leendetslind

Restaurangtips Koh Lanta

80 inlägg i detta ämne

Resa bokad i mars! Det blir en vecka på Koh lanta på Long beach. Söker nu restaurangtips. (har sökt i forumet men vill ha aktuella tips  :)) Så jag hoppas på er som brukar vara så snälla och orka svara på (typ) samma frågor gång efter gång.... Vi vill äta thaimat, gärna genuin sådan. Sambon älskar thaistarkt, inte så lätt att få alltid. Nåt ställe och maträtt man inte bör missa? Gärna billigt såklart.

En liten annan fråga, i Khao lak för 1.5 år sedan åt vi en sallad med ananas, chili, vårlök, cashewnötter mm. Såååå himla god, godaste jag ätit tror jag!!! Nån som vet vad den heter och om det är en vanlig sallad att hitta i Thailand? Vi såg den endast på den restaurangen som för övrigt låg i norra khao lak, vid White sand beach.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa Krua Kritsana som har billig och riktigt bra thaimat...

Restauranger ligger uppe vid stora vägen så kanske inte jättemysigt.. Men gott är det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Restauranger ligger uppe vid stora vägen så kanske inte jättemysigt.. Men gott är det.

Tack! Bara det är gott så spelar det ingen roll om det inte är mysigt. Allt har sin charm :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Bara det är gott så spelar det ingen roll om det inte är mysigt. Allt har sin charm :)

Här har du lite recensioner..

http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g303905-d2014441-Reviews-Krua_Kritsana-Ko_Lanta_Krabi_Province.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här har du lite recensioner..

http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g303905-d2014441-Reviews-Krua_Kritsana-Ko_Lanta_Krabi_Province.html

Låter riktigt bra!  :dan Aldrig stött på salladen jag nämnde?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan rekommendera Lym`s Rice Bowl&Bar

Mycket bra mat och service med placering nere vid stranden.

http://www.tripadvisor.com.au/ShowUserReviews-g303905-d3675471-r155611114-Lym_s_Rice_Bowl-Ko_Lanta_Krabi_Province.html

De som har boenden runt där är inte lika imponerade av Lyms!

Tidigare fanns ett antal beachställen där som var bra.

Lyms köpte upp och rev ner hela skiten!

Har ätit på Lyms och det var okej, inte mer!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mays intill Southern Lanta och Sawasde mittemot, Willys mfl efter vägen i området. Lanta har många väldigt bra matställen

Just det får inte glömma restaurangen i Lanta Resort på Klong Dao jättegod thaimat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I-saan, som är en personlig favorit, flyttade i början av april ett kvarter söderut till lite större lokal. Hoppas att de tagit in lite fler personal. Men om man väntar på ngt gott så,,,, ligger strax efter infarten till Southern på höger sida, dvs samma sida som Willys.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rakt över gatan från Willys, Corner finns "Garaget" som är ett kombinerat garage, bilverkstad och matställe. Mannen ordnar bra transporter och frun gör bra mat. Bra lunchställe med 2 - 3 rätter i grytorna. Ca 50 bath för en portion. Långt från vita dukar ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att på klong Nin är det natures enkla thaikök som vinner i längden, men missa absolut inte Richeys på samma strand. På Klong Khong, är where else speciellt, men billigast och mer thai, är Bulan vid vägen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I slutet av Kantiang Bay mot nationalparken till finns en restaurang ägd av en svensk. Jag tror restaurangen heter Moon eller nåt sånt. Fantastisk utsikt och jättegod mat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I slutet av Kantiang Bay mot nationalparken till finns en restaurang ägd av en svensk. Jag tror restaurangen heter Moon eller nåt sånt. Fantastisk utsikt och jättegod mat.

Nästan rätt. Den heter Noon Sunset Viewpoint och är en av mina favvorestauranger på Lanta. Dock är det många som tror att den heter Moon pga loggan...

http://www.tripadvisor.ca/LocationPhotoDirectLink-g303905-d1992582-i54420444-Noon_Sunset_View_Point_Restaurant-Ko_Lanta_Krabi_Province.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag var på Lanta sist (jan-mars) då var Papas inte bra!! 👎👎

Ikväll var vi på Easy Bar. Jätte gott! ðŸ‘ðŸ‘

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu