambul. Efter en lång diskussion fick jag dock plats men inte brevid min familj. Orsak?? Jag fick aldrig något svar...

Bangkok by bike prövade vi även på. Vi cyklade igenom demostranternas avspärrningar den 29.12 på kvällen utan problem. Med facit i efterhand var det kanske inte så genomtänkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, jasså var det ni!?  :D

Följer Bangkok By Bike på Facebook!

Ja ni kom ju iväg! Och kan inte annat än hålla med, det är otroligt bra!

Samma här! Har käkat på samma restaurang  :D

Funderar på vandringstur nästa gång då vi kört fm och em turen med några års mellanrum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, jasså var det ni!?  :D

Följer Bangkok By Bike på Facebook!

Ja ni kom ju iväg! Och kan inte annat än hålla med, det är otroligt bra!

Ha ha ja precis, visste väl att det var ngn som skulle kommentera det här he he ;-) ja, vi ville ju absolut inte missa den upplevelsen!! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, jasså var det ni!?  :D

Följer Bangkok By Bike på Facebook!

Ja ni kom ju iväg! Och kan inte annat än hålla med, det är otroligt bra!

Samma här! Har käkat på samma restaurang  :D

Funderar på vandringstur nästa gång då vi kört fm och em turen med några års mellanrum.

Ja, Jam sa ju att kör med tre ggr så får man ju ett "hat trick" så det är väl bara att köra :-) Ångrar dock att jag inte "köpte" (de hade en massa fiskar mm som man kunde köpa som ngn offergåva el. liknande) en sköldpadda för 100 baht och släppte i plurret men det får väl bli nästa gång :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×