Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Endoo

Fakemunk med privat jet

Rekommendera Poster

För en tid sen uppdagades detta men jag blev först nu uppmärksam på det genom thainyheterna.

Utöver det som framgår i artikeln var en av hans tjejer 13, nu 14 och gravid.

För mig betyder en munk inget speciellt. Är inte så insatt i munk världen men känns som det hela inte längre verkar vara som det var tänkt och med datorer, tv etc är inte hela idén då såpass förändrad att man kan kassera hela "fenomenet" eller åtminstone total revidera munkläran?

Jag vet inte men de verkar vara lika vanligt att munkar följer sin lära som andra religionsutövare, dvs inte då mycket.

Personligen tycker jag tiggeri principen som man ser är underlig och att självförsörjning enligt vissa regler vore en grundpelare men servar en annan femma.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2357372/Flying-Buddhist-monk-pictured-private-jet-carrying-Louis-Vuitton-bag-exposed-fake-married.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Till "munkarnas försvar" talar ju antalet. Det räcker med en liten procent som missköter sig för att kritik kommer riktas mot hela fenomenet. Historien om jet-set-munken är ju grotesk och spektakulär på alla plan.

Samma är det väl med de katolska prästerna och den vedervärdiga härvan med utsatta barn. Förmodligen (eller snarare förhoppningsvis) var det nog även där en ganska liten minoritet av prästerna som utsatte barn för övergrepp.

Inte ofta jag, som uttalad ateist, "försvarar religion", haha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara å kola på "terrorist munken" i burma..

Människor är människor vilka vägval dom än gör i livet så rötägg finns självklart överallt. Positioner med makt brukar ju dock locka fler..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men det är väl enskilda personer bland munkarna

värre med den katolska kyrkan som försöker tysta ned vad peddoprästerna gör

värst är det nog med historien i Dubai det som hände den norska tjejen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×