Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ENE

Thailand i februari!

Rekommendera Poster

Stannar ni 7 nätter på Koh Tao kan ni lätt snorkla er mätta där. Lätt att ta sig mellan stränderna med Songthaew.

Till Jansom bay som ni inte bör missa finns en liten stig från Sensi Paradise hotel på Mae Haad-stranden.

Titta på klipp på Youtube angående Chaweng och Lamai så får ni en bild av de två ställena.

Just på Samui finns väl ingen bra snorkling direkt, men skulle ni vilja snorkla mer efter Tao finns ju Phangan en kort båtresa bort.

För oss är läget på hotellet viktigt. Vi vill ha strandläge och nära till shopping och restauranger och både på Chaweng och Lamai finns massor att välja på. Kolla tripadvisor så ni inte hamnar "fel".

Vi brukar ha en budget på 1000 sek om dagen och det räcker då till allt utom boende som vi alltid bokar innan.

Alltså mat och dryck, utflykter, shopping, taxiresor osv. Brukar bli över men man vet aldrig vad som händer.

Vi är då 3 pers och äter två måltider om dagen på restaurang för det mesta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bokat lite...

5-8/2 - World Resort (Bophut Koh Samui) "Bungalow deluxe"

8-15/2 - Koh Tao Coral Grand Resort (Sairee Beach Koh Tao) "Deluxe Pirate Cottage beachfront"

15/2-24/2 - Chaweng Garden Beach Resort (Chaweng Koh Samui) "Grand Beach Bungalow".

24/2-26/2 ska vi bo i Bangkok och troligen på Pathumwan Princess hotel men jag har inte bokat det ännu.

Nu är det bara att längta... och hoppas på att Norwegian inte strular till avgångarna...

Mellan Bangkok och Koh Samui flyger vi. Jag har inte bokat det heller ännu men de verkar ha mängder av avgångar så det är säkert ingen brådska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är till att ha varit stadd vid god kassa. För övrigt finner jag dina boendealternativ goda, du kommer troligtvis få en fin Thailandsresa.

När du bokar inrikesflyget, räkna med 2 timmars transfer så ligger du gott till, brukar räcka med 1 timme, men ifall att...    å andra sidan är oftast Bangkok airways tillmötesgående, finns det plats och du kommer till gaten för ett tidigare flyg är det stora chanser att du då får flyga med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

;)

Jo det blev lite dyrt... blodpudding here we come!

Tänkte ha minst 4 tim mellan planerad ankomst Bangkok till avgång Koh Samui. Då har vi lite tid att spela på om flyget skulle vara sent.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter i loungen på Arlanda och väntar på Norwegian. .. 40 min sena är väl ok. Sedan bär det iväg. Byte i Bangkok och vidare till Ko Samui... och tre vecors njutning...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×