Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
pereke

Koh Jum

Rekommendera Poster

Jag rekommenderar som vanligt Season Bungalows på Andaman Beach. Bungar till bra pris och inte så långt till Jum Village. Annars har många rekommenderat Joy Bungalows längre söderut, men där har vi aldrig bott.  :)

Ni kan ju börja med en eller ett par nätter och hyra moppe och åka runt och kolla olika ställen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar som vanligt Season Bungalows på Andaman Beach. Bungar till bra pris och inte så långt till Jum Village. Annars har många rekommenderat Joy Bungalows längre söderut, men där har vi aldrig bott.  :)

Ni kan ju börja med en eller ett par nätter och hyra moppe och åka runt och kolla olika ställen.

Vilken båt tar man från Lanta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar som vanligt Season Bungalows på Andaman Beach. Bungar till bra pris och inte så långt till Jum Village. Annars har många rekommenderat Joy Bungalows längre söderut, men där har vi aldrig bott.  :)

Ni kan ju börja med en eller ett par nätter och hyra moppe och åka runt och kolla olika ställen.

Vilken båt tar man från Lanta?

Färjan mellan Lanta-Krabi stannar utanför Jum för omlasting till/från longtails

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bodde på Sun Smile i bungalow för 600 Bth per natt.

Helt OK om man vill slappa ,50 m till stranden.

Tar c:30 min att gå till byn.

Jepp, där bodde vi också för 2 år sedan. Bra strand, folk kom till och med dit från andra resorter för att bada.  :) Ägaren prutade själv ner priset till 400 bth då vi valde att stanna ett par nätter till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur långt ifrån Ao Nang ligger Koh Jum?

Ca 25 km från Krabi, så du kan ta en bil/buss/songtaew till Krabi new pier och så båten därifrån. Båten går varje dag kl 11.30 (ca  :) ) och tar ca en och en halv timme. Du kan även som Wicky skriver åka landvägen ner till Laem Kruat och en stor longtail därifrån. Ca en timme med bil först (från Krabi, lite längre från Ao Nang) och sedan 40 min med båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×