Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
leendetslind

Restaurangtips Koh Lanta

Rekommendera Poster

I slutet av Kantiang Bay mot nationalparken till finns en restaurang ägd av en svensk. Jag tror restaurangen heter Moon eller nåt sånt. Fantastisk utsikt och jättegod mat.

Nästan rätt. Den heter Noon Sunset Viewpoint och är en av mina favvorestauranger på Lanta. Dock är det många som tror att den heter Moon pga loggan...

http://www.tripadvisor.ca/LocationPhotoDirectLink-g303905-d1992582-i54420444-Noon_Sunset_View_Point_Restaurant-Ko_Lanta_Krabi_Province.html

Låter lovande :) Ska på vid den stranden några dagar i början på vår Lanta vistelse i år så dit måste vi gå! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag var på Lanta sist (jan-mars) då var Papas inte bra!! 👎👎

Ikväll var vi på Easy Bar. Jätte gott! ðŸ‘ðŸ‘

Å vi va på Easy bar två ggr i feb i år å båda ggr vart vi grymt besvikna, gilla det stället både förra året och året därpå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag var på Lanta sist (jan-mars) då var Papas inte bra!! 👎👎

Ikväll var vi på Easy Bar. Jätte gott! ðŸ‘ðŸ‘

När jag var på Lanta jan - april så var Papas stängt på slutet pga personalproblem.

Easy Bar är bra och trevligt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns Kung kvar inne i Saladan? Om den finns gå dit vi åt såå god mat där i Januari och hoppas kunna göra det nu i dec igen.

Ett annat ställe är utmed vägen precis där tuktukarna står alltså ett skjul....det sista mot saladan där fick vi kanon mat båda ggr vi va där :)

Krua kritsana är också en favvo :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag var på Lanta sist (jan-mars) då var Papas inte bra!! 👎👎

Ikväll var vi på Easy Bar. Jätte gott! ðŸ‘ðŸ‘

När jag var på Lanta jan - april så var Papas stängt på slutet pga personalproblem.

Easy Bar är bra och trevligt!

Läste nånstans ganska nyligen att Papas heter något annat nu.

Har väl antagligen bytt ägare!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kom hem för en vecka sedan, de flesta middagarna åt vi på Somewhere Else på Long Beach. Helt fantastisk mat har de verkligen. Vi var på Lanta Seafood för att äta en av våra absluta favoriter- räkor i tamarind, men den var inte alls lika bra som den varit tidigare år. Krua Kritsana som flera tipsat om testade vi också, men vi upplevde maten där ganska slätstruken jämfört med Somewhere Else.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen efter två underbara veckor på Koh Lanta (bodde på Klong Dao).

Vi käkade ett par ggr på Easy Bar - både luncher och middagar - och gillade det. God mat, trevlig personal och bra service.

Käkade även (två ggr om jag minns rätt...) på Papa's - kan instämma att barracudan var förträfflig, så även "pappas räkor". Träffade även på ägaren båda gångerna och samtalade lite. Trevlig farbror och barnen trodde att det var jultomten...  ;)

En annan restaurang som blev en "favorit" i vår familj är Hans (på Klong Dao) - god mat, såväl thai som "international" (blev både pasta och fillet of beef där... ruskigt bra kött!). Trevlig personal, bra service, och härligt läge kvällstid när strandrestaurangen tar form och man kan ligga och jäsa bland kuddarna.  ;)

En kväll käkade vi även på Black Pearl inne i Saladan, den tyckte vi också var riktigt bra!

mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om Hans på klong dao,mkt trevligt ställe!

Brukar bli en hel del kvällar där.

Vår favorit är annars Thai cat,längst upp long beach.

Helt förträffligt käk,och trevlig personal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns Kung kvar inne i Saladan? Om den finns gå dit vi åt såå god mat där i Januari och hoppas kunna göra det nu i dec igen.

Ett annat ställe är utmed vägen precis där tuktukarna står alltså ett skjul....det sista mot saladan där fick vi kanon mat båda ggr vi va där :)

Krua kritsana är också en favvo :)

Kung finns kvar, åt där igår faktiskt. Vi var nöjda. Framförallt var det superbra service.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova god, vällagad thaimat hos kvinnan som lagar Lilla Svenska skolans skolluncher. Hon har restaurang vid vägen intill skolan och Bahaara Bungalows.

