Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LARS O

Dreamlinern havererade

Rekommendera Poster

Dreamlinern  fortsätter att övertyga.

Fritidsresor ska ju med ha en dreamliner som ska flyga i vinter, vet dock inte om den tagits i bruk ännu.

En sak är säker, jag undviker helst dreamlinern helt och hållet.

Dreamlinern är dock mitt nya favoritplan.

Innan var det 747.

Det lär väl dröja innan man får flyga med Dreamlinern.

747 är världens bästa passagerarflygplan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dreamlinern  fortsätter att övertyga.

Fritidsresor ska ju med ha en dreamliner som ska flyga i vinter, vet dock inte om den tagits i bruk ännu.

En sak är säker, jag undviker helst dreamlinern helt och hållet.

Är väl Thomson's Airs Dreamliner TOM518 som flyger år fritte

http://www.mirror.co.uk/lifestyle/travel/thomsons-boeing-787-dreamliner-verdict-2040517

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick detta mailet för några dagar sen.

"

Hej Jimmie 

På grund av de stora förseningarna på långdistanslinjerna och med hänsyn till passagerare som ska resa med oss framöver, har vi valt att ta ett av våra Dreamlinerflyg på långdistanslinjerna ur bruk tills vidare. Flygplanstillverkaren Boeing ska utföra underhållsarbete och testa flygplanet för att säkerställa mer stabil drift och högre punktlighet innan det sätts i trafik igen.

Dreamlinern flyger mellan Skandinavien, New York och Bangkok. Resan som du har beställt kommer att gå enligt tidtabell men vi kan inte garantera att det blir med en 787 Dreamliner. Eftersom Boeing ska utföra underhållsarbete på Dreamlinern sätter vi in ett ersättningsflyg av modellen Airbus A340-300. Läs mer om flygplanstypen här.

Om du inte vill använda biljetten erbjuder vi gratis ombokning till annat datum på samma sträcka. Resan måste ha genomförts innan 15 december 2013. Vänligen ta kontakt med kundtjänst på +46 770 45 77 00 om du vill boka om biljetten. Ändring av flygplanstyp kan medföra en något längre flygtid. Berörda passagerare kommer att meddelas.

Vi beklagar de problem som dessa ändringar eventuellt orsakar dig och hoppas att du får en trevlig resa med oss ändå

Förbeställd mat och övrigt sortiment är samma som på Dreamlinern.

Vänliga hälsningar från oss på Norwegian"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Btw.

Blev riktigt förvånad av att Norwegian hade thaibesättning.

All personal är anställd i Thailand på thailändska arbetsvillkor, det är väl så de jobbar, allt för att hålla kostnaderna nere...

Läs mer http://blog.svd.se/neurathsbors/2012/11/22/norwegians-krav-pa-anstallda-skaffa-hus-i-thailand/

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag åkte såg jag bara en som inte var thai.

Så thailändska medborgare måste betala skatt i Sverige?

Nää, de är väl anställda av ett thailändsk bemanningsföretag, precis som bärplockarna...

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dreamliner är dock mitt nya favoritplan.

Innan var det 747.

Ska bli väldigt spännande att flyga med Dreamlinern (Qatar) i januari! :D  Jag gillade också 747 skarpt men dom fasas ju ut så dom blir väl historia snart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

När jag åkte såg jag bara en som inte var thai.

Så thailändska medborgare måste betala skatt i Sverige?

jag såg både norska och svenska killar men mäst thai dom hade norska och thailändska flaggan på sig, hört någon story om att piloterna ska vara "stationerade" på Irland om det är sant vet jag ej.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Har förövrigt inte hört ett skit om mina utlägg för förseningen från dom, skickade ett mail till visa och fick 1400kr :) oj hade visst fått ett mail om att 3000kr kommer betalas ut iaf alla andra kvitton ska skickas in till dom för vidare utredning 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma mejl. Skall åka hem den 18:e, eftersom jag är sjuk ( gallstens opererad ) måste jag uppgradera till premium klass. Åker väl business med airbussen då!

Fick detta mailet för några dagar sen.

"

Hej Jimmie 

På grund av de stora förseningarna på långdistanslinjerna och med hänsyn till passagerare som ska resa med oss framöver, har vi valt att ta ett av våra Dreamlinerflyg på långdistanslinjerna ur bruk tills vidare. Flygplanstillverkaren Boeing ska utföra underhållsarbete och testa flygplanet för att säkerställa mer stabil drift och högre punktlighet innan det sätts i trafik igen.

Dreamlinern flyger mellan Skandinavien, New York och Bangkok. Resan som du har beställt kommer att gå enligt tidtabell men vi kan inte garantera att det blir med en 787 Dreamliner. Eftersom Boeing ska utföra underhållsarbete på Dreamlinern sätter vi in ett ersättningsflyg av modellen Airbus A340-300. Läs mer om flygplanstypen här.

Om du inte vill använda biljetten erbjuder vi gratis ombokning till annat datum på samma sträcka. Resan måste ha genomförts innan 15 december 2013. Vänligen ta kontakt med kundtjänst på +46 770 45 77 00 om du vill boka om biljetten. Ändring av flygplanstyp kan medföra en något längre flygtid. Berörda passagerare kommer att meddelas.

Vi beklagar de problem som dessa ändringar eventuellt orsakar dig och hoppas att du får en trevlig resa med oss ändå

Förbeställd mat och övrigt sortiment är samma som på Dreamlinern.

Vänliga hälsningar från oss på Norwegian"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska åka med Qatar Dreamliner i januari och undrar om Quatar också har problem med sina plan eller är det bara Norvegian? ??? ??? ???

Tidigare i tråden framgår att dom har en del problem. Dom hamnar dock inte i samma elände som Norwegian eftersom dom har bättre förutsättningar att lösa det hela. Själv så hoppas jag på att få åka med den. Har sett fram mot att flyga med den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker med Qatar torsdag nästa vecka. Är rädd för att det blir väldigt trångt på bredden då de satt in 3-3-3 istället för 2-4-2 som planet var avsett för (JAL och AA har 2-4-2). Därmed är det sämsta bredd jämför med alla widebodyflygplan, 16,9 tum. Visserligen står det 17,2 på http://www.seatguru.com/airlines/Qatar_Airways/Qatar_Airways_Boeing_787-8.php men enligt många forum är det fel värde. Pitchen är 31 tumm vilket också är kort men här är det nyare tunnare stolar monterade så det kanske inte betyder något.

Tänk på att flygplan säljs tomma. Varje flygbolag väljer sedan stolar och hur många i bredd/pitch det ska vara. Boeing 777 är normalt bäst men tex Emirates kör i 3-4-3 istället för 3-3-3 vilket gör att det blir trängre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker med Qatar torsdag nästa vecka. Är rädd för att det blir väldigt trångt på bredden då de satt in 3-3-3 istället för 2-4-2 som planet var avsett för (JAL och AA har 2-4-2). Därmed är det sämsta bredd jämför med alla widebodyflygplan, 16,9 tum. Visserligen står det 17,2 på http://www.seatguru.com/airlines/Qatar_Airways/Qatar_Airways_Boeing_787-8.php men enligt många forum är det fel värde. Pitchen är 31 tumm vilket också är kort men här är det nyare tunnare stolar monterade så det kanske inte betyder något.

Tänk på att flygplan säljs tomma. Varje flygbolag väljer sedan stolar och hur många i bredd/pitch det ska vara. Boeing 777 är normalt bäst men tex Emirates kör i 3-4-3 istället för 3-3-3 vilket gör att det blir trängre.

Berätta vad du tyckte när du åkt! Ska bli spännande att höra!  :) Jag har en kompis som åkte med den och det var ok men då hade hon turen att ha ett ledigt säte bredvid sig. Jag kan tänka mej att designen på stolarna gör att man inte upplever den minskade pitchen så tydligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma mejl. Skall åka hem den 18:e, eftersom jag är sjuk ( gallstens opererad ) måste jag uppgradera till premium klass. Åker väl business med airbussen då!

Hoppas dom bjuder dej på uppgraderingen eller att försäkringen betalar den  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har läst många inlägg nu om Norwegian och deras dreamliner.

Flyger inte Qatar med samma plan ? har inte sett ett enda inlägg om att de har problem.

Någon som vet ?

Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×