Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
JEri

Dum fråga kanske, men jag känner att jag bara MÅSTE :)

Rekommendera Poster

Skrynkliga kläder,= köp dom på plats om ni inte ska på bal då kan ni köpa dessa  hos skräddareren även form sytt:-)

Nej inge väskor, om ni måste köp IKEA rygga med hjul funkar bra!

men har ni transport plannerad hela resan absolut väskor

väsk vägraren //Fia

Resa utan väska , hell no!!!!!

Jag är mer " våga bära egna kläder" , har faktiskt ingen

lust att glida omkring i likadana kläder som alla andra en hel resa ;) Jag gillar inte att shoppa för att jag måste utan jag gillar att shoppa för att jag vill!  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skrynkliga kläder,= köp dom på plats om ni inte ska på bal då kan ni köpa dessa  hos skräddareren även form sytt:-)

Nej inge väskor, om ni måste köp IKEA rygga med hjul funkar bra!

men har ni transport plannerad hela resan absolut väskor

väsk vägraren //Fia

Resa utan väska , hell no!!!!!

Jag är mer " våga bära egna kläder" , har faktiskt ingen

lust att glida omkring i likadana kläder som alla andra en hel resa ;) Jag gillar inte att shoppa för att jag måste utan jag gillar att shoppa för att jag vill!  ;)

Håller med! Orkar inte åka på semester o vara tvungen att shoppa billigt fake för att ha kläder. Väska är smidigast tycker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara en sak!! Res med hård väska..

Jag va så snäll och gick med på efter mkt tjat å tjafs från min sambo att vi skulle ha ryggsäck för att slippa checka in nått bagage och det skulle va sååå smidigt men Nej tack ALDRIG igen å det vet han med om... fasen man ska ju på semester ;)

En hård väska är smidigast och enklast anser jag, ryggsäcken om man tar en sån modell större doppas ju ändå i vattnet om man nu mot förmodan ska vada i land nånstanns till nån Ö.. så då kan man lika gärna bära en hård väska i famnen dom meterna.

Sen så kan man packa på ett helt annat sätt i en hård väska mot en rygga och slipper packa upp allt om man inte vill det in i garderoberna.

Och ja sen ha med sina egna kläder fast väldigt lite röstar jag för, för storlekarna där nere är ju inte helt som de här hemma även om det står xxl ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara en sak!! Res med hård väska..

Jag va så snäll och gick med på efter mkt tjat å tjafs från min sambo att vi skulle ha ryggsäck för att slippa checka in nått bagage och det skulle va sååå smidigt men Nej tack ALDRIG igen å det vet han med om... fasen man ska ju på semester ;)

En hård väska är smidigast och enklast anser jag, ryggsäcken om man tar en sån modell större doppas ju ändå i vattnet om man nu mot förmodan ska vada i land nånstanns till nån Ö.. så då kan man lika gärna bära en hård väska i famnen dom meterna.

Sen så kan man packa på ett helt annat sätt i en hård väska mot en rygga och slipper packa upp allt om man inte vill det in i garderoberna.

Och ja sen ha med sina egna kläder fast väldigt lite röstar jag för, för storlekarna där nere är ju inte helt som de här hemma även om det står xxl ;)

+ 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag tycker att en stor sportväska på hjul är bra men ska vara stora hjul i gummi helst ,bra att det finns bärrem på dem med om man ska upp för trappor eller liknande

körde med rygga för länge sen men aldrig mer efter jag provat med att rulla vikten man slipper bära

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltid resväska med bra hjul som är halvfull på vägen dit! Hellre lite större resväska som inte är smockfull så det är lätt att hitta i den och så vill jag att den ska kunna fungera som "byrålåda", ifall jag inte hänger in kläderna där vi bor. Sedan en liten ryggsäck för utflykter (och då menar jag liiiten, jag har en Haglöfs Tight small) som har funkat i alla år!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack alla snälla och hjälpsamma ;)

Jag och min man kör på varsin mellanstor resväska som vi checkar in. Det vi shoppar i Bangkok på hemvägen får vi packa i en väska som vi köper där. Grabbarna åker bara med varsin mindre ryggsäck som handbagage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva dom men köp en sån där vikbar plastväska med dragkedja för att forsla hem inköpen.

Kan köpas överallt, väger inget och håller nog minst lika bra som en billig resväska.

Vet inte vad ni flyger med men en del snålbolag som Finnair tar bara en väska per passagerare!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plastkassen AndersG menar är färgerna grön/röd/blå/grön/gul i ränder, finns i olika storlekar och pris från 40 till 120 baht. Väskan är idiotstark, ingen orkar slita sönder en sådan. T.o.m. blixtlåsen fungerar många gånger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

Plastkassen AndersG menar är färgerna grön/röd/blå/grön/gul i ränder, finns i olika storlekar och pris från 40 till 120 baht. Väskan är idiotstark, ingen orkar slita sönder en sådan. T.o.m. blixtlåsen fungerar många gånger.

