Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
EPT

Prisbild Chang vs. Samet?

Rekommendera Poster

Vi har varit till Koh Chang (WSB) de två senaste thairesorna och trivts bra där och vi har upplevt det som ganska billigt att gå ut och äta och dricka.

Men nu funderar vi på om vi ska testa Koh Samet istället. Ni som varit till båda öarna upplever ni det som dyrare på nåt av ställena? Det är isf Sai Kaew beach som blir aktuellt på Samet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har varit till Koh Chang (WSB) de två senaste thairesorna och trivts bra där och vi har upplevt det som ganska billigt att gå ut och äta och dricka.

Men nu funderar vi på om vi ska testa Koh Samet istället. Ni som varit till båda öarna upplever ni det som dyrare på nåt av ställena? Det är isf Sai Kaew beach som blir aktuellt på Samet.

Har varit på bägge ställena ett par ggr,och mat och dryck skiljer sig inte speciellt mycket eller rättare sagt inte alls,däremot boendet tycker jag är dyrare för samma standard på Samet!

Men det beror ju förståss på var du äter,väljer man 5 stjärniga resorts så e det nog dyrare att äta och dricka på Samet !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boendet har vi isf. tänkt på samed villa då detta verkar vara populärt. Och mat + dryck brukar oftast bli nere på stranden, oftast thairätter men ibland en pizza eller en köttbit. Så det låter ju bra att priserna inte verkar skilja nämnvärt.

OT: Finns det nån pub/bar med livemusik på Sae Kaew? Annat nattliv? Vi letar inte efter nåt jätteröj, men tycker det är trevligt att sitta i en bar och lyssna på musik om kvällarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte heller om jag upplevde Samet som så mycket dyrare än Koh Chang,inte på restaurangerna i alla fall.

Det som var dyrt var om man ville shoppa kläder och sånt. Det fanns inte mycket att handla, och det som fanns var dyrt!

Vi bor alltid på Samed Villa och gillar faktiskt deras mat bäst också.

På ett av grannhotellen till Samed Villa, Silver Sand, var det lite mer livat på kvällarna. Inte något "jätteröj", men det spelades hög musik och det var en hel del folk där på kvällarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte heller om jag upplevde Samet som så mycket dyrare än Koh Chang,inte på restaurangerna i alla fall.

Det som var dyrt var om man ville shoppa kläder och sånt. Det fanns inte mycket att handla, och det som fanns var dyrt!

Vi bor alltid på Samed Villa och gillar faktiskt deras mat bäst också.

På ett av grannhotellen till Samed Villa, Silver Sand, var det lite mer livat på kvällarna. Inte något "jätteröj", men det spelades hög musik och det var en hel del folk där på kvällarna.

Shopping osv. kommer att avverkas i Pattaya så detta är inte speciellt viktigt. Tack för feedbacken till er båda!

När/om det lugnar ner sig i Thailand kommer vi nog köra kombon Pattaya/Samet ist. för Pattaya/Chang då vi tycker resan Pattaya-Chang är lite väl lång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×