Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Strutsen Sture

I god tid till Arlanda?

Rekommendera Poster

Hej, planer för upp resan till Arlanda och hittade ett tåg som anländer till Arlanda C kl 9.45 och vi flyger 12.15. Är det att planera med god tid eller bör vi söka på tidigare avgångar? (Har aldrig rest innan med barnen så vi vill inte stressa)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, planer för upp resan till Arlanda och hittade ett tåg som anländer till Arlanda C kl 9.45 och vi flyger 12.15. Är det att planera med god tid eller bör vi söka på tidigare avgångar? (Har aldrig rest innan med barnen så vi vill inte stressa)

Om nu tåget verkligen anländer i tid så är det ju perfekt tid!

Jag skulle personligen aldrig våga lita på SJ!!!

Beror ju lite på var ifrån du reser och om det är mitt i vintern etc.

Om det händer något efter vägen har ni möjlighet att ta er fram ändå?

En tidigare avgång ger er ju mer marginal om det strular till sig!

Hellre sitter jag någon timma extra på Arlanda än riskera att missa hela resan...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker 15/1 och har planerat med 7 timmar på Arlanda.

Detta för att vara säker då vi flyger på morgonen från Luleå.

Efter "vårt" anslutningsflyg går det 4 andra som vi hinner med till incheckningen men om man har alternativet sitta på arlanda 3-4 timmar extra mot att missa resan så är inte valet svårt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Måste tipsa om Quality hotel Arlanda. Där bor ni perfekt och får transfer till och från Arlanda. Bilen får stå kvar i hotellets parkeringsgarage under hela resan till en mycket billig peng. Toppen att bo där när man har tidig flight . Mvh Linda Mariestad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi planerar att vara tre timmar innan avgång på Arlanda. Incheckning, shopping och låta barnen springa av sig lite. Tror att vi skulle kunna vara där ännu längre men det blev tre timmar.

Just nu är det ingen snö vid Arlanda, men man vet ju aldrig hur det ser ut den 15/1. SJ jar haft stora problem vintertid, dock mest när man åker söderut men även norröver. Timslånga väntetider, inställda avgångar osv. Så kolla vädret innan ni tar tåget är mitt råd ;-)

Ps) Ni kan ju åka ner innan och bo på hotell på Arlanda också. För att vara helgarderad mot att slippa stressa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ps) Ni kan ju åka ner innan och bo på hotell på Arlanda också. För att vara helgarderad mot att slippa stressa.

Tog in på rest&fly 10 timmar förra året, tristare hotell får man fan leta efter. Duschen/dasset i korridoren, våningssäng utan TV eller nåt annat. Ingen TV mottagning heller (har TV-kort i datorn).

Enda fördelen med detta var att det var jäkligt centralt på arlanda. Och jag flög ganska tidigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ps) Ni kan ju åka ner innan och bo på hotell på Arlanda också. För att vara helgarderad mot att slippa stressa.

Tog in på rest&fly 10 timmar förra året, tristare hotell får man fan leta efter. Duschen/dasset i korridoren, våningssäng utan TV eller nåt annat. Ingen TV mottagning heller (har TV-kort i datorn).

Enda fördelen med detta var att det var jäkligt centralt på arlanda. Och jag flög ganska tidigt.

Nämen huva! Det lät inget vidare!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ps) Ni kan ju åka ner innan och bo på hotell på Arlanda också. För att vara helgarderad mot att slippa stressa.

Tog in på rest&fly 10 timmar förra året, tristare hotell får man fan leta efter. Duschen/dasset i korridoren, våningssäng utan TV eller nåt annat. Ingen TV mottagning heller (har TV-kort i datorn).

Enda fördelen med detta var att det var jäkligt centralt på arlanda. Och jag flög ganska tidigt.

Nämen huva! Det lät inget vidare!

Tja, det gick ju an. Men nästa gång blir det i så fall ett riktigt hotell i närheten av arlanda. Är inte så ung längre så en natt i utrikeshallen var inte ett alternativ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ps) Ni kan ju åka ner innan och bo på hotell på Arlanda också. För att vara helgarderad mot att slippa stressa.

Tog in på rest&fly 10 timmar förra året, tristare hotell får man fan leta efter. Duschen/dasset i korridoren, våningssäng utan TV eller nåt annat. Ingen TV mottagning heller (har TV-kort i datorn).

Enda fördelen med detta var att det var jäkligt centralt på arlanda. Och jag flög ganska tidigt.

Vi har valt en natt på Clarion kommande resa, entrén är vid skycity. Känns helt perfekt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen,  det är den tidigaste tågresan för den dagen från Skövde. Vi får nog hoppa tåget och ta bilen, följdfrågan blir ju då vilken parkeringsservice har ni bra erfarenheter av? (borta 20 dagar)

Känns inte direkt säkrare att ta bilen. Inte bara risken för bil problem men en hyfsad olycka framför en på motorvägen så kan man bli sittande ett tag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ps) Ni kan ju åka ner innan och bo på hotell på Arlanda också. För att vara helgarderad mot att slippa stressa.

Tog in på rest&fly 10 timmar förra året, tristare hotell får man fan leta efter. Duschen/dasset i korridoren, våningssäng utan TV eller nåt annat. Ingen TV mottagning heller (har TV-kort i datorn).

Enda fördelen med detta var att det var jäkligt centralt på arlanda. Och jag flög ganska tidigt.

Har också bott där och det är ingen höjdare men känns lite fel att jämföra det med hotell.

Är mer ett ställe man lägger upp bena mellan 2 flyg i några timmar. Med 10 timmar så hade jag tagit något hotell i närheten av Arlanda eller rent av åkt in till stan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Måste tipsa om Quality hotel Arlanda. Där bor ni perfekt och får transfer till och från Arlanda. Bilen får stå kvar i hotellets parkeringsgarage under hela resan till en mycket billig peng. Toppen att bo där när man har tidig flight . Mvh Linda Mariestad

+1

Perfekt att kunna ha bilen under tak. De har bra erbjudande med 1 veckas gratis parkering.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ps) Ni kan ju åka ner innan och bo på hotell på Arlanda också. För att vara helgarderad mot att slippa stressa.

Tog in på rest&fly 10 timmar förra året, tristare hotell får man fan leta efter. Duschen/dasset i korridoren, våningssäng utan TV eller nåt annat. Ingen TV mottagning heller (har TV-kort i datorn).

Enda fördelen med detta var att det var jäkligt centralt på arlanda. Och jag flög ganska tidigt.

Har också bott där och det är ingen höjdare men känns lite fel att jämföra det med hotell.

Är mer ett ställe man lägger upp bena mellan 2 flyg i några timmar. Med 10 timmar så hade jag tagit något hotell i närheten av Arlanda eller rent av åkt in till stan.

Nej, de gör ju inga anspråk på att vara nåt annat än ett enkelt boende heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×