Leath

Kontantkort utan surf

13 inlägg i detta ämne

Vi  behöver skaffa simkort för att hålla kontakt med vårt ressällskap, framför allt via sms och kanske några samtal.

Behöver ingen surf, använder hotellens wifi då vi behöver det.

Vilket kontantkort kan ni då rekommendera? Vad kostar samtal och sms med dem?

Det är för två iphone och två Samsungmobiler

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dtac Happy brukar kosta 200-250 bht. Då får du ett SIM-kort och så kan du ringa eller skicka sms för 100 bht tror jag. Ett sms kostar 1-2 bht, ringa emellan olika thaiabonnenter tror jag kostar 8 bht/min. Jag har visserligen tagit detta ur minnet så det kan vara lite fel, men det är inte dyrt i alla fall. Det finns också ett sim-kort som kostar ungefär detsamma som du kan ringa till fasta telefoner i Sverige för en billig peng och det är samma taxa som Happy på kostnader inom Thailand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är alla era 4 telefoner olåsta?

Annars är det risk att det inte funkar med ett kontantkort från Thailand.

Jag tar med en billig skräpmobil som går under namnet "thaimobilen". Köptes på plats för många resor sedan och den behöver jag inte vara rädd för att den blir snodd etc. Köper nytt kontantkort vid varje resa. Jag tror att kortet är giltigt i ett år om det inte används och jag har behövt förnya det vid varje resa men kan ha fel här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är alla era 4 telefoner olåsta?

Annars är det risk att det inte funkar med ett kontantkort från Thailand.

Bra fråga, måste kolla med ressällskapet. Våra två är inte låsta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror den jag skaffade var One-2-Call (AIS) som fungerade med både surf och telefon. Dock var jag en sväng hem och när jag kom tillbaka fungerade det att ringa men inte att surfa. Kan vara så att man inte bör aktivera telefonen med det kortet i utanför Thailand.

Kostade 50 battingar och sen kan man fylla på med pengar att ringa för. Låt 7-11 personalen fylla på om det inte är så att ni läser Thailändska flytande för kvittot man får med koden är på Thailändska.

Då fick jag ju välja om jag ville surfa upp pengarna eller snacka upp dom. Kan ju vara kul om man tappat bort sig och vill ha igång google maps eller nåt att ha datatrafik möjligheter åxå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Happy tourist sim kostar 49 baht sen laddar ni på med s mycket pengar ni behlver...

Köps på 7/11

Tjao!

Har du koll på vad Happy tourist kostar o ringa/sms/min samt köper man bara simkortet först för 49 bath o samtidigt laddar man med hur mycket man vill?  :th

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Happy tourist sim kostar 49 baht sen laddar ni på med s mycket pengar ni behlver...

Köps på 7/11

Tjao!

Har du koll på vad Happy tourist kostar o ringa/sms/min samt köper man bara simkortet först för 49 bath o samtidigt laddar man med hur mycket man vill?  :th

Lite info:

http://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/touristsim.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köps på 7/11

Tjao!

Lite info:

http://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/touristsim.html

Jag tackar för info!  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu