Endoo

Wikileaks blockad

6 inlägg i detta ämne

Upptäckte just att wikileaks.org är blockad i Thailand.

Någon som vet om det varit länge?

Sinnessjukt och vidrigt.

Men som tur är är de inte särskilt begåvade så mirror sidorna funkar men långt ifrån alla länkar där.

Borde va minst livstids dom utan mat för de som utför detta maktmissbruk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Den har varit blockad länge, dvs ett par år (ivf via många ISP). Anledningen är ett innehåll som är kontroversiellt här i Thailand. Jag undviker att kommentera detta mer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yttrandefrihet och information är farligt för de som vill stänga in folk i en värld som passar dem själva bäst och då gäller det också att se till att folket är tillräckligt rädda för att inte våga säga emot.

Nä, jag borde på fullt allvar fundera på att röra på mig just eftersom jag som du faktiskt inte vågar säga vad jag tycker, men har det alltför bra just nu och ämnena man inte får prata om berör mig inte.

Undra hur långt det ska gå innan folk fattar allvaret i sånt här och att det hela är ett förtryck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Den har varit blockad länge, dvs ett par år (ivf via många ISP). Anledningen är ett innehåll som är kontroversiellt här i Thailand. Jag undviker att kommentera detta mer.

Ja, du är dig lik. Inga skrupler. Synd du inte får driva buisness i Nordkorea!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att yttrandefriheten är begränsad och i vissa ämnen väldigt begränsad i Thailand är väl ganska väl känt. Och jag förstår att folk som bor i Thailand är försiktiga med vad de säger.

Känner till en Tysk som hade bott i södra Thailand i runt 10år i Thailand. Han kritiserade kungafamiljen öppet vid flera tillfällen. Det slutade med att han fick  folk från Thailänska staten på dörren. Beskedet var: Du får 3 månader på dig att avsluta ditt liv i Thailand. Därefter är du aldrig mer välkommen tillbaka. Inte ens som turist.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Ja, du är dig lik. Inga skrupler. Synd du inte får driva buisness i Nordkorea!

Skrupler? Jag beskrev sanningen men undviker skriva saker vilka bevisligen kan rendera i kännbara fängelsestraff om man befinner sig på thailändsk mark.

Ps. Är du go i hela huvudet? :cr :cr :cr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu