Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
blackgold

Demonstration i BKK

Rekommendera Poster

kan varna för att gå nära demonstrationerna hört att de ska börja med biologiska vapen (de ska börja kasta skit och spruta avföring ) lär ju ta bättre än att spruta vatten vete tusan om det är sant kan ju vara skitsnack oxå

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej jag menar nog inte tvärt om. De gula är de som demonstrerar och hoppas på militären. De röda är starkast på landsbygden i framför allt norra Thailand och vinner alla val. Därför försöker de gula att störa så att militären ska ta över. Direkt odemokratiskt alltså! Det är det jag menar är olustigt, men det verkar inte som militären och domstolarna går emot regeringen. Man tänker visst arrestera upprorsledaren.

Södra Thailand någon? Hur är det där? Åker till Satunregionen när vi kommer från Malaysia.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Men som jag fattat det är det 3 grupperingar denna gång, Röda (BKK eliten om man får kalla dom så), Gula (mera landsbygd, folket så att säga) och en tredje som stöttar den tidigare regimen, eller blir det den förr-förra... "

hmm det är väl inte de röda som är bangkokeliten och de gula är väl inte lantisarna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej jag menar nog inte tvärt om. De gula är de som demonstrerar och hoppas på militären. De röda är starkast på landsbygden i framför allt norra Thailand och vinner alla val. Därför försöker de gula att störa så att militären ska ta över. Direkt odemokratiskt alltså! Det är det jag menar är olustigt, men det verkar inte som militären och domstolarna går emot regeringen. Man tänker visst arrestera upprorsledaren.

Södra Thailand någon? Hur är det där? Åker till Satunregionen när vi kommer från Malaysia.

Jag svarade inte dig, utan Christery.

"Men som jag fattat det är det 3 grupperingar denna gång, Röda (BKK eliten om man får kalla dom så), Gula (mera landsbygd, folket så att säga) och en tredje som stöttar den tidigare regimen, eller blir det den förr-förra... "

hmm det är väl inte de röda som är bangkokeliten och de gula är väl inte lantisarna

Precis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och nu har demonstranterna tillåtits ta sig på områdena vid polishögkvarteret och Government House....Vad blir nästa steg i denna vända av demonstrationer...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De har även hunnit lämna dessa områden och onsdagen har blivit utsedd till "städdag". Antar att man gör staden fin för kungens födelsedag på torsdag.

Tror helgen blir intressant i BKK, forts. följer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Men som jag fattat det är det 3 grupperingar denna gång, Röda (BKK eliten om man får kalla dom så), Gula (mera landsbygd, folket så att säga) och en tredje som stöttar den tidigare regimen, eller blir det den förr-förra... "

hmm det är väl inte de röda som är bangkokeliten och de gula är väl inte lantisarna

Ehmm... sorry, så är det nog. Jag måste vara färgblind  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det skall väl tilläggas att majoriteten av "det vanliga folket" söder om Bangkok faktiskt röstar på Demokraterna och därmed till stor del stödjer de gula. Detta inkluderar alltså de flesta turistorterna i landet.

I Bangkok är det väldigt splittrat. I norra Thailand är en majoritet "röda" och i nordöstra Thailand (Isaan) är det en överväldigande majoritet röda.

Personligen tycker jag att Thaksin och Suthep är, så att säga, lika goda kålsupare båda två. Personligen tror jag att deras diverse egenintressen är en minst lika viktiga faktor som deras uttryckta kamp för Thailand/monarkin/folket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Hej,

Det skall väl tilläggas att majoriteten av "det vanliga folket" söder om Bangkok faktiskt röstar på Demokraterna och därmed till stor del stödjer de gula. Detta inkluderar alltså de flesta turistorterna i landet.

I Bangkok är det väldigt splittrat. I norra Thailand är en majoritet "röda" och i nordöstra Thailand (Isaan) är det en överväldigande majoritet röda.

Personligen tycker jag att Thaksin och Suthep är, så att säga, lika goda kålsupare båda två. Personligen tror jag att deras diverse egenintressen är en minst lika viktiga faktor som deras uttryckta kamp för Thailand/monarkin/folket.

politics as usual :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Thaimannen

Hej,

Det skall väl tilläggas att majoriteten av "det vanliga folket" söder om Bangkok faktiskt röstar på Demokraterna och därmed till stor del stödjer de gula. Detta inkluderar alltså de flesta turistorterna i landet.

I Bangkok är det väldigt splittrat. I norra Thailand är en majoritet "röda" och i nordöstra Thailand (Isaan) är det en överväldigande majoritet röda.

Personligen tycker jag att Thaksin och Suthep är, så att säga, lika goda kålsupare båda två. Personligen tror jag att deras diverse egenintressen är en minst lika viktiga faktor som deras uttryckta kamp för Thailand/monarkin/folket.

Sant! MEN i Sutheps fall kanske det inte handlar om miljarder som i Taksins fall...? Skattepengar som går in i Taksins corp. verksamheter. Jag hoppas att Taksinarna blir bannlysta från Thailand. Taksin som skulle ta hand om korruption men visade sig vara den störste bedragaren av alla....Här är en intervju från en Thaikvinna som bor i KonKaen som varit  röd men den är på Thai...http://www.youtube.com/watch?v=D0VPyzGVSSI

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det skall väl tilläggas att majoriteten av "det vanliga folket" söder om Bangkok faktiskt röstar på Demokraterna och därmed till stor del stödjer de gula. Detta inkluderar alltså de flesta turistorterna i landet.

I Bangkok är det väldigt splittrat. I norra Thailand är en majoritet "röda" och i nordöstra Thailand (Isaan) är det en överväldigande majoritet röda.

Personligen tycker jag att Thaksin och Suthep är, så att säga, lika goda kålsupare båda två. Personligen tror jag att deras diverse egenintressen är en minst lika viktiga faktor som deras uttryckta kamp för Thailand/monarkin/folket.

Sant! MEN i Sutheps fall kanske det inte handlar om miljarder som i Taksins fall...? Skattepengar som går in i Taksins corp. verksamheter. Jag hoppas att Taksinarna blir bannlysta från Thailand. Taksin som skulle ta hand om korruption men visade sig vara den störste bedragaren av alla....Här är en intervju från en Thaikvinna som bor i KonKaen som varit  röd men den är på Thai...http://www.youtube.com/watch?v=D0VPyzGVSSI

Jag håller med om att Thaksin är en skurk som sålt ut delar av sitt eget land.

Känner du till Sutheps (eller hans sons) kontroversiella landaffärer på Samui? Självklart inte samma belopp eller dignitet som försäljningen av Shin Corporation osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det lugnet före stormen nu? Frågade via skype hur det såg ut på suk 22, väldigt lugnt var det tydligen.

Men det lär väl hetta till lite den 13e, det ligger ju inte långt från Asoke.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det lugnet före stormen nu? Frågade via skype hur det såg ut på suk 22, väldigt lugnt var det tydligen.

Men det lär väl hetta till lite den 13e, det ligger ju inte långt från Asoke.

Jag tror dessvärre det hettar till rejält och hoppas samtidigt att jag har fel!

Den 11:e är det barnens dag i Thailand, med en massa kringaktiviteter, inte minst i Bangkok. Det är när detta är avslutat som det hettar till på allvar (hoppas jag förvisso inte som sagt).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det lugnet före stormen nu? Frågade via skype hur det såg ut på suk 22, väldigt lugnt var det tydligen.

Men det lär väl hetta till lite den 13e, det ligger ju inte långt från Asoke.

Jag tror dessvärre det hettar till rejält och hoppas samtidigt att jag har fel!

Den 11:e är det barnens dag i Thailand, med en massa kringaktiviteter, inte minst i Bangkok. Det är när detta är avslutat som det hettar till på allvar (hoppas jag förvisso inte som sagt).

Varför tror du det hettar till? En känsla eller baserat på din erfarenhet av hur landet fungerar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det lugnet före stormen nu? Frågade via skype hur det såg ut på suk 22, väldigt lugnt var det tydligen.

Men det lär väl hetta till lite den 13e, det ligger ju inte långt från Asoke.

Jag tror dessvärre det hettar till rejält och hoppas samtidigt att jag har fel!

Den 11:e är det barnens dag i Thailand, med en massa kringaktiviteter, inte minst i Bangkok. Det är när detta är avslutat som det hettar till på allvar (hoppas jag förvisso inte som sagt).

Varför tror du det hettar till? En känsla eller baserat på din erfarenhet av hur landet fungerar?

Det är så klart på grund av att dom ska försöka stänga ner hela Bangkok dagen efter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×