Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mamma mu

Barnvänliga stränder krabi eller Kho Lanta

Rekommendera Poster

Hej

Vi skall åka en månad i början av nästa år... Våra barn år då 3,5 o 1 år

Vill gärna ha tips på barnvänliga stränder och hotell..

Vi kommer flyga till Phuket - vara där 4-5 dagar och sedan leta oss till krabi alternativt kho Lanta och sen bara runda av ett par dagar i krabi.. Då vi flyger hem därifrån...

Vi vill inte kuska runt för mycket....vill bo på Max 3  ev 4 ställen

Ser framför mig att vi är på stranden på fm och drar oss till hotellpolen på em. (Brukar bli så när vi åker till solen) Och vill därför gärna ha tips på både barnvänliga stränder och hyfsade hotell. Och gärna till bra pris..  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej :)

Jag kan bara rekomendera Koh Lanta och Klong Dao beach ..

Vi har inga barn men här finns det en del familjer om man vill ha lite mer familjer och barn runt omkring sig, och många av resorterna ligger precis vid stränderna och det är helt grymt att kunna köra en del strand under dagen men när man är mättad på det så traskar man bara upp till poolen å bungalowen å chillar där :D

Kan verkligen rekomendera Laguna Beach Club - bra priser och mysigt boende som också har blivit vårat favorit ställe.

Summer House - något enklare boende tycker vi och några kronor dyrare än Laguna.

Noble House - väldigt populärt boende för barnfamiljer och här har vi bara hört av vänner att det är också och helt okej boende men priserna är väl något dyrare vad vi har hört, men det får man kanske kolla upp mer ingående ;)

Alla dessa resorterna ligger grannar med varandra och det finns ju så många längs med hela Klong Dao så finns nog fler här på forumet som kan rekomendera andra resorter åxå.

Och våra vänner som reste med oss förr förra året hade barn med sig och tycket klong dao låg bra till för då hade man även nära till centrum saladan och det gick fort att åka in dit även med barnen.

Hoppa detta hjälpte dig något :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med ovanstående skrivare, Koh Lanta är perfekt när man reser med barn!

Vi har bott på Klong Dao och den var perfekt med barnen! Vi bodde på Lanta Seahouse  och trivdes bra 😊

Vi älskade att resturangerna låg på stranden och att det var gångavstånd in till Saladan.

Stranden är verkligen långgrund och trevlig i övrigt !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med ovanstående talare, Koh Lanta är ju väldigt tryggt och bra när man reser med barn :D! Framförallt är det ju Klong Dao man tänker på, långgrund och härlig med resturanger längs hela stranden. Så mysigt att strosa på kvällarna och barnen har massa lek- och springutrymme. De flesta resurangerna har lite leksaker typ hoppdjur, nån gunga, lekhus eller liknande som barnen (kanske) kan roa sig med och på vis förlänga föräldrarnas middag något  ;). Men sen vill jag slå ett slag för nästa strand också, Long Beach. Det man läser om Long Beach är att den inte är så barnvänlig eftersom den inte är så långgrund, vilket iochförsig stämmer. Men vi tycker inte det är nåt problem för barnen har ju puffar (rekommenderar dom runda - gröna eller röda, nåt tyskt märke - skiiitbra!!). Vi har inte bott där men senaste gången vi var på Lanta åkte vi ofta till Long Beach på dagarna. Barnen tyckte det var mycket roligare att bada i havet där - på Klong dao föredrog dom pool, vilket vi vuxna inte är lika sugna på. Iallafall inte hela dagen. Nackdelen blir förstås att havet kommer mmycket närmre inpå, framförallt på kvällarna (nu när jag tänker efter  ;)). Vi åker för tredje gången till Lanta nu i feb-mars och denna gången kommer vi dela upp resa mellan Klong Dao, Ko Lipe och sen tillbaka till Lanta och då Long Beach. På Long Beach kommer vi bo utan pool, mest snyggresorterna som har pool, men vi räknar kallt med att snikbada på Fritidsresors Lanta resort  ;).

Hade jag varit den enda i min familj med inflytande över reseplaneringen hade jag gärna stannat på Klong Dao igen, tycker det är ett riktigt härligt, avslappnande semesterställe :). Lycka till i semesterplanerandet.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Noble House på Klong Dao ska ni bo på eftersom ni har småbarn!

En barnvänlig resort med barnpool för de minsta och

där ingår också frukostbuffé och gratis internet i boendet till skillnad från Laguna.

Det är också stenplattor i gångarna på Noble som är behagligt att gå på.

På Laguna är det dessvärre sprängsten i gångarna som omöjliggör barfotapromenad.

Gillar förövrigt Laguna men om man har småbarn med sig är ju Noble ett bättre alternativ och de bägge resortarna har bästa läge på stranden!

Noble House kan du boka via Maj-Britt på Lanta divers. (Samma pris som att boka direkt hos Noble)

http://www.lantadiver.com/sv/Om-Lanta-Diver/Kontakt

Trevlig Resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla resorter som ligger längs Klong Dao är bra. Noble House och Laguna som ligger intill det stora Fritidsresor hotellet Chada är lite dyrare än flera andra som ligger längre söderut på stranden. Det är oftast ganska mycket folk på stranden utanför dessa resorter. Personligen så gillar jag den södra delen bättre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

E det Laguna som gäller e det direkt kontakt med Ronald(ägaren) som gäller....

Och då ska man veta att det kan ta ett tag innan man får svar på mejl....

Dom tre gånger jag haft kontakt har jag fått svar ganska omgående iaf inom en vecka...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[quote author=Cleo link=topic=26351.msg360110#msg360110 date=Personligen så gillar jag den södra delen bättre

Ju längre söderut man kommer blir det stenigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[quote author=Cleo link=topic=26351.msg360110#msg360110 date=Personligen så gillar jag den södra delen bättre

Ju längre söderut man kommer blir det stenigare.

Precis, o hur kan man föredra det som Cleo?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[quote author=Cleo link=topic=26351.msg360110#msg360110 date=Personligen så gillar jag den södra delen bättre

Ju längre söderut man kommer blir det stenigare.

Precis, o hur kan man föredra det som Cleo?

Skulle ju kunna ha andra fördelar som den som gillar det prioriterar...lugnare eller vackrare eller billigare boende eller godare mat eller....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[quote author=Cleo link=topic=26351.msg360110#msg360110 date=Personligen så gillar jag den södra delen bättre

Ju längre söderut man kommer blir det stenigare.

Precis, o hur kan man föredra det som Cleo?

Skulle ju kunna ha andra fördelar som den som gillar det prioriterar...lugnare eller vackrare eller billigare boende eller godare mat eller....

Inget av det du räknade upp stämmer i detta fall!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[quote author=Cleo link=topic=26351.msg360110#msg360110 date=Personligen så gillar jag den södra delen bättre

Ju längre söderut man kommer blir det stenigare.

Precis, o hur kan man föredra det som Cleo?

Skulle ju kunna ha andra fördelar som den som gillar det prioriterar...lugnare eller vackrare eller billigare boende eller godare mat eller....

Inget av det du räknade upp stämmer i detta fall!

Det kanske det gör - för Cleo.  Och var glad för att alla inte tycker lika, då skulle det bli jäkligt trångt på dina favoritställen  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[quote author=Cleo link=topic=26351.msg360110#msg360110 date=Personligen så gillar jag den södra delen bättre

Ju längre söderut man kommer blir det stenigare.

Precis, o hur kan man föredra det som Cleo?

Skulle ju kunna ha andra fördelar som den som gillar det prioriterar...lugnare eller vackrare eller billigare boende eller godare mat eller....

Inget av det du räknade upp stämmer i detta fall!

Det kanske det gör - för Cleo.  Och var glad för att alla inte tycker lika, då skulle det bli jäkligt trångt på dina favoritställen  ;)

Absolut!

Gillar man stenig strand o botten samt någon avloppsliknande sörja som rinner ner över stranden till havet då tar man sig söderut och dessutom så trängs man ju inte där......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kanske måste förtydliga mig lite, från mitten av Klong Dao och söderut längs stranden finns det jättefina ställen. Tex Chaba-bungalows, Seahouse, Lanta Resort, Andaman Lanta, Maya Lanta mfl. Inte förrän du är vid Andaman så blir stranden stenig, men det är ju bara en väldigt liten del av den 3 km långa stranden som är stenig. Det finns mysiga restauranger i det området och så längst söderut Slow Down Lanta. Diket ni pratar om är ju inte speciellt stort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det kan det absolut, men vi skickade å bokade för ett tag sen och vi fick väldigt snabbt svar och det tog endast 4 dagar innan vi fick svar och förra gången gick det snabbt med.

Men de känns inte som att Laguna är det enda stället som tar tid på sig med att svara?! känns som att hela Thailand är mer eller mindre så  :cool

E det Laguna som gäller e det direkt kontakt med Ronald(ägaren) som gäller....

Och då ska man veta att det kan ta ett tag innan man får svar på mejl....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kanske måste förtydliga mig lite, från mitten av Klong Dao och söderut längs stranden finns det jättefina ställen. Tex Chaba-bungalows, Seahouse, Lanta Resort, Andaman Lanta, Maya Lanta mfl. Inte förrän du är vid Andaman så blir stranden stenig, men det är ju bara en väldigt liten del av den 3 km långa stranden som är stenig. Det finns mysiga restauranger i det området och så längst söderut Slow Down Lanta. Diket ni pratar om är ju inte speciellt stort.

Blir lite orolig nu när jag läser era kommentarer om södra Klong Dao.... Vi har bokat in oss på Slow Down i 7 nätter i dec. Går det inte att bada alls vid deras strand? Ser ju jättefint ut på bilderna! Vart går man annars när vi bor där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Asså, så jäkla petig är jag inte och tycker att det här ser jättefint ut.

http://www.reseguiden.se/forum/bilder/slow-down-lanta-kungshamn-sverige-270469

Vi brukar inte ligga hela dagen vid stranden utan ett par dopp, gå lite strandpromenad mm....Duger inte detta till det så rätta mig isåfall!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Asså, så jäkla petig är jag inte och tycker att det här ser jättefint ut.

http://www.reseguiden.se/forum/bilder/slow-down-lanta-kungshamn-sverige-270469

Vi brukar inte ligga hela dagen vid stranden utan ett par dopp, gå lite strandpromenad mm....Duger inte detta till det så rätta mig isåfall!

Skulle aldrig bo där! Helt offside o inte alls lika fräsch strand o bad som lite längre norrut. Fördelen i så fall är ju att det inte är så långt o gå till Long beach o bada.

Har ni betalt ännu?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×