Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Nattsyster

Jag har fått jobb.....

Rekommendera Poster

Hej!

Tack för ditt svar. Jag har erfaraneheten (15 år) och som finne är man van att arbeta hårt  :)

Jag skulle åka ner med min familj och har varit i kontakt med Medicall och dom verkar väldigt intresserade av att anställa mej. Ville bara höra hur det verklign är att jobba hos dom så att man vet lite innan man hoppar på nåt. Skulle ju ta med min familj men det strular lite med skolpengen så vet inte om vi kan förverkliga detta. Menar du att man jobbar varje helg i 6 månader? Vilka arbetstider har man? Hur många jobbar tillsammans.

Paula

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jobbet som rådgivare kräver en del erfarenhet och helst även en VUB.

Man bor och jobbar på ett område ca 7 km utanför Hua Hin. Man delar en bungalow med en annan syrra eller betalat extra för att bo ensam eller med sin familj. Det är fina bungalows med två sovrum, stort rum och kök. Och en stor fin veranda.... Och en del har egen pool. Det finna även flera pooler på området.

Man jobbar 40 timmar i veckan, alltid helger och är ledig tex ons och to istället.

Grundlönen är 78500 bath, sen dras det 8500 för delat boende, 4500 till om du bor själv i en liten lgh och 8500 till om du har en egen bungalow för din familj. På det kommer el och vatten,ca 2000 bath och skatt ca 3000 bath. Du får alltså ut ca 60 000 till 65000 bath beroende på boendet.

Om du jobbar sex månader och en dag slipper du skatta i Sverige.

Du har resan, försäkring och mat de dagar du jobbar.

Jag ahr trivts jättebra, men en del har haft det lite svårt att acceptera att vi är anställda av ett thailändskt företag och att inte svenska regler gäller. Du förväntas att jobba hårt och alla tider på dygnet.

Du kan läsa mer på http://www.medicall.dinstudio.se

Blir detta verkligen 60-65.000 baht "över"...???

- Grundlönen är 78500 bath

- sen dras det 8500 för delat boende

- 4500 till om du bor själv i en liten lgh

- och 8500 till om du har en egen bungalow för din familj

- På det kommer el och vatten,ca 2000 bath och skatt ca 3000 bath.

Siffran kanske borde vara:  52,000 baht om man skall läsa din text.. Eller runt SEK; 10.700:- efter det att boendet är betalt.

Glegolo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jobbet som rådgivare kräver en del erfarenhet och helst även en VUB.

Man bor och jobbar på ett område ca 7 km utanför Hua Hin. Man delar en bungalow med en annan syrra eller betalat extra för att bo ensam eller med sin familj. Det är fina bungalows med två sovrum, stort rum och kök. Och en stor fin veranda.... Och en del har egen pool. Det finna även flera pooler på området.

Man jobbar 40 timmar i veckan, alltid helger och är ledig tex ons och to istället.

Grundlönen är 78500 bath, sen dras det 8500 för delat boende, 4500 till om du bor själv i en liten lgh och 8500 till om du har en egen bungalow för din familj. På det kommer el och vatten,ca 2000 bath och skatt ca 3000 bath. Du får alltså ut ca 60 000 till 65000 bath beroende på boendet.

Om du jobbar sex månader och en dag slipper du skatta i Sverige.

Du har resan, försäkring och mat de dagar du jobbar.

Jag ahr trivts jättebra, men en del har haft det lite svårt att acceptera att vi är anställda av ett thailändskt företag och att inte svenska regler gäller. Du förväntas att jobba hårt och alla tider på dygnet.

Du kan läsa mer på http://www.medicall.dinstudio.se

Blir detta verkligen 60-65.000 baht "över"...???

- Grundlönen är 78500 bath

- sen dras det 8500 för delat boende

- 4500 till om du bor själv i en liten lgh

- och 8500 till om du har en egen bungalow för din familj

- På det kommer el och vatten,ca 2000 bath och skatt ca 3000 bath.

Siffran kanske borde vara:  52,000 baht om man skall läsa din text.. Eller runt SEK; 10.700:- efter det att boendet är betalt.

Glegolo

Hej!

78500 minus 8500 minus ca 5000 lika med 65 000 om du delar boende

minus 4500 till om du bor själv lika med 60500

minus 8500 om du har en stor bungalow till dig och din familj lika med 56 500

Så om man ska vara väldigt petig skulle det stått att man har ca 65 000 till 56 500 kvar. De flesta har dock inte sin familj med sig, när jag var där var det två familjer med barn och ytterligare 3-4 till som hade sin partner med.

Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lämnar man sin familj hemma kan man nog direkt glömma att lagenligt skatta i Thailand, förutsatt att man har bostad hemma men utan bostad blir det lite svårt att lämna familjen hemma :)

Läs artikel 4 i skatteavtalet,

https://www.skatteverket.se/download/18.5fc8c94513259a4ba1d800026282/1320071349081/Thailand_360_7641.pdf

och fundera lite över var centrum för levnadsintressena finns.

Sen kan man läsa artikel 15 och fundera över var ett arbete egentligen utförs när man svarar i telefon, en fundering som jag är rätt övertygad om att privatpersoner och skatteverket haft, med olika motivering och att domstolarna har svarat på funderingarna...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×