Moons restaurang om jag inte minns fel. Bra mat, stora portioner!

Isaan lite längre söderut på samma sida! Friterade revbensspjäll är en höjdare! Kul meny i form av en bilderbok på de olika rätterna. Mannen och ibland barnen serverar. Frun lagar maten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cook Kai på både Klong Nin och Long Beach är riktigt bra. Stora portioner.

Tycker generellt att turisthaken blivit fegare med kryddningen, så gillar ni stark mat så tala om det när ni beställer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova god, vällagad thaimat hos kvinnan som lagar Lilla Svenska skolans skolluncher. Hon har restaurang vid vägen intill skolan och Bahaara Bungalows.

Moons restaurang om jag inte minns fel. Bra mat, stora portioner!

Isaan lite längre söderut på samma sida! Friterade revbensspjäll är en höjdare! Kul meny i form av en bilderbok på de olika rätterna. Mannen och ibland barnen serverar. Frun lagar maten.

ja, Moons heter den. både restaurangen och kvinnan som har den. Hade praktik på lilla svenska skolan tre veckor för några år sen och åt på Moons dagligen då. jättebra mat!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen efter två underbara veckor på Koh Lanta (bodde på Klong Dao).

Vi käkade ett par ggr på Easy Bar - både luncher och middagar - och gillade det. God mat, trevlig personal och bra service.

Käkade även (två ggr om jag minns rätt...) på Papa's - kan instämma att barracudan var förträfflig, så även "pappas räkor". Träffade även på ägaren båda gångerna och samtalade lite. Trevlig farbror och barnen trodde att det var jultomten...  ;)

En annan restaurang som blev en "favorit" i vår familj är Hans (på Klong Dao) - god mat, såväl thai som "international" (blev både pasta och fillet of beef där... ruskigt bra kött!). Trevlig personal, bra service, och härligt läge kvällstid när strandrestaurangen tar form och man kan ligga och jäsa bland kuddarna.  ;)

En kväll käkade vi även på Black Pearl inne i Saladan, den tyckte vi också var riktigt bra!

mvh

Hans hade underbara friterade räkor när vi var där, men det var 2010 så kan ju ändrats sen dess :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Egentligen förstår jag inte varför man måste veta i förväg var man ska äta. Min erfarenhet är att restaurangernas standard kan ändras varje säsong. Prova er fram och hitta era egna favoriter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Egentligen förstår jag inte varför man måste veta i förväg var man ska äta. Min erfarenhet är att restaurangernas standard kan ändras varje säsong. Prova er fram och hitta era egna favoriter.

För egen del uppskattar jag tips ang Resturanger på Lanta då vi inte blev så impadeav maten förra resan...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns Kung kvar inne i Saladan? Om den finns gå dit vi åt såå god mat där i Januari och hoppas kunna göra det nu i dec igen.

Ett annat ställe är utmed vägen precis där tuktukarna står alltså ett skjul....det sista mot saladan där fick vi kanon mat båda ggr vi va där :)

Krua kritsana är också en favvo :)

Kung finns kvar, åt där igår faktiskt. Vi var nöjda. Framförallt var det superbra service.

Vad glad jag blir, dom är så gulliga där :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Befinner mig på Thai Cat för andra dagen på raken! Vilken service, personalen är helt fantastisk! När klickan från köket indikerar att mat finns att hämta ut så racear serveringspersonalen för att hinna först. Fast inte på ett stressat sött. Dom har superkul ser det ut som. Egen liten bungalow för skugga vid stranden och inte alls lika mkt folk som 200 meter bort hos tex Somewhere else. Åt på S.E nyss och absolut inte ens i närheten av service o god mat som Thai Cat. Blir att käka nåt gott här på julaftonskväll!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åt på hotellet Golden Bay Cottage både lunch och middag de flesta dagarna när vi var där i mars 2013, underbar Thaimat till mycket bra priser. Helt klart bland det bästa jag ätit i Thailand om man ser till priset. Verkade som att många från hotellen runt omkring och åt här.

Kommer återvända i mars igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×