Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Din favoritort i Thailand - 2013?

Vilken är din absoluta favoritort i Thailand - 2013?  

84 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken är din absoluta favoritort i Thailand - 2013?

    • Bangkok
      13
    • Phuket
      6
    • Koh Samui
      12
    • Koh Chang
      5
    • Koh Phangan
      6
    • Koh Lanta
      9
    • Khao Lak
      5
    • Koh Samet
      3
    • Hua Hin
      3
    • Ao Nang
      5
    • Chiang Mai
      0
    • Pattaya
      2
    • Koh Similan
      0
    • Koh Lipe
      6
    • Ayuthaya
      0
    • Sukhothai
      0
    • Chiang Rai
      0
    • Railay
      0
    • Koh Phi-Phi
      1
    • Koh Si Chang
      0
    • Ban Krut
      1
    • Kanchanaburi
      1
    • Khanom
      0
    • Chumphon
      0
    • Korat
      1
    • Koh Tarutao
      0
    • Rayong
      1
    • Udonthani
      0
    • Nong Khai
      0
    • Khao Sok
      0
    • Annat alternativ
      6


Rekommendera Poster

Svårt att svara på.. Beror ju på vad man vill göra... Om det är strandliv eller shopping man är ute efter...

Visst är det så. Det är ju en viss skillnad mellan Koh Lipe och Bangkok exempelvis.

Men det är ju bara på skoj, man får väl gå på magkänsla och ta den som spontant känns rätt?! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför är inte khaosan gatan med ?

För att den är så risig ::)

ha ha tycker inte om själva khaosan gatan men området ut mot floden är trevligt

Bodde själv närmare floden i min ungdom. Minns att vi betalade mellan 50-100 baht natten på diverse "sunkhak". Fina minnen, undantaget den gången jag fick loppor (de försvann genom ett riktigt hett bad).  :C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant,

Lite tidigt att dra några slutsatser, men just nu är Samui och Phangan i topp. Lite som jag anat. Jag tror inte resultatet hade blivit detsamma för fem-tio år sedan, eftersom västkusten, dvs provinserna Phuket, Krabi, Phang Nga, kändes (generellt) mer populärt bland oss skandinaver då.

Nåja, vi får väl se om det står sig om en vecka eller så...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag valde Lipe. Velade mellan Phangan ( nordvästra) och Lipe. Lipe vann, kanske pga. väldigt fina snorkelvatten. Vissa stränder vackra som Maldiverna( inte reven förstås ). På en väldigt liten ö finns så stort utbud, även om jag själv nöjer mig lite.

Koh Samet där jag är nu är inte fy skam heller ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Muangthai

Mitt val var och så Koh Lipe eller Koh Phangan...men om jag måste välja en så blir det Lipe!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför är inte khaosan gatan med ?

För att den är så risig ::)

ha ha tycker inte om själva khaosan gatan men området ut mot floden är trevligt

Bodde själv närmare floden i min ungdom. Minns att vi betalade mellan 50-100 baht natten på diverse "sunkhak". Fina minnen, undantaget den gången jag fick loppor (de försvann genom ett riktigt hett bad).  :C

Du hängde där med "diplomatdottern" eller? Något sunhak kvar därnere, men annars har det ju öppnat flera flashiga boenden där nu.

Röstade så klart på Bangkok, där man haft bas i cirka tio år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har än så länge besökt ett fåtal platser i Thailand men hittills så leder Koh Samui (Lamai)klart. Allt man behöver finns där och där finns även ett lugnare tempo och en vänligare attityd än tex på Phuket.

Men i grund och botten handlar det mycket om vad man vill ha ut av resan. Hade jag tex varit på smekmånad hade jag istället valt Khao Lak, och Bangkok kan bli en uppstickare efter att jag varit där nästa sommer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför är inte khaosan gatan med ?

För att den är så risig ::)

ha ha tycker inte om själva khaosan gatan men området ut mot floden är trevligt

Bodde själv närmare floden i min ungdom. Minns att vi betalade mellan 50-100 baht natten på diverse "sunkhak". Fina minnen, undantaget den gången jag fick loppor (de försvann genom ett riktigt hett bad).  :C

Du hängde där med "diplomatdottern" eller? Något sunhak kvar därnere, men annars har det ju öppnat flera flashiga boenden där nu.

Röstade så klart på Bangkok, där man haft bas i cirka tio år.

jo då finns kvar en hel del sunkhak, peachy  är kvar men finns en del fina ställen med naval mm  själv brukar jag ta in på nått pang runt 6-800 baht obangkok har blivit en favorit senaste åren

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför är inte khaosan gatan med ?

För att den är så risig ::)

ha ha tycker inte om själva khaosan gatan men området ut mot floden är trevligt

Bodde själv närmare floden i min ungdom. Minns att vi betalade mellan 50-100 baht natten på diverse "sunkhak". Fina minnen, undantaget den gången jag fick loppor (de försvann genom ett riktigt hett bad).  :C

Du hängde där med "diplomatdottern" eller? Något sunhak kvar därnere, men annars har det ju öppnat flera flashiga boenden där nu.

Röstade så klart på Bangkok, där man haft bas i cirka tio år.

jo då finns kvar en hel del sunkhak, peachy  är kvar men finns en del fina ställen med naval mm  själv brukar jag ta in på nått pang runt 6-800 baht obangkok har blivit en favorit senaste åren

Med "sunkhak" menar jag rätt ordinära guesthouses på den tiden. Förvisso spartanska, men sällan direkt skitiga (undantaget nämnda gång). De kostade sällan mer än 100 baht runt 1990-93.

Man (läs: jag) var betydligt mindre kräsen som nittonåring än vad jag är idag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×