Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AnneP

Boende på klong Nin

Rekommendera Poster

Någon som kan rekommendera något på Klong Nin stranden på  Lanta? Vi är tre vuxna och vill bo i  två bungalows. Vi vill ha rent och AC och gärna på stranden. Jag har gjort en bokningsförfrågan till Miami bungalow men det verkar fullbokat när vi ska dit. Något liknande som Miami skulle vi vilja bo på. Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2500-2600 bath per natt är väl vad vi kan tänka oss per bungalow. Vi ska vara där från den 17/2-22/2. Jag fick besked nu från en bokningsait att de har fullt de datumen. Vi vill ju gärna bo på stranden om det är möjligt. Dyker det sen upp något annat som vi gillar, kan vi säkert ändra oss. Bara det är på Klong Nin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att det är fullbokat på en bokningssida betyder inte att hotellet är fullbokat, bara att just den sidan har disponerat sina tilldelade rum. Kolla om de finns på andra sidor också, eller ring dem.

Med den budgeten så har ni utrymme att boka nyare hotell än Miami.

Ni kan antagligen få en bra deal på White Rock som nu åter verkar vara i svenskarna Karin och Britts händer, med det ligger på uppsidan av vägen.

En annan fräsch resort med stora bungalows är Klong nin beach resort, dessvärre är personalen lite trött där.

Nya Peace & Paradise (ej Paradise beach) har fina rum som vetter mot stranden, men ligger nog runt 3000 thb.

Kolla även upp Amantra och Sri Lanta i södra änden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat på  Lanta Klong Nin Resort. Någon som vet något om detta?

Som sagt, stora fina bungar utspridda bland växtlighet, med pool mot vägen, men det stör nog inte så mycket. Ett ganska mysigt ställe, med restaurangen som undantag som alltid verkar öde.

Stället saknar som sagt inspirerad personal som också saknar engelskakunskaper och hela resoretn är faktiskt möjlig att arrendera om man är beredd att slanta upp. (Jag fick nämligen frågan för ett par månader sedan)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Andalay finns ju också ja. Mysigt ställe med fina rum, men inte så stora. Resorten ligger på strandsidan. Restaurangen har varierande kvalitet på maten med något överprisad meny. Antagligen över eran budget på rumspriset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Andalay verkar fint men för dyrt. Jag har kollat på det du föreslog. White Rock har fått dålig kritik, synd annars verkar det bra. Jag har fått besked från tre bokningsaiter att det är fullt på Miami. Jag har skrivit direkt till dem nu och hoppas på positiva svar. Tack för alla tips LantaMas och Carin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ring direkt till Lanta Miami och hör om de har rum!

De har rum i olika prisklasser och de närmast stranden är jättefina!

Kanonställe, vi har varit där vid två tillfällen, både bott i de finaste och de billigaste och trivts superbra!

Underbar strand Klong Nin, och Miami har i mitt tycke jättefint läge då de har fina träd som ger skugga!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

White Rock har fått dålig kritik, synd annars verkar det bra.

White Rock har haft en ägarkonflikt som pågått något år och det svenska ägarparet har drivit en rättslig tvist om saken. Om kritiken kommer från förra säsongen så är den antagligen helt befogad då stället drevs av motparten i fallet.

White Rock är annars ett trevligt ställe med fina bungalows och med poolen på baksidan, alltså inte vid vägen. För två år sedan var restaurangen en succé, men tyvärr så drog kocken med menyn till Otto's mittemot.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

White Rock har fått dålig kritik, synd annars verkar det bra.

Det här http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g303905-d639356-Reviews-Eurolanta_White_Rock_Resort-Ko_Lanta_Krabi_Province.html ?

Skulle helst vilja se lite större andel av omdömena i "excellent" men rankad 7 av 79 hotell på Lanta är knappast ett dåligt betyg särskilt som det verkar va rätt billigt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man (+55 båda två) bodde på Andalay våren 2012,fina bungalows.

Vi var mycket nöjda.

Lånar tråden lite.

Ska bo på andalay i mars. Hur var frukosten och personalen på hotellet?

Hur är stranden vid hotellet?

Förstår att ni gillade stället, annars hade ni inte rekommenderat det :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frukosten var helt ok, inget överdåd men vi tyckte det var helt ok. Personalen var trevliga. Det enda som vi tyckte var lite dåligt var att några parasoller och solsängar var trasiga. Restaurangen var nästan tom och det berodde nog på att det var dyrare (men inte bättre) än på andra resturanger. Men det finns många andra restauranger i närheten som har jättebra mat till bättre pris. Hotellet i sin helhet var kanon. Lugnt och mycket fina rum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man (+55 båda två) bodde på Andalay våren 2012,fina bungalows.

Vi var mycket nöjda.

Lånar tråden lite.

Ska bo på andalay i mars. Hur var frukosten och personalen på hotellet?

Hur är stranden vid hotellet?

Förstår att ni gillade stället, annars hade ni inte rekommenderat det :)

Vi ska till Andalay i dec-jan  :) bokat beach front villa, och längtar MASSOR!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som bott på Clean Beach Resort?

Bodde där för 2 år sen.

Var OK. Fel sida av vägen men det är dom inte ensamma om på Klong Nin.

Frukosten var vidrig, utan konkurrens den sämsta vi har haft i Thailand.

Förutom frukosten är det inget större fel på stället men jag tror inte vi bor där igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sådär nu var det bokat boende. Det blev Peace Paradise Beach Resort. Tyvärr var det fullt på Lanta Miami. Tror nog att detta också blir bra. Någon som bott där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sådär nu var det bokat boende. Det blev Peace Paradise Beach Resort. Tyvärr var det fullt på Lanta Miami. Tror nog att detta också blir bra. Någon som bott där?

Hur mycket fick ni betala för rummet? Resorten är ju ny från förra julen och de har fina rum. Min kompis Anders driver den mysiga baren som ligger centralt placerad med stranden som fin utsikt. Vi hängde hos honom varje dag.

Restaurangen hade både toppar och dalar förra säsongen, med meny med en del goda indiska rätter. Tyvärr så hade vi ett par riktiga bottennapp vad gäller servicen där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi fick betalade 3000 bath per natt, för Deluxe. Vad var det som var dåligt med servicen? Restaurangen ska vi bara äta frukost på , så jag bryr mig inte så mycket om det. Läget verkar fint. Det jag har läst om är att de talar dålig engelska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett problem som många resorter dras med på Lanta. Grundorsaken är från början att marken tillhör lokalbefolkningen (helt korrekt iofs) som inser att de kan tjäna pengar på turismen (helt korrekt också) och bygger sig en resort. Det betyder INTE att man vet hur man driver sin resort eller är det minsta intresserad av turisterna, än mindre av att prata och lära sig engelska. Därtill anställer man sin familj/släkt (för en skitlön) som inte heller förstår vikten av att vara service minded, eller förstår kopplingen mellan orsak och verkan. Ointresset för sitt jobb tillsammans med den dåliga lönen resulterar ofta i dålig service.

Det som händer när någon lärt sig engelska tillräckligt bra är att de direkt blir erbjudna bättre jobb med högre lön på finare resorter på ön (Pimalai, Rawi Warin osv) och de mindre resorterna får hitta ny outbildad personal, så rullar det på.

På Peace & Paradise där ni ska bo är ett skolexempel på detta. Dock ska sägas att ägarfrun är riktigt trevlig och kan engelska. Och som sagt baren som är uthyrd till Anders är skön att hänga i mellan doppen, när man vill ha skugga, Chang och wifi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja man får ju ta det som det är. Vill man som vi bo på ett litet ställe och ingen stor fin resort, så blir nog detta bra. Får jag hoppas! Bara där är rent, dusch, AC och mysigt. Vi får väl prata med ägarfrun.

Tack för svaret 😎

Ett problem som många resorter dras med på Lanta. Grundorsaken är från början att marken tillhör lokalbefolkningen (helt korrekt iofs) som inser att de kan tjäna pengar på turismen (helt korrekt också) och bygger sig en resort. Det betyder INTE att man vet hur man driver sin resort eller är det minsta intresserad av turisterna, än mindre av att prata och lära sig engelska. Därtill anställer man sin familj/släkt (för en skitlön) som inte heller förstår vikten av att vara service minded, eller förstår kopplingen mellan orsak och verkan. Ointresset för sitt jobb tillsammans med den dåliga lönen resulterar ofta i dålig service.

Det som händer när någon lärt sig engelska tillräckligt bra är att de direkt blir erbjudna bättre jobb med högre lön på finare resorter på ön (Pimalai, Rawi Warin osv) och de mindre resorterna får hitta ny outbildad personal, så rullar det på.

På Peace & Paradise där ni ska bo är ett skolexempel på detta. Dock ska sägas att ägarfrun är riktigt trevlig och kan engelska. Och som sagt baren som är uthyrd till Anders är skön att hänga i mellan doppen, när man vill ha skugga, Chang och wifi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja ni blir nog nöjda, och resorten ligger på den bästa sträckan på Klong Nin.

Anders har riktigt bryggkaffe i baren ska jag tipsa om också.

Mittemot resorten så ligger populära Cook-Kai som nästan alltid är fullsatt och antagligen den restaurang som jag ätit på flest gånger på Lanta. De har både thai- och farangmat och fläsk också eftersom det är en av få buddhistställen på Klong Nin. En annan är Otto's som ligger på strandsidan en bit norrut. Om kocken är kvar i år så ska ni absolut dit och käka revbensspjällen.

Richey's är också poppis, men räkna med långa väntetider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×