Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Fredrikzzz

Bokade resa igår, först sukhumvit road SOI 11

Rekommendera Poster

Tja !

Igår blev resan bokad. Första stoppat blir som topic lyder.

Några tips på vad man inte får missa här? Är 1 vecka.

Har aldrig varit där men läst att de skall vara en bra ställe för uteliv, shopping osv det vi vill ha!

Hur skulle ni beskriva det?

Vi är 3 killar ,

Tacksam för svar =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På hotellet A Loft på Sukhumvit Soi 11 ligger baren W xyzâ„  bar där det på fredagar och lördagar endast kostar 499 baht för att dricka obegränsat antal drinkar och öl. Det känns som en riktigt bra deal såvida man inte är nykterist eller nöjer sej med en drink...

drinkar_517e792ee087c3197ca98d2c.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Angel City Diner

Detta är en rellativt ny restaurang som ligger en bit in på Sukhumvit Soi 11 mitt emot Bed Supperclub och bredvid Levels. Det går lätt att gå hit från antingen Nana eller Asoke BTS.

Jag testade på en Chili Cheese Burger och mina färväntningar var ganska så höga. När jag fick min burkare så såg den ut att vara riktigt god men efter att ha tagit några tuggor så blev ja ändå lite besviken. Med tanke på att den heter Chili Cheese och att det skulle vara jelapenior i så hade jag hoppats på att det skulle vara lite styrka i den men så va inte fallet.

Den var dock långt från smaklös och sålänge man inte e ute efter en burgare som får smaklökarna att börja brinna så tror jag inte att man kommer bli besviken. Även thaimaten va god enligt min flickvän

Priset då? Jo dom flesta burgarna kostar 349 baht MEN!!! Det tillkommer 7% VAT och 10% Service Charge så totlt blir det 408 baht och det tycker jag är i lite dyraste laget. Dricka är inte heller så billigt då softdrinks kostar 99 baht och öl kostar 120 baht och även där plus 17% Thaimat under 100 baht...

Samanfattningsvis så kan jag iaf rekommendera denna restaurangen som förövrigt ska vara öppen dygnet runt. Som en liten kul detalj så finns det även en jukebox som kan styras via en minijukebox vid varje bord. För att välja 2 låtar kostar det 5 baht.

acd1_517e58a0ddf2b31db4ecf512.jpg

http://jimmieboy.blogg.se/2013/april/angel-city-dinner.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja, maten är dyr i Bangkok, tog en Pizza sist o den var dyrare än i Sverige, OCH den tog typ 40 minuter att göra. En liten mycket enkel risrätt gick på 240 bath. En likadan risrätt i andra delar av Thailand kostar 50 bath eller max 70.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja, maten är dyr i Bangkok, tog en Pizza sist o den var dyrare än i Sverige, OCH den tog typ 40 minuter att göra. En liten mycket enkel risrätt gick på 240 bath. En likadan risrätt i andra delar av Thailand kostar 50 bath eller max 70.

Vart åt du då? Maten på gatan i Bangkok ligger på mellan 30 och 50 baht exklusive dryck

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja, maten är dyr i Bangkok, tog en Pizza sist o den var dyrare än i Sverige, OCH den tog typ 40 minuter att göra. En liten mycket enkel risrätt gick på 240 bath. En likadan risrätt i andra delar av Thailand kostar 50 bath eller max 70.

Det är väl ändå en sanning med modifikation. Man kan även äta jättebilligt i huvudstaden. Variationen är enorm.

Jag brukar ibland äta soppor med thailändska "fläskbullar" för 30-40 baht på någon bakgata. Eller en khao phad gai för 60 baht på någon av varuhusens food courts, eller på en enklare restaurang.

Ps. Derek hann före.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bangkok är en mångmiljonstad så självklart finns det dyr mat där om

Man vill men de är absolut inga problem att hitta billig Thai-käk, finns hur mycket somhelst.

På soi 11 kan jag rekommendera apoteka, som är ett ställe med fusion-drinkar och mycket jazz. Fräck inredning.

Jämte apoteka ligger en liten resturang med mestadels burgare och köttet, inrett som en liten brandstation "firehouse" heter stället. Grymt bra käk och generösa happend hour tider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant debattinlägg som säkert innehåller mycket sanning.

Mmm, Både beträffande (bristande) hygien här och var och det överdrivna användandet av MSG "överallt".

Things ain't always what they seem (or taste)!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×