För säkerhets skull kan man låta plasta in påsen eller väskan på flygplatsen. Tål t.o.m. bagagehanteringen utan risk för "svinn".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plastkassen AndersG menar är färgerna grön/röd/blå/grön/gul i ränder, finns i olika storlekar och pris från 40 till 120 baht. Väskan är idiotstark, ingen orkar slita sönder en sådan. T.o.m. blixtlåsen fungerar många gånger.

Yep! Är en sån jag menar. Inte ens en bakfull bagagelastare på sin sämsta dag skulle kunna förstöra dom!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva dom men köp en sån där vikbar plastväska med dragkedja för att forsla hem inköpen.

Kan köpas överallt, väger inget och håller nog minst lika bra som en billig resväska.

Vet inte vad ni flyger med men en del snålbolag som Finnair tar bara en väska per passagerare!

Tack för tipset :)

Vi flyger med Air China :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plastkassen AndersG menar är färgerna grön/röd/blå/grön/gul i ränder, finns i olika storlekar och pris från 40 till 120 baht. Väskan är idiotstark, ingen orkar slita sönder en sådan. T.o.m. blixtlåsen fungerar många gånger.

..och den där plastkassen hittar man överallt ?

Börjar känna mig lite vimsig nu av allt "förplanerande" och just nu känner jag att jag inte har någon koll alls på någonting. Nåväl, bara vi fått checka in vårt bagage på Kallax i Luleå så kommer förmodligen det mesta att lösa sig, kanske... :P

Något som dock oroar mig liiiite grand beträffande själva flygresan är den ynka timme vi har på oss på Arlanda för att ta oss från inrikes till utrikes och hitta rätt gate i vimset.. För att inte då tala om hur vi ska hitta rätt när vi byter flyg i Peking :o So mtur är har vi några fler timmar på oss att irra runt där :) Vi är ju som sagt helt gröna beträffande att "resa på gen hand" och våra utlandsresor har endast sträckt sig till charter runt Medelhavet…. Någon som har några supertips att dela med sig av till oss Thailands-noviser så tas de tacksamt emot :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Något som dock oroar mig liiiite grand beträffande själva flygresan är den ynka timme vi har på oss på Arlanda för att ta oss från inrikes till utrikes och hitta rätt gate i vimset.. För att inte då tala om hur vi ska hitta rätt när vi byter flyg i Peking :o So mtur är har vi några fler timmar på oss att irra runt där :) Vi är ju som sagt helt gröna beträffande att "resa på gen hand" och våra utlandsresor har endast sträckt sig till charter runt Medelhavet…. Någon som har några supertips att dela med sig av till oss Thailands-noviser så tas de tacksamt emot :)

Vad gäller Peking så är det inte mycket att irra runt på, den terminalen är inte speciellt stor. Ni är ju där väldig tidig morgon också antar jag så det rör sig inte så mycket folk där.

Peking behöver du inte bekymra dig över...

Brukar knalla bort till Starbucks och ta en kaffe och slagga en stund i stolarna där!

Trevlig resa! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plastkassen AndersG menar är färgerna grön/röd/blå/grön/gul i ränder, finns i olika storlekar och pris från 40 till 120 baht. Väskan är idiotstark, ingen orkar slita sönder en sådan. T.o.m. blixtlåsen fungerar många gånger.

..och den där plastkassen hittar man överallt ?

Börjar känna mig lite vimsig nu av allt "förplanerande" och just nu känner jag att jag inte har någon koll alls på någonting. Nåväl, bara vi fått checka in vårt bagage på Kallax i Luleå så kommer förmodligen det mesta att lösa sig, kanske... :P

Något som dock oroar mig liiiite grand beträffande själva flygresan är den ynka timme vi har på oss på Arlanda för att ta oss från inrikes till utrikes och hitta rätt gate i vimset.. För att inte då tala om hur vi ska hitta rätt när vi byter flyg i Peking :o So mtur är har vi några fler timmar på oss att irra runt där :) Vi är ju som sagt helt gröna beträffande att "resa på gen hand" och våra utlandsresor har endast sträckt sig till charter runt Medelhavet…. Någon som har några supertips att dela med sig av till oss Thailands-noviser så tas de tacksamt emot :)

Blir ju terminalbyte på ARN, kan vara tight med säkerhetskontroller och allt. Flyget (om det är Thai) står ju längst ut gate 17/18 eller vad det nu var oftast eftersom det är ganska stort. Skriv ut en karta över arlanda och kika lite på den, men det är skyltat. http://www.swedavia.se/arlanda/shopping-mat-service/hitta-pa-flygplatsen/

En timme är ganska bra tajmat om inget går fel, tar 40 minuter ungefär mellan landning->boarding gate men det är tiden i köerna som inte går att påverka. Promenaden är inte så lång, kanske 10 minuter.

Kolla med inchek så väskorna går hela vägen, gör dom inte det så hinner ni nog fan inte på en timma.

Jag testade på 40 minuter när jag skulle hem mellan ut och inrikes och det var på vippen, dom höll på att leta efter/lasta av mitt bagage när jag fick fatt i gaten. Men då hade jag en passkontroll emellan åxå som gick som sirap.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Något som dock oroar mig liiiite grand beträffande själva flygresan är den ynka timme vi har på oss på Arlanda för att ta oss från inrikes till utrikes och hitta rätt gate i vimset.. För att inte då tala om hur vi ska hitta rätt när vi byter flyg i Peking :o So mtur är har vi några fler timmar på oss att irra runt där :) Vi är ju som sagt helt gröna beträffande att "resa på gen hand" och våra utlandsresor har endast sträckt sig till charter runt Medelhavet…. Någon som har några supertips att dela med sig av till oss Thailands-noviser så tas de tacksamt emot :)

Vad gäller Peking så är det inte mycket att irra runt på, den terminalen är inte speciellt stor. Ni är ju där väldig tidig morgon också antar jag så det rör sig inte så mycket folk där.

Peking behöver du inte bekymra dig över...

Brukar knalla bort till Starbucks och ta en kaffe och slagga en stund i stolarna där!

Trevlig resa! :)

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips om ni är ett par timmar på Pekings flygplats är att det är kallt. Vi var där i mars förra året och jag var helt genomfrusen efter en stund, så behåll jackorna ända tills ni är i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips om ni är ett par timmar på Pekings flygplats är att det är kallt. Vi var där i mars förra året och jag var helt genomfrusen efter en stund, så behåll jackorna ända tills ni är i Bangkok.

Hehe, dom skulle ju resa från kallax, kanske kommer från Kiruna och kan gå i t-shirt och shorts om det bara är nollgradigt.  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Något som dock oroar mig liiiite grand beträffande själva flygresan är den ynka timme vi har på oss på Arlanda för att ta oss från inrikes till utrikes och hitta rätt gate i vimset.. För att inte då tala om hur vi ska hitta rätt när vi byter flyg i Peking :o So mtur är har vi några fler timmar på oss att irra runt där :) Vi är ju som sagt helt gröna beträffande att "resa på gen hand" och våra utlandsresor har endast sträckt sig till charter runt Medelhavet…. Någon som har några supertips att dela med sig av till oss Thailands-noviser så tas de tacksamt emot :)

Vad gäller Peking så är det inte mycket att irra runt på, den terminalen är inte speciellt stor. Ni är ju där väldig tidig morgon också antar jag så det rör sig inte så mycket folk där.

Peking behöver du inte bekymra dig över...          

Brukar knalla bort till Starbucks och ta en kaffe och slagga en stund i stolarna där!

Trevlig resa! :)

Terminalen i peking är väl en av världens största? men brukar ha gott om tid att irra runt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Något som dock oroar mig liiiite grand beträffande själva flygresan är den ynka timme vi har på oss på Arlanda för att ta oss från inrikes till utrikes och hitta rätt gate i vimset.. För att inte då tala om hur vi ska hitta rätt när vi byter flyg i Peking :o So mtur är har vi några fler timmar på oss att irra runt där :) Vi är ju som sagt helt gröna beträffande att "resa på gen hand" och våra utlandsresor har endast sträckt sig till charter runt Medelhavet…. Någon som har några supertips att dela med sig av till oss Thailands-noviser så tas de tacksamt emot :)

Vad gäller Peking så är det inte mycket att irra runt på, den terminalen är inte speciellt stor. Ni är ju där väldig tidig morgon också antar jag så det rör sig inte så mycket folk där.

Peking behöver du inte bekymra dig över...          

Brukar knalla bort till Starbucks och ta en kaffe och slagga en stund i stolarna där!

Trevlig resa! :)

Terminalen i peking är väl en av världens största? men brukar ha gott om tid att irra runt

Ja, den är förvisso stor. Men när du gått genom kontrollen så är den ju ganska lättbegriplig!

Några affärer, mathak sedan knallar man neråt gaterna och de ligger ju så att säga på rad i ett plan så det är ju inte svårt att överblicka!

Gratis wi-fi som man måste hämta en "kupong" i en av automaterna som finns vid affärsdelen kan ju vara bra att veta...

Pizzahut finns som var riktigt bra faktiskt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×