Captain Thailand

Din favoritort i Thailand - 2013?

Vilken är din absoluta favoritort i Thailand - 2013?   84 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken är din absoluta favoritort i Thailand - 2013?

• Bangkok
      13
    • Phuket
      6
    • Koh Samui
      12
    • Koh Chang
      5
    • Koh Phangan
      6
    • Koh Lanta
      9
    • Khao Lak
      5
    • Koh Samet
      3
    • Hua Hin
      3
    • Ao Nang
      5
    • Chiang Mai
      0
    • Pattaya
      2
    • Koh Similan
      0
    • Koh Lipe
      6
    • Ayuthaya
      0
    • Sukhothai
      0
    • Chiang Rai
      0
    • Railay
      0
    • Koh Phi-Phi
      1
    • Koh Si Chang
      0
    • Ban Krut
      1
    • Kanchanaburi
      1
    • Khanom
      0
    • Chumphon
      0
    • Korat
      1
    • Koh Tarutao
      0
    • Rayong
      1
    • Udonthani
      0
    • Nong Khai
      0
    • Khao Sok
      0
    • Annat alternativ
      6

Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.

33 inlägg i detta ämne

Som ställningen ser ut nu ser jag ut att ha hamnat på Thailands främsta destination ;-)

Skämt åsido, men jag trodde inte Samui skulle hamna så högt. Som sagt tror jag en motsvarande lista skulle sett helt annorlunda ut i början av detta forums existens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enkelt Captain, har man varit på Samui är svaret egentligen ganska självklart eller?

Desto längre tid du vistas på ön desto bättre känns det.

Som jag tidigare sagt är INTE Samui egentligen outstanding på något men helhetsbilden gör att ön mer eller mindre sopar bordet med andra ställen. Det mesta finns och valmöjligheterna är verkligen omfattande.

Koh Lipe/Samet är verkliga paradis, ja på sina sätt men bo på någon av dessa öar en längre tid lär bli ganska jobbigt, även på Phangan kan man ibland i viss mån sakna Samuis civilisation.

Mest är det nog kommunikationen till omvärlden, betydligt enklare att ta sig till och från Samui, jämfört med Phangan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pattaya så klart eftersom jag bor här. Fungerar lika bra i värsta monsunen som under den hetaste och torraste perioden.

Annars gillar jag Udon Thani mycket och åker gärna dit på semester. Likaså Nong Khai och områdena längs Mekong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

var på ett ställe som var väldigt annorlunda för att vara i Thailand Mae Salon gillade det stället

längst uppe i bergen teodling var stort där billigt boende 50 b Natten och inte det sämsta panget jag bott på verkar vara mest kinneser där bodde på shin sane GT  www.tripadvisor.se/Tourism-g2557661-Mae_Salong_Santikhiri-Vacations.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var i Ao Nang och Bangkok i år, och Bangkok var nog favoriten för mig, vet det var Ao Nang för sambor. Men jag måste erkänna att jag bara älskar Bangkok, är något speciellt med den staden :D

Vi ska inte dit nästa år, blir 3 veckor badande "bara" på oss... Hade hoppats jag fick lurat med sambor dit då också men men blir Thailand iaf :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu