Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Partysara

Tips i chaweng

Rekommendera Poster

Hej. Jag åker till chaweng beach med min familj i slutet av juni med 2 barn på 6 resp 2 år. Vad har ni för tips på matställen, barer, utflykter mm? Har bokat ett boende för 2 veckor på chaweng o har sen 1 vecka då vi inte bestämt oss vart vi ska. Är sugen på ko phanan. Älskade fullmoon sust jag var där för ca 10 år sen men vet inte hur det är att komma dit nu med familjen? Fast vill ändå inte missa haat rin om jag ändå är där. Gärna tips, tack  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag åker till chaweng beach med min familj i slutet av juni med 2 barn på 6 resp 2 år. Vad har ni för tips på matställen, barer, utflykter mm? Har bokat ett boende för 2 veckor på chaweng o har sen 1 vecka då vi inte bestämt oss vart vi ska. Är sugen på ko phanan. Älskade fullmoon sust jag var där för ca 10 år sen men vet inte hur det är att komma dit nu med familjen? Fast vill ändå inte missa haat rin om jag ändå är där. Gärna tips, tack  :D

Skippa had rin och ta er till salad Beach istället....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller bitvis med. Ta eventuellt en utflykt till Haad Rin för att se hur det förändrats sen du var där sist.

Satsa istället på att bo på Haad Yao. Kanon med barn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite beror på i vilken del av Chaweng ni bor på. Bor ni närma mitten vill jag föreslå KHAoSAN som grundmatställe. Helt ok mat till vettigt pris, också ofta knökfullt. Islanders snett emot är också prisvärt. Sedan finns det en uppsjö av både billigare och dyrare matställen.

Prisvärd thaimat finns också bakom arkaden, ligger från KHASoSAN räknat, höger 200 meter och sen in till vänster.

Salad beach lider ganska mycket av lågvattnet sommartid, badskor kan vara att föredra.

Bergsturen är en självklarhet, köp den gärna mittemot KHAoSAN, på vägen ned till Ark Bar/P&P Samui resort, med lite snack kan du få ett verkligt bra pris + att bilarna är helt ok.

Flera boenden dukar upp på stranden om kvällarna men ett av de bästa och framförallt prisvänligaste är nog ändå Ark Bar's.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket för bra tips o bra matställen. Hat yao är det samma som bottle beach? Många tipsar om haad salat, kan man förboka boende där? Har varit på haad rin, bottle beach o tong nai pan för längesen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför förboka? bättre att komma dit och pruta REJÄLT på nätpriset, se bara till att du har minst 2 olika boenden att välja mellan, sedan är det bara till att förhandla, ja t.o.m. "hota" att gå för att kolla nästa ställe.

Efter några år har man lärt sig att verkligen vara kall och förhandla, detta fungerar i 4 fall av 5, dock kanske inte under peaksäsongen, men nu är det inte peak.

Gå in på TripAdvisor om det är något du undrar över, där förmedlas oftast objektiv information om boende, matställen o.s.v.

Att vissa stränder lider av sommarens lågvatten står dock sällan, man måste i så fall välja beach utan korallrev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×