Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Blackwolf

Sushi hak i Bkk???

Rekommendera Poster

Någon som vet en bra sushi/japansk restaurang i Bkk och kan tipsa om den?  Jag gillar japanskt, medans tjejen älskar sushi och inte är lika förtjust i vanlig japansk mat. Hittade en gammal tråd i ämnet, men den var från 2009 men kanske aktuell fortfarande???

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=11055.0

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fuji är ett säkert kort och har bra utbud.

Sist vi var i Bangkan testade vi japanen å St Regis hotel (Zuma). En finare restaurang som helt klart får sig ett besök igen nu snart.

Zen cucinq i Central world är också att rekommendera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis som Pelle77 säger, Fuji är bra och prisvärt, och finns på flera ställen, bl.a på Terminal 21.

Vill ni ha ett exklusivare ställe så finns YTSB (yellow tail sushi bar)vid VIE Hotel.

Men som sagt var, det kryllar av sushi överallt i Bangkan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dtbkk har ju kört över oss med sin länk nu :)

men jag rekommenderar även fuji! finns överallt, prisvärt å riktigt bra. Min faovrit är i emporium då dom har grym utsikt vid fönsterplatserna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åt Sushi och annan japansk mat på MBK. De hade rullband så man fick välja själv och tillaga i gryta.

Ett pris för allt man åt under 1,5 tim och då ingick efterrätt o dryck. Ett bra lunchalternativ om man inte vill ha "finare" mat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åt Sushi och annan japansk mat på MBK. De hade rullband så man fick välja själv och tillaga i gryta.

Ett pris för allt man åt under 1,5 tim och då ingick efterrätt o dryck. Ett bra lunchalternativ om man inte vill ha "finare" mat.

låter som Oishi Shabushi? också riktigt bra i det billigare segmentet!

skulle jag välja tar jag deras i central World som är riktigt trevlig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åt Sushi och annan japansk mat på MBK. De hade rullband så man fick välja själv och tillaga i gryta.

Ett pris för allt man åt under 1,5 tim och då ingick efterrätt o dryck. Ett bra lunchalternativ om man inte vill ha "finare" mat.

låter som Oishi Shabushi? också riktigt bra i det billigare segmentet!

skulle jag välja tar jag deras i central World som är riktigt trevlig.

Håller med gosatta, det låter som Shabushi, och restaurangen som ligger i Central World är trevligare än diton på MBK. Jag har varit där vid två tillfällen och det var det första ställe vi gick till för ett ordentligt matfrosseri när vi anlände Bangkok senast..

post-6317-14768713847383_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klockrent. Mycket läsvärt.

Fyll gärna på med fler ställen....typ dit du garanterat skulle gå igen... alla tips mottages med "vilda hurra rop och höga knäuppdragningar"  :)

Fylls på efter hand. Det kommer läggas upp betydligt mer olika tips på olika ställen och saker